  • 31. Data: 2002-07-23 16:25:15
    Temat: Re: chamstwo w Multibanku
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
    news:v10rjukvvcodaivluf0io306u6l65ffo1r@4ax.com...

    > Do banku bedacego wlascicielem tych danych czyli do banku, ktory te
    > dane umiescil w BIKu.

    Dotychczas sądziłem, że

    1) właścicielem danych osobowych jest klient :-))

    2) BIK nie traktował danych o wysokości kredytu jako danych osobowych
    i nie udostępniał ich klientowi.

    BAH
    PS.
    cała ta procedura z BIK to paranoja do kwadratu.
    Niewinny człowiek ma szukać kogoś,
    komu wydaje się, że ma na niego papiery.

  • 32. Data: 2002-07-23 16:34:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 23 Jul 2002 18:25:15 +0200, "BAH" <b...@k...chip.pl> wrote:
    >Dotychczas sądziłem, że
    >
    >1) właścicielem danych osobowych jest klient :-))

    W sumie nie za bardzo wiadomo BIK rozumie przez dane osobowe. Bo tu
    problemem sa raczej nie dane osobowe a finansowe . I to o ich
    skorygowanie klient powiniej zglosic sie do banku, ktory je tam
    umiescil

> [...]
    > cała ta procedura z BIK to paranoja do kwadratu.
    >Niewinny człowiek ma szukać kogoś,
    >komu wydaje się, że ma na niego papiery.

    Zgadzam sie (jest to moje prywatn zdanie), ze w ramach darmowego
    zapytania raz na 6 miesiecy BIK powinien udostepnic klientowi
    wszystkie dane jakie ma na jego temat - a wiec to co dostaja banki w
    odpowiedzi na zapytaniach, plus informacje o jednostkach dokonujacych
    tych wpisow. Nie mam pojecia dlaczego w tej chwili tak nie jest.
    A moze juz sie to poprawilo ?

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 33. Data: 2002-07-23 17:40:29
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    > Z pewnością dane instytucji, która wnosiła o wpisanie na listę, rodzaj i
    > wysokość niespłaconych zobowiązań?
    nie. i w ogole to nie bardzo wiem skad czerpiecie wiedze na temat dzialania
    BIK. info z bik zawiera dane o produkcie bez wskazania miejsca transakcji
    Konrad

  • 34. Data: 2002-07-23 17:51:32
    Temat: Re: chamstwo w Multibanku... a tak naprawde to o BIK
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam
    czytam i czytam i nie moge wyjsc z podziwu....
    Skad w Was przekonanie o magicznych "2 latach" na wykreslenie z BIK?
    BIK jest instytucja, ktora tylko gromadzi dane przekazywane im przez banki.
    i to bank decyduje jakie dane przekazac i kiedy (oraz w jaki sposob) je
    skorygowac, ew. usunac...
    A 2 lata... 2 lata (od daty zgloszenia) przechowywane sa dane w BANKOWYM
    REJESTRZE - autonomicznej instytucji działajacej przy Zwiazku Bankow
    Polskich. I tam tez przekazywane sa dane o NIESOLIDNYCH kredytobiorcach i
    posiadaczach ror... m.in. wtedy gdy nie splaci sie 2 kolejnych rat kredytu
    lub - uwaga - nie splaca sie poreczanego kredytu.
    A kolego ktory chcial wziac kredyt powinien (wg mnie):
    1. zrobic rachunek sumienia - tzn. zastanowic sie czy aby na pewno nie nie
    poreczal nikomu kredytu lub np. nie mial sytuacji gdy wydawalo mu sie ze
    zamknal ror - a konto sobie zylo, pobieraly sie oplaty za prowadzenie, rosl
    debet... i w koncu bank wpisywal (najczesciej nieswiadomego klienta) do
    Bankowego Rejestru (ulubiona zabawa PKO S.A.),
    2. dowiedziec sie dokladnie w banku z jakiej instytucji pochodza informacje
    na jego temat.
    3. jesli z BIK wystapic na pismie o sprostowanie.
    pozdrawiam
    Konrad

  • 35. Data: 2002-07-23 19:02:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

> [...]
    > odpowiedzi na zapytaniach, plus informacje o jednostkach dokonujacych
    > tych wpisow. Nie mam pojecia dlaczego w tej chwili tak nie jest.

    A jak jest/bylo? Naprawde jedyne co BIK udostepnial czlowiekowi, to
    jak sie ten czlowiek nazywa i gdzie mieszka? To ja to wiem bez ich
    pomocy...

    MJ

  • 36. Data: 2002-07-23 19:27:02
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 23 Jul 2002 21:02:33 +0200, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    wrote:

    >A jak jest/bylo? Naprawde jedyne co BIK udostepnial czlowiekowi, to
    >jak sie ten czlowiek nazywa i gdzie mieszka? To ja to wiem bez ich
    >pomocy...

    Podobno tylko podawal, z ktorych bankow ma informacje, ale nie podawal
    jakie to informacje.
    Wiec na podstawie tego, jesli wiemy jednoczesnie, ze bank nam na
    podstawie BIKu odmowil, wiadomo przynajmniej do jakich bankow sie
    zglaszac w celu weryfikacji danych.

  • 37. Data: 2002-07-23 20:01:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > Wiec na podstawie tego, jesli wiemy jednoczesnie, ze bank nam na
    > podstawie BIKu odmowil, wiadomo przynajmniej do jakich bankow sie

    I naprawde jesli padnie nazwa banku, o ktorym nigdy nie slyszalem, to
    sam mam tego banku szukac i prosic o wyjasnienia?

    MJ

  • 38. Data: 2002-07-23 21:03:09
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > A kolego ktory chcial wziac kredyt powinien (wg mnie):

    Zgadzam sie w pelni :)

    [...]

    > 3. jesli z BIK wystapic na pismie o sprostowanie.

    4. skorygowac tytul postu - co uczynil juz Konrad :)))

  • 39. Data: 2002-07-23 21:47:54
    Od: "Savo" <s...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witek <w...@p...onet.fi> napisał(a):

    > Pamietajcie, ze (podobno) bank (w tym wypadku multi) nie ma dostepu do
    > wszystkich danych w BIKu. A wiec multi nie wie gdzie jest ten niesplacony
    > kredyt... :((
    >
    > pozdrawiam,

    Nie zgodze sie, Multi wie dokladnie, tylko najwyzej tak mowi ze nie wie.
    W bazie, z ktorej bierze sie te dane wpisywana jest m.in data, bank i oddzial
    ktory zglosil dane do tego rejestru.
    Pozdrawiam
    Savo

  • 40. Data: 2002-07-23 22:10:16
    Temat: BIK (bylo Re: chamstwo w Multibanku)
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 23 Jul 2002 21:47:54 +0000 (UTC), "Savo"
    <s...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

    >Nie zgodze sie, Multi wie dokladnie, tylko najwyzej tak mowi ze nie wie.
    >W bazie, z ktorej bierze sie te dane wpisywana jest m.in data, bank i oddzial
    >ktory zglosil dane do tego rejestru.

    Zapewne w bazie te dane sa, ale w raporcie jaki dostaja banki nazwy
    banku ani oddzialu dokonujacego wpisu nie ma (chyba z byla to
    jednostka nalezaca do banku pytajacego).