    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy macie ubezpieczenie OC?
    Date: Fri, 19 Oct 2018 08:22:49 +0200
    <pqal11$dj4$1@node2.news.atman.pl>

    Liwiusz napisał(a) :

    > Wystarczy kupić OC, które rażące niedbalstwo obejmuje (linkowane przeze
    > mnie wcześniej PZU to ryzyko ma).
    >
    > Pomijając już fakt, że nie jest to rażące niedbalstwo. Rażącym
    > niedbalstwem jest bowiem (jak to definiowali to już chyba Rzymianie)
    > "nierozumienie tego, co wszyscy rozumieją", czyli prawnicza definicja
    > głupoty. Nie wydaje mi się, aby wiedza o wymianie i o badaniu stanu
    > wężyków miałaby być powszechna. Tu trzeba szukać bardziej oczywistych
    > szkód - np. wyrzucenie żarzących się węglów do siana i dziwienie się, że
    > się zapaliło.

    Bo dojdziemy do absurdów typu okresowy przegląd wężyka przez
    autoryzowaną firmę. Skąd ktoś ma wiedzieć, że skoro jeden wężyk jest
    przez 20 lat i nic się nie działo, to wymieniony na nowy,
    wyglądający identycznie, może pęknąć po 7 latach? Ale też może nic
    się nie stać i przez 20 lat.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65