    Subject: Re: deklaracja FATCA
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 24 Nov 2017 17:22:05 +0100

    > W PL są takie zbiory źródeł prawa, uszeregowane hierarchicznie:
    > konstytucja, ratyfikowane umowy międzynarodowe, ustawy,
    > rozporządzenia. Każdy element niższego szczebla musi być zgodny z
    > elementami wyższego szczebla. Ale jak jest ze zgodnością elementów na
    > jednym szczeblu to nie wiem. Ustawa powstała na bazie umowy
    > międzynarodowej (ale nie wiem, czy ratyfikowanej). Tak że można by
    > zaskarżyć jej ew. niezgodność z konstytucją - poczytaj jedno i drugie
    > i znajdź ew. sprzeczność.

    W dniu 18 maja 2015 r. opublikowana została ustawa dotycząca wyrażenia
    zgody na ratyfikację umowy między Polską a USA w sprawie poprawy
    wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia
    ustawodawstwa FATCA. Sądzę, że ją ratyfikowaliśmy do dziś. Pewnie nikt
    tego nie badał, bo cały proceder dotyczy nielicznej grupy osób.