  • Data: 2015-01-18 23:51:32
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:34:08 +0100, S napisał(a):

    > Jesteś pewien, że w początkowych latach można było przynieść w gotówce
    > CHF i wpłacić w okienku? Bo skoro "CHF oddaję" ;-)

    O ile pamietam to nie.
    Poki frank byl tani, to klienci byli zadowoleni i im nie
    przeszkadzalo, jak wystrzelil w gore, to wszystko bylo problemem -
    oplata za przewalutowanie raty tez.

    I chyba odgornie wprowadzili ze klient moze w CHF zaplacic.
    Niech kupuje za ile chce i nie narzeka.

    > Być uczciwym? Powiedz klientowi, że na skutek różnic kursowych
    > mieszkanie może być 2x droższe, bo bywało, że waluta w kilka lat szła o
    > 100% do góry. Jeśli jest na to gotowy to OK.

    Rodzimy klient przyjmowal to spokojnie.
    Bo mieszkania rzeczywiscie podrozaly 2-3 krotnie, i inflacja byla, i
    zarobki sie podnosily, no i procenty na zlotowkach byly wysokie.

    Dopiero nagla kombinacja spadku zlotowki, mieszkan i zarobkow (ta
    raczej najmniejsza - predzej bezrobocie) spowodowala zmiane.

> [...]
    > regulaminie o tym nie ma. Paragraf, na który się powołują nawet nie
    > zawiera słowa "spread". Chciałem reklamować, ale... bank nie jest stroną
    > transakcji (model ECN jeśli wiesz, o co chodzi). I tak mnie ogolili. Co
    > ciekawe... w liście bank mi napisał, że w zasadzie spread na poziomie
    > 20000% wyższym niż standardowy jest... możliwy i zgodny z regulaminem.
    > Zatem pewnego dnia mogą ustalić kurs np. na 1zł skup i 10zł sprzedaż
    > EUR/PLN, zmusić do sprzedaży i wyzerować konto. Nikt nie zakłada takiego
    > scenariusza, regulamin o tym nie mówi, żadne materiały. Dowiadujesz się

    zaraz zaraz - to jakies dzwigniowe operacje byly czy co ?
    Bo nie bardzo sobie wyobrazam jak bank ma sprzedac za ciebie bez
    stosownego zapisu w regulaminie.
    Ktory moze byc troche zakamuflowany.

    J.