  • 1. Data: 2004-07-01 20:55:39
    Temat: dlaczego należy walczyć z lichwą??
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    http://skocz.pl/lichwa
    Tak się zastanawiam i nie wiem komu przeszkadza wolny wybór gdzie sobie
    wziąć pożyczkę.
    Wiadomo że lombard czy inna prywatna firma zbankrutuje jeśli nie będzie
    mogła mieć większych odsetek niż 18% rocznie. Państwo ma dodatkowe koszty,
    następne osoby na bezrobociu, mniejsze wplywy z podatków w tym Vat od
    udzielonych pozyczek. Niezadowoleni klienci, bo nie mają żadnej alternatywy
    oprócz banku. Provident ma 750 tyś klientów i podobno 98% z nich to
    zadowoleni klienci. Bankom też nic to nie pomoże bo często pośredniczą w
    takich pożyczkach. Więc kto na tym zyska???

  • 2. Data: 2004-07-02 10:50:13
    Temat: Re: dlaczego należy walczyć z lichwą??
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

> [...]
    > zadowoleni klienci. Bankom też nic to nie pomoże bo często
    pośredniczą w
    > takich pożyczkach. Więc kto na tym zyska???

    A kto zyskuje na wysokich podatkach, opłatach za zezwolenia,
    koncesjach, pozwoleniach, atestach itp?

    Grzexs

  • 3. Data: 2004-07-02 12:49:59
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Grzexs wrote:

    > A kto zyskuje na wysokich podatkach, opłatach za zezwolenia,
    > koncesjach, pozwoleniach, atestach itp?
    >
    > Grzexs

    Grupa trzymająca władzę?

    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

    - Na litość boską, królowo - zachrypiał - czyż ośmieliłbym się nalać
    damie wódki? To czysty spirytus.

  • 4. Data: 2004-07-02 14:19:13
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Zyskają na tym politycy, bo mają nowe chwytliwe hasło wyborcze. Szkoda tylko
    że wyborcy, którzy się na to złapią i są zapewne zachwyceni pomysłem, bo
    korzystają z usług np. Providenta, są przeświadczeni o tym, że Provident
    nadal będzie im udzielał pożyczek na takich samych zasadach jak obecnie tyle
    że na niższy procent. A tu pewnie będzie duże zdziwko!
    Zwalczaniem firm dających pożyczki gotówkowe jest generalnie zainteresowane
    państwo, ponieważ z usług takich firm korzystają głównie ludzie zatrudnieni
    na czarno &#8211; mający dochody, ale nie mogący ich udokumentować np. dla banku.
    Ukrócając działalność takich firm powoduje się życie w szarej strefy jest
    mniej komfortowe.
    Bankom także, delikatnie mówiąc, taka inicjatywa nie przeszkadza, bo
    pozbywają się konkurencji, chociaż same także mają w tym zakresie trochę na
    sumieniu i w przypadku niektórych produktów będą musiały wprowadzić zmiany &#8211;
    choćby przy KK.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 5. Data: 2004-07-02 15:49:31
    Od: "Grzexs" <g...@u...to.go2.pl>

    > Grupa trzymająca władzę?

    Ciepło, ale nie gorąco.

    Grzexs

  • 6. Data: 2004-07-02 16:00:13
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Grzexs <g...@u...to.go2.pl> wrote:

    > Ciepło, ale nie gorąco.

    ... lub czasopisma?

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 7. Data: 2004-07-02 22:27:41
    Od: jotka <j...@i...pl>

    Użytkownik majcher napisał:
> [...]
    > zadowoleni klienci. Bankom też nic to nie pomoże bo często pośredniczą w
    > takich pożyczkach. Więc kto na tym zyska???
    bo cię o antysemityzm oskarżą ...

  • 8. Data: 2004-07-03 08:39:30
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > ... lub czasopisma?

    tak
    i inne rośliny...
    :)

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 9. Data: 2004-07-03 13:37:37
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2004 22:55:39 +0200, "majcher" <l...@k...chip.pl>
    wrote:

    >Wiadomo że lombard czy inna prywatna firma zbankrutuje jeśli nie będzie
    >mogła mieć większych odsetek niż 18% rocznie. Państwo ma dodatkowe koszty,

    skąd wiadomo?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2004-07-05 17:35:28
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    > skąd wiadomo?
    znam środowisko lombardów i lombard który ma 100 tyś zł w pożyczkach jest
    uważany za bardzo dobrze prosperujący. Teraz z tej kwoty uzykuje przychód w
    wys ok 15-20 tyś zł. brutto. Po wejściu ustawy będzie 1500-2000 zł co nie
    wystarczy nawet na opłacenie czynszu za lokal.