  • Data: 2023-02-09 14:46:16
    Temat: Re: dane
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 9 lutego 2023 o 13:59:24 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > 3.5" czy 5.25"? -- mam jedną 5.25" i kilka 3.5"...

    Ale stacje czy dyskietki?

    I kiedy ich ostatnio używałeś, że twierdzisz, że są sprawne?
    Bo się można zdziwić.
    I jeszcze trzeba uważać przy testowaniu - niedawne zetknięcie z dyskietkami
    (pierwszy raz od 10 czy może nawet 15 lat - ostatnio w szpargałach natrafiłem
    na jedną żółtą verbatim datalife color - jakoś jeszcze pamiętam, jak pakowałem
    ją do tego pudełka przy przeprowadzce, a to będzie zaraz 9 lat - i jeszcze
    w piwnicy znalazłem inną, też verbatim, ale zwykłą czarną, w plecaku,
    którego też już dłuuugo nie noszę) pokazało, że nawet jak masz jeden
    zestaw sprawna stacja+sprawna dyskietka, to to jest trochę za mało
    na przenoszenie danych między dwoma komputerami - szczególnie jeśli ten
    drugi nie ma żadnego innego wejścia i jest pod DOSem - tzn. da się,
    ale jest niewygodnie, bo trzeba nosić stację razem z dyskietką (ew. można nie
    wyjmować dyskietki ;) - "dyskietką"
    kolega nazywał też dysk twardy, z którym się chodziło przegrywać gry).
    Ale lepiej nie być za wygodnym i nie sprawdzać dobrą dyskietką (szczególnie jedyną)
    innych stacji - fart jest, jeśli z tej dyskietki znikną tylko dane,
    ale da się na nowo sformatować - ale może być i po dyskietce.

    W tym komputerze była ciekawa konfiguracja - stacja 3,5" dostępna z zewnątrz,
    ale nie czytała dyskietek - nawet nie zapalała diodki.
    Dlaczego - to się okazało po zdjęciu obudowy, otóż ta stacja nie była podłączona,
    a podłączona była druga, schowana w środku obudowy - więc DOS pokazywał, że stacja
    jest ;>
    No ale ani jedna ani druga dyskietki nie przeczytały, za to zamordowały system
    plików.

    > Skąd wziąć sprawną, tanią i dostępną stację półcalowych tasiemek?

    Półcalowe to są naboje do USAńskich lotniczych karabinów maszynowych w Aces of
    Pacyfic.
    Brytyjczycy pozostali chyba przez całą WWII przy .303 (czyżby dla uhonorowania
    naszego dywizjonu?),
    o czym można się było przekonać w Aces over Europe (ale tutaj nie było
    najfajniejszego,
    czyli frontu wschodniego i nie można było bić kacapa - chociaż na liście szkopskich
    asów
    byli tylko ci, co walczyli na froncie wschodnim, a ci z zachodniego to się na liście
    nie zmieścili - no
    a z zachodniego to w ogóle zaczynało się od Overlord i nie było ani walk nad Francją,
    nie mówiąc o Polsce, ani Bitwy o Anglię ani eskortowania nalotów na Niemcy - bo jak
    się zaczął Overlord to już wszystko było rozwalone, zostało chyba tylko Drezno).

    A co do tasiemek to sądzisz, że coś tam jeszcze dałoby się odczytać?
    Bo żeby zapisywać to lepiej penrive, nie mówiąc o DVD-R.
    Chyba że się szykujesz na postapokalipsę i szukasz nośników łątwiejszych do
    odczytania,
    no ale taśmy raczej EMP nie przetrwają (teraz były w TV "Podróże Pana Kleksa" i Pan
    Kleks
    dostał na początku od Doktora Paj-Chi-wo taką kulę, która mogła być źródłem energii,
    oraz również niezłym EMP - wykorzystał ją do załatwienia centralnego komputera w
    twierdzy
    Wielkiego Elektronika - założę się, że bracia Wachowscy - teraz już siostry - zgapili
    ten pomysł do Matrixa ;)