  • 1. Data: 2009-04-23 09:39:09
    Temat: dziwna kolejność zleceń
    Od: "jaca" <l...@p...onet.pl>

    Dzisiaj po raz pierwszy od dłuższego czasu nasza kochana giełda mnie
    zaskoczyła. Może nie tyle giełda tylko jej techniczna otoczka... ale po
    kolei

    W starych dobrych czasach (gdy co człowiek nie kupił to rosło w oczach)
    zakupiłem trochę akcji PCG. Później wiadomo jak było - spadki, PCG wypadł z
    notowań ciągłych - dalsze spadki itd.
    Ostatnio coś ktoś trochę zakombinował i mieliśmy mały skok z 0,02 na 0,04 zł
    (przez chwilę). Tak więc pomyślałem że może nadchodzi czas aby upłynnić
    trochę kapitału i jakieś 2 tygodnie temu wystawiłem te akcje po 0,04 zł z
    terminem ważności do końca maja. Mam charakterystyczną liczbę akcji i mogę
    sobie obserwować który jestem w kolejności do sprzedania akcji po tej cenie
    (ani wcześniej ani teraz nie ma drugiej osoby z taką samą liczbą). Było
    nieźle - byłem ok. 50 miejsca ale przy ponad 200 chętnych to i tak górna
    połowa.

    Aż tu nagle dziś wchodzę na Interię aby sprawdzić czy może nie ruszyło się
    coś przede mną w kolejce i... zonk. Moja oferta jest prawie na samym
    końcu!!! Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to możliwe? Jednyne co mi
    przychodzi do głowy to że namieszało tutaj coś moje biuro maklerskie, ale
    może jest jakieś inne wytłumaczenie??

    yaca

  • 2. Data: 2009-04-23 09:43:52
    Temat: Re: dziwna kolejność zleceń
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "jaca" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > końcu!!! Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to możliwe? Jednyne co mi
    > przychodzi do głowy to że namieszało tutaj coś moje biuro maklerskie, ale

    zadzwoń do buira i napisz tu co powiedzieli, sam jestem ciekaw.
    Moze w miedzyczasie wycofali i ponowili zlecenie ?
    Oczywiscie nie bardzo widzę powód dla którego mogli to zrobić...
    A może to arkusz interii coś "przekłamuje" ?

    george

  • 3. Data: 2009-04-23 10:50:17
    Od: "jaca" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Oczywiscie nie bardzo widzę powód dla którego mogli to zrobić...
    > A może to arkusz interii coś "przekłamuje" ?

    Okazuje się że problem jest w BOŚ-u znany czyli nie jestem pierwszy, na
    którego to trafiło. Plus dla nich że potrafią się przyznać. Prosili o
    dokładne opisanie problemu i ciekawe co z tym zrobią.

    Trochę mnie to dziwi, bo jeżeli trwa to już jakiś czas to znalezienie
    przyczyny wydaje się dosyć proste mając informacje o kilku takich
    przypadkach i wiążąc je ze sobą. I to bez względu na to czy przyczyną jest
    chochlik w postaci czynnika ludzkiego żonglującego zleceniami - czy też
    jakiś błąd systemowy. Szczególnie że jest to dosyć poważny problem. W tym
    przypadku ewidentnie ktoś/coś moje zlecenie anulowało i złożyło ponownie
    (zauważyłem także zmianę godziny złożenia zlecenia).

    yaca

  • 4. Data: 2009-04-23 10:54:07
    Od: "DJ \(stopazwrotu.pl\)" <d...@a...pl>

    Niezły przekręt

  • 5. Data: 2009-04-23 11:00:48
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > przypadku ewidentnie ktoś/coś moje zlecenie anulowało i złożyło ponownie
    > (zauważyłem także zmianę godziny złożenia zlecenia).

    czyli normalnie w świecie cie wykolegował makler... nie chcialbym rzucać
    oskarżeń ( bo nie mam dowodów ) ale to mi trochę śmierdzi... jesli chciał
    przepuścic "kogos w kolejce" i miał kilka takich jak twoje zlecenie to akcja
    jest prosta... anulowanie / ponowne złożenie i "kolo" wskakuje na
    odpowiednią pozycje.
    BOSSA powinna to zdecydwanie wyjaśnić. Mam nadzieje że podadzą jakiś
    rozsądny powód... (choć ciężko bedzie). Jeśli chiałbyś kupić... to coś moga
    znaleźć z dostępnościa kasy na koncie etc... ale ze sprzedażą ... tu może
    byc problem ze znalezieniem powodu.

    george

  • 6. Data: 2009-04-23 11:43:45
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DJ (stopazwrotu.pl)" <d...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:gsphf1$2bn$1@news.onet.pl...
    > Niezły przekręt

    Należy zgłosić do KNF.
    Dombrek

  • 7. Data: 2009-04-23 14:34:27
    Od: "haze" <a...@t...net.pl>

    EE pewnie wyjdzie na to że jeszcze zmienisz zdanie i bedziesz sie cieszyl
    że twoej zlecenie nie było tak blisko progu realizacji jak na to
    zasługiwało,
    bo bedziesz mogł podnieść poprzeczke na 5gr

    Pozdrawiam
    haze

    PS: pamietam że zawsze jak reklamowałem w biurze zlecenia
    to po czasie wychodziło że biuro przypadkiem zagrałoby na moją korzyść
    gdybym nie reklamował i niepotrzebnie się wykłocałem tylko o jakieś grosze
    :)

  • 8. Data: 2009-04-23 15:35:24
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > to po czasie wychodziło że biuro przypadkiem zagrałoby na moją korzyść
    > gdybym nie reklamował i niepotrzebnie się wykłocałem tylko o jakieś grosze

    Więc sprawa prosta. Niech poczeka z realizacją. Jak się cofnie o 1 gr, to
    zgłosi reklamację, jak urośnie, to nic nie będzie robić.
    Dombrek

  • 9. Data: 2009-04-23 19:10:26
    Od: "jaca" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Więc sprawa prosta. Niech poczeka z realizacją. Jak się cofnie o 1 gr, to
    > zgłosi reklamację, jak urośnie, to nic nie będzie robić.
    > Dombrek

    Póki co czekam na odpowiedź. Obecnie trudno przewidzieć który scenariusz
    będzie korzystniejszy, ale jakby nie było to jednak wolę mieć wpływ na to co
    się dzieje z moimi pieniędzmi. Dziś ewidentnie ktoś próbował podciągnąć kurs
    PCG na 0,04 zł (ciekawe czy ma to związek z przetasowaniem w którym
    uczestniczyłem). Chętnych jednak aby po takiej cenie kupić nie było jeszcze
    zbyt wielu i nic się nie zmienilo, czyli nie można powiedzieć że jestem
    stratny.
    yaca