    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Thu, 29 May 2003 12:52:25 +0200

    > naprawde sadzisz ze wszystkie urzedy pracuja bez sensu i za darmo ? Sadzisz
    > ze prowadzenie rejestrow np. samochodow,

    Płacę podatki kupując paliwo, ile płacę przy rejestracji samochodu nie
    pamiętam, ale o ile sobie przypominam nie jest to za darmo.
    Jeżeli rejestr samochodów nie powoduje ograniczenia kradzieży to nie
    należy go prowadzić. Czy zastanawiałeś się po co na dobrą sprawę
    rejestruje się samochody i przykręca do nich tablice?
    Czy nie po to, by strzyc ich posiadacza mocniej, głebiej, dokładniej?

    geodezyjnych,

    za mapkę, co ją komputer narysował w parę minut zapłaciłem kilka lat
    temu 800 zł. To nie był projekt supermarketu.

    homologacyjnych,

    mam w d. czy jeżdże samochodem homologowanym w Polsce czy gdzie indziej.
    Jak wygląda sprawa atestów i bezpieczeństwa czy urządzeń do rozliczeń
    wiem doskonale - często za legalny uważa się miernik, co ma papierek z
    GUM, chociaż kantuje na 5% - dokładnego użyć nie można, bo nie ma
    papierka - taki papierek to niejednoikrotnie kilka- kilkadziesiąt
    tysięcy zł. Jaśniej: płacisz państwu, byś mógł kantować w majestacie
    prawa. Tak to działa.

    > wydawanie pozowolen i koncesji etc ze to wszystko jest za darmo ?

    koncesja jest np. na dobro akcyzowe, więc takie, które jest obłożone
    dodatkowym podatkiem.

    Moze jako
    > bezrobotny czy prowadzacy DG nie masz zadnych wiekszych kontaktow ale
    > zareczam ci ze Kulczyk korzysta z wiekszosci urzedow w panstwie..

    Zakładałem ostatnio spółkę.
    Przykładowe ceny:
    Opłata za wpis do monitora: 250 zł (to taki zeszyt, co go muszę kupić,
    bo jak nie będę miał w firmie, to zapłacę karę.
    Wypis z rejestru (aktualny) 30 zł - kilka stron wydrukowanych z
    komputera + pieczątka.
    Zmiana we wpisie: kilkaset ( np. zmiana adresu), dodatkowo należy
    opłacić za każdym razem monitor.
    Jeżeli zasilę firmę zarobionymi przez siebie pieniędzmi (podwyższenie
    kapitału zakładowego) to płacę podatek od czynności cywilnoprawnej - np.
    500 zł od 50 000 zł. Może lepiej by było, żebym dał je zarobić
    bezrobotnemu, co mi ogródek skopie? Ile z tych 500 zł dotrze do
    potrzebującego po przemieleniu przez państwową maszynkę?

    Jeżeli ktoś mi nie zapłaci, to dochodząc z K.C. muszę zainwestować kasę
    - sąd nic nie zrobi za darmo.
    Jeżeli zechcę dochodzić z K.K - prokurator umorzy, ze względu na niska
    szkodliwość. To zrobi za darmo.

    Może Armia? Tak, mam ją za darmo, nawet mi żołd płacili, jak siedziałem
    (przepraszam: służyłem).
    Tyle tylko, że ta armia nie uchroniła mnie przed naciskami sowietów, gdy
    była okazja, by coś zmienić na lepsze. Jej główny boss zasłonił się
    realpolitik - armia przez kilkadziesiąt lat była więc jedynie kosztem.

    W tej chwili nawet jak pierdniesz, to musisz wszystko zgłaszac,
    rejestrować, opłacać i udowadniać - i oczywiście za wszystko płacić.

    Posiadam samochód w leasingu - do odbioru dowodu rejestracyjnego z
    urzędu miejskiego musiałem upoważnić pracownika tegoż leasingu - opłata
    za upowaznienie 7,5 zł.

    Co ja mam za darmo?

    P.s. zapomniałem: paszport: 100 zł.

    Pzdr; Dogbert