  • 1. Data: 2002-06-10 18:45:45
    Temat: eMax a eKonto
    Od: "hirudo" <h...@g...pl>

    Jaka jest roznica miedzy tymi rachunkami oprocz oprocentowania?

    Czy warto zalozyc sobie eMax majac juz eKonto?

  • 2. Data: 2002-06-10 20:50:47
    Temat: Re: eMax a eKonto
    Od: "norbert donald" <n...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "hirudo" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jaka jest roznica miedzy tymi rachunkami oprocz oprocentowania?
    >
    > Czy warto zalozyc sobie eMax majac juz eKonto?

    Warto, zwłaszcza gdy masz jakieś oszczędności. eMax to ROR o ograniczonej
    funkcjonalności. Możesz z tego rachunku dokonywać dowolnych transakcji za
    pomocą karty (oddzielnej do tego rachunku). Możesz również dokonywać
    przelewów z eMaxa, ale tylko na jeden, zdefiniowany przez Ciebie, rachunek.
    Moim zdaniem, najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest utrzymywanie obu
    kont i "wpisanie" rachunku eKonto w eMaxie.

  • 3. Data: 2002-06-11 08:05:32
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Mon, 10 Jun 2002 22:50:47 +0200, "norbert donald"
    <n...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >Moim zdaniem, najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest utrzymywanie obu
    >kont i "wpisanie" rachunku eKonto w eMaxie.

    no tak.
    a pozniej sie zdziwic dlaczego ostatni przelew do elektrowni poszedl w
    wysokosci 20000PLN.

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2002-06-11 11:11:33
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Cyb" <c...@i...pl> wrote in message news:3d05aefc.4121108@news.tpi.pl...

    > no tak.
    > a pozniej sie zdziwic dlaczego ostatni przelew do elektrowni poszedl w
    > wysokosci 20000PLN.

    Na taką "lokatę", to można otworzyć 2-gi eMAX. a nawet 3-ci.
    (na nim tymczasowo może nie być zdefiniowanego konta)

    Wtedy np. karta VE do 1-go eMAXa
    a 2-gi eMAX i eKonto bez kart.

    BAH

  • 5. Data: 2002-06-11 14:28:37
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Tue, 11 Jun 2002 13:11:33 +0200, "BAH" <b...@k...chip.pl> wrote:

    >Na taką "lokatę", to można otworzyć 2-gi eMAX. a nawet 3-ci.
    >(na nim tymczasowo może nie być zdefiniowanego konta)
    >Wtedy np. karta VE do 1-go eMAXa
    >a 2-gi eMAX i eKonto bez kart.

    owszem..
    poza tym wystarczy nie miec na ekoncie zdefiniowanych przelewow poza
    swoimi innymi kontami.
    ale juz ktos sie skarzyl ze "zaplacil" 20kpln elektrowni - wystarczylo
    ze ktos podejrzal login i haslo i zaplacil za niego ;-)
    dlatego trzeba byc ostroznym przy tworzeniu przelewow zdefiniowanych.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2002-06-11 19:37:03
    Od: "norbert donald" <n...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    .
    > ale juz ktos sie skarzyl ze "zaplacil" 20kpln elektrowni - wystarczylo
    > ze ktos podejrzal login i haslo i zaplacil za niego ;-)
    > dlatego trzeba byc ostroznym przy tworzeniu przelewow zdefiniowanych.

    Ostrożnym trzeba być przede wszystkim przy ochronie logina i hasła.
    Przypadki tego typu są - o ile mi wiadomo - załatwiane przez banki na
    korzyść klienta. Istnieje możliwość wyksięgowania nadpłaty z rachunku np.
    elektrowni i ponownego jej zaksięgowania na ROR.

    Pozdrawiam

    norbert

  • 7. Data: 2002-06-12 07:26:26
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Tue, 11 Jun 2002 21:37:03 +0200, "norbert donald"
    <n...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Ostrożnym trzeba być przede wszystkim przy ochronie logina i hasła.

    zgadzam sie...
    ale jak slysze ze ktos sie loguje na swoje konto np. z komputera u
    dealera samochodowego to mi rece opadaja.
    a sporo jest takich przypadkow ze ludzie nie mysla ze ktos moze nawet
    podejrzec login i haslo (bo nie jets to trudne), nie mowiac juz o byle
    keyloggerze ;-)

    >Przypadki tego typu są - o ile mi wiadomo - załatwiane przez banki na
    >korzyść klienta. Istnieje możliwość wyksięgowania nadpłaty z rachunku np.
    >elektrowni i ponownego jej zaksięgowania na ROR.

    tak, ale najwieksza strata w takich przypadkach jest strata nerwow ;-)
    poza tym ludzie nie mysla wczesniej co moze sie stac.
    moj kolega ma zdefiniowany przelew z emaxa na ekonto, ale z ekonta nie
    ma zadnych zdefiniowanych "na zewnatrz".

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2002-06-12 07:45:14
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

    > moj kolega ma zdefiniowany przelew z emaxa na ekonto, ale z ekonta nie
    > ma zadnych zdefiniowanych "na zewnatrz".

    No własnie dlatego dobrym rozwiązaniem byłaby możliwosć potwierdzania
    hasłem jednorazowym wybranego przelewu zdefiniowanego. Można by taką
    opcję ustawiać w trakcie definicji przelewu. Niestety mBank, mimo
    licznych dyskusji na temat, stanowczo odpowiada, że takiej opcji nie
    będzie :-(. Tłumaczą się, że spowoduje to utrudnienie operacji w
    serwisie transakcyjnym, a przecież jesli ktos nie chciałby wykorzystywać
    tej opcji, to nie ustawiałby jej podczas definicji przelewu i tyle.
    Możnaby wtedy wszystkie przelewy zdefiniowane na nie swoje konta
    potwierdzać hasłem a resztę nie. I takie rozwiązanie byłoby, wg mnie,
    najlepsze.

    Pozdrawiam,
    Mariusz.

  • 9. Data: 2002-06-12 07:46:50
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    On Wed, 12 Jun 2002 09:45:14 +0200, Mariusz Borowski
    <m...@e...pw.edu.pl> wrote:

> [...]
    >Możnaby wtedy wszystkie przelewy zdefiniowane na nie swoje konta
    >potwierdzać hasłem a resztę nie. I takie rozwiązanie byłoby, wg mnie,

    to mogloby byc ciekawe i praktyczne rozwiazanie.
    tyle ze nie wiemy jak bardzo utrudniloby prace systemu transakcyjnego.
    a jak wiadomo, im wiecej mozliwosci i opcji dostepnych dla
    uzytkownikow, tym wiecej ich sie gubi i nie umie skorzystac
    z pelnych mozliwosci systemu.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2002-06-12 08:42:08
    Od: Mariusz Borowski <m...@e...pw.edu.pl>

> [...]
    > a jak wiadomo, im wiecej mozliwosci i opcji dostepnych dla
    > uzytkownikow, tym wiecej ich sie gubi i nie umie skorzystac

    Z tego co pamiętam to proponowano by dodać podczas definicji przelewu
    opcję "Czy chcesz zawsze potwierdzać przelew hasłem jednorazowym?" i
    tyle. Sądzę, iż wychodzi w tym momecie mała uniwersalnosć systemu
    mBanku, czyli Altamiry.

    Pozdrawiam,
    Mariusz.