  • 1. Data: 2002-08-27 19:33:00
    Temat: co to za karty platnicze
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    Witam,

    bedac w Świnoujściu wybrałem się do Niemiec. Po wejściu do sklepu okazało
    się, że honorują jedynie karty EC z ludzikiem i klawiaturką. W związku z tym
    moje pytanie co to za karta? EC wskazywać bym mogło EuroCard ale tego nie
    jestem pewny. Na stronach Banku Zachodniego nie znalazłem takiego wzoru. W
    związku z tym moje pytanie, co to może być za karta?

    Stryket

    PS. ja miałem Visa'e ale naszczęście najpierw zapytałem

  • 2. Data: 2002-08-27 19:48:32
    Temat: Re: co to za karty platnicze
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Stryket wrote:

> [...]
    > jestem pewny. Na stronach Banku Zachodniego nie znalazłem takiego wzoru. W
    > związku z tym moje pytanie, co to może być za karta?

    kiedys bylo cos o tym na grupie, dokladnie nie pamietam ale to logo
    chyba nalezy kojarzyc z Eurocheque, ponizej link pod ktorym opisane
    sa zwiazki Eurocard i Eurocheque

    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/194627

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 3. Data: 2002-08-27 21:28:07
    Od: "NatiNatiUgango" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem pewny. Na stronach Banku Zachodniego nie znalazłem takiego wzoru. W
    > związku z tym moje pytanie, co to może być za karta?

    Jeżeli się nie myle, to oznacza nie mniej nie więcej, jak to, że transakcje
    przy użyciu karty EC są potwierdzane za pomocą PIN padu a nie samego podpisu
    (ale to dotyczy chyba wyłącznie kart maestro, tylko do użytku
    elektronicznego).

    N.

  • 4. Data: 2002-08-27 23:10:27
    Od: "Arek G." <a...@p...onet.pl>

> [...]
    | jestem pewny. Na stronach Banku Zachodniego nie znalazłem takiego wzoru. W
    | związku z tym moje pytanie, co to może być za karta?

    Ten "ludzik z klawiaturka" oznacza tyle ze mozna kozystac z tej karty w
    bankomatach - wybierac kase (praktycznie wszystkie maja taka mozliwosc).
    Co do samego sktotu ec to wywodzi sie chyba z eurocheque, takie byly
    poczatki kart ec - sluzyly do identyfikacji wystawiajacego czek - a dopiero
    z czasem staly sie tym czym sa dzis, debetowa karta platnicza.

    Pozdrawiam
    Arek