    From: "Dave" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: co Panstwo sadza
    Date: Tue, 27 May 2003 09:35:23 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.195.25

    Wojciech Apel wrote:

    > Jeżdzą może i więcej ale za to płatną A4 do Krakowa. Ale jak chorują,

    zawsze mi sie wydawalo ze najwiecej bogatych jest w okolicy Warszawy. Jak
    oni jezdza A4 do Krakowa ?

    > to płacą, wierz mi.

    nie wierze bo to bzdura. Koszt zaawansowanej kuracji to czesto kwoty rzedu
    kilku mln zlotych. Na to stac moze klikadziesiat osob w Polsce, nie wiecej a
    i tak zareczam ci ze beda woleli jak panstwo za nich zaplaci... Wiesz ze w
    USA ubezpieczenie od raka jest tak drogie ze ludzie z reguly go nie wykupuja
    a jak maja na dodatek inne obywatelstwo w kraju ktory daje gratisowe
    leczenie (np. w Polsce) to wracaja sie leczyc do tego kraju ?

    > Agencje ochrony wynajmują zanim dojdzie do napadu
    > odciążając policje.

    a jak ich dziecko zostanie porwane to szukaja go ochraniarze ? Bajki
    opowiadasz

    > Nie muszę mieć fantazji - ja to wiem.

    jeszcze wiele sie musisz dowiedziec o kraju w ktorym zyjesz.

    > Skoro byś stracił to pewnie czujesz się biednym. Ja wręcz przeciwnie

    odwrotnie. Ja na podatku majatkowym bym stracil. Sadze ze mam wiekszy
    majatek od ciebie i to raczej ja bym cie sponsorowal. Ile nieruchomosci
    mieszkalnych masz na wlasnosc ? Zapewne jak 99% spoleczenstwa 0 albo 1. Ja
    2. Byc moze podatek majatkowy zmusilby mnie do spieniezenia jednej
    nieruchomosci i otworzenia biznesu. Poki co to licza sie ulgi i umiejetnosc
    obnizenia podatku i nie musze sie martwic tym ze majatek przyrasta. Co nie
    znaczy ze jest to dobre dla kraju.

    > przez co zaczynam się obawiać. Na razie próbujesz zabrać mi pieniadze
    > poprzez prawo - wszak dyskutujemy o podatkach, ale niech no tylko
    > zdarzy się okazja, jakaś wojna, klęska żywiołowa albo trzęsienie
    > ziemi to wymierzysz sobie swoją sprawiedliwość siłą. Pewnie
    > przyjdziesz do mnie do domu, uznasz, że wszystko co mam a Ty nie masz
    > to ja ukradłem albo mam dzięki aferze i sobie to po prostu
    > zabierzesz. Jak będę stawiał opór to swoją sprawiedliwość wymierzysz
    > siłą bo w końcu nie ma zasad! Albo nie, są zasady - to Dave je tworzy
    > i muszą byc wygodne dla niego.

    masz jednak wybujala fantazje

    > Szczerze: boję się takich ludzi jak Ty!
    >
    > Cieszę się, że nad tym wszystkim jest jeszcze Pan Bóg i nawet jak nie
    > wdrożymy sprawiedliwego podatku tu na ziemi to gdzieś tam kiedyś Jego
    > sprawiedliwość to wyrówna.

    Bog jest sprawiedliwy juz dzisiaj a nie kiedys i dzisiaj rzadzi
    sprawiedliwie.
    Ale wlada i rzadzi dzieki ludziom i dzieki nim stara sie uczynic swiat
    bardziej sprawiedliwym. Nie przypominam sobie zeby kiedykolwiek zalecal
    zabieranie biednym i dawanie bogatym....

    > A co to za argument, że "w każdym kraju funkcjonuje". A w Hameryce
    > biją murzynów i co z tego. My tu dyskutujemy o SPRAWIEDLIWYM podatku
    > a nie o tym, że gdzieś coś działa. To, że działa nie oznacza, że jest
    > to sprawiedliwe.

    oczywiscie. Ale wiekszosc krajow zrozumiala ze to jest sprawiedliwe. I o
    liniowym moga sobie pogledzic jedynie ultraliberalisci w stylu JKM lub
    postkomunisci w krajach bylego ZSRR. Normalny ekonomista takich tez nie
    bedzie forsowal. I stad w calym rozwinietym swiecie podatku liniowego nie
    ma.

    D.