  • 11. Data: 2008-03-04 12:52:17
    Temat: Re: czy bank moze zabronic dzial gosp z ror?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To niesprawiedliwe.
    US powinien opodatkować daarmowy przelew tak, jak darowiznę na Twoją rzecz dokonaną
    przez bank, od jakiejś usrednionej
    kwoty kosztu przelewu w banku wiodącym, powiedzmy od równowartości 6 zł przychodu.
    ;-)
    JaC

    -----

  • 12. Data: 2008-03-04 22:05:05
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    666 napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    bank, od jakiejś usrednionej
    >kwoty kosztu przelewu w banku wiodącym, powiedzmy od równowartości 6 zł przychodu.

    Coś nieco podobnego juz było (jest?). Ktoś ściągnął Linuksa ale musiał
    wpisać jego wartość - wpisał 0zł. Skarbówka się przyczepiła i "wyliczyła"
    jego "wartość" na równoważną rynkowej produktu "porównywalnego" czyli
    MS Windows! To niby jego zysk, że korzystał z darmowego oprogramowania
    w firmie.
    Rozwiązaniem było kupienie dystrybucji Linuksa na CD i wpisanie tej ceny...

    Arek

  • 13. Data: 2008-03-05 03:51:48
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wiesz za co Kain zabił Abla?
    ;-)
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-03-05 08:53:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    666 pisze:
    > Wiesz za co Kain zabił Abla?
    > ;-)
    > JaC

    Za zmianę adresów, żeby za wszelką cenę wyjść z filtrów? Czy może za
    topposting?
    KJ

  • 15. Data: 2008-03-05 17:35:31
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > tylko bank w regulaminie konta może tego zabronić i nie kojarzę, aby w PB
    > był kiedykolwiek taki zapis...

    to byl art. 50:
    3. Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane przez ich posiadaczy
    do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej.

    z 01-05-2004 zapis ten zostal skreslony.

  • 16. Data: 2008-03-06 05:18:08
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    no i bardzo dobrze, ja od iles tam czasu płace przelewy za faktury, zusy itp
    z prywatnego rora, bo mam przelewy free...
    a trzymam firmowe, bo Skarbowy wymaga...

  • 17. Data: 2008-03-06 05:21:26
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Zephyr" <z...@T...com> napisał w wiadomości

    > a trzymam firmowe, bo Skarbowy wymaga...

    na pewno us wymaga? moze chodzi o to, ze do us trzeba podac jakikolwiek nr
    konta klienta?

  • 18. Data: 2008-03-06 08:24:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-03-06, siliana <t...@o...pl> wrote:

    > na pewno us wymaga? moze chodzi o to, ze do us trzeba podac jakikolwiek nr
    > konta klienta?

    A nie wymagają go do rozliczeń VATowskich?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-03-06 09:24:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A nie wymagają go do rozliczeń VATowskich?

    Teoretycznie konto nie jest wymagane, zwłaszcza jak się nie chce
    otrzymać zwrotu VATu (sytuacja taka jest jedyną mi znaną, gdzie
    konieczne jest konto firmowe dla osoby fizycznej z DG).

    Ale: niekiedy (np. I US Warszawa-Śródmieście) już na samym wstępie
    przy wypełnianiu NIP-1 pani żąda konta bankowego, a jak nie, to nie
    przyjmie wniosku. Konto (firmowe) jest konieczne rzekomo, gdy jest się
    vatowcem. I kop tu się z koniem :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-03-06 10:08:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-03-06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Teoretycznie konto nie jest wymagane, zwłaszcza jak się nie chce
    > otrzymać zwrotu VATu (sytuacja taka jest jedyną mi znaną, gdzie
    > konieczne jest konto firmowe dla osoby fizycznej z DG).

    No ja akurat trafiam do przypadku "stałe zwroty". Klient zagraniczny. :)

> [...]
    > przy wypełnianiu NIP-1 pani żąda konta bankowego, a jak nie, to nie
    > przyjmie wniosku. Konto (firmowe) jest konieczne rzekomo, gdy jest się

    Bo jest. Ale do takich przypadków to warto założyć po prostu konto darmowe
    (np. w mBanku) i mieć spokój.

    Z innych sytuacji:
    - konto firmowe jest potrzebne przy rozliczeniach powyżej pewnej kwoty
    - przy płaceniu składek ZUS za pracowników (za siebie można z osobistego)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl