  • 21. Data: 2007-11-22 22:02:42
    Temat: Re: bezpieczenstwo bankowosci internetowej - temat rzeka
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    p...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > Tak ale kod mozesz wykorzystac tylko i wylacznie do potwierdzenia transakcji
    > dla ktorej byl wygenerowany. Tak wiec potencjalny zlodziej-przechwytujacy moze
    > zatwierdzic tylko i wylacznie przelew ktory chcialem wyslac.

    ok, faktycznie system mozna tak skonfigurowac by kod sluzyl tylko
    i wylacznie do podpisania jednej konkretnej transakcji dla ktorej
    zostal wygenerowany, zapewnie mozna tez w ramach mozliwosci
    technicznych ograniczyc czas jego waznosci

  • 22. Data: 2007-11-22 22:18:45
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 22.11.2007 <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał/a:

    > Tak ale kod mozesz wykorzystac tylko i wylacznie do potwierdzenia transakcji
    > dla ktorej byl wygenerowany. Tak wiec potencjalny zlodziej-przechwytujacy moze
    > zatwierdzic tylko i wylacznie przelew ktory chcialem wyslac.

    Chyba, że zna Twoje hasło do logowania, prawda? Wtedy sobie sam wygeneruje
    transakcję i przechwyci kod do niej.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 23. Data: 2007-11-22 22:19:27
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ale z drugiej strony :-)
    jezeli np. firma robi podczas jednego logowania dajmy na to 20 przelewow to
    musi odebrac 20 smsow.
    I tak zle i tak niedobrze...

  • 24. Data: 2007-11-22 22:21:46
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Chyba, że zna Twoje hasło do logowania, prawda? Wtedy sobie sam wygeneruje
    > transakcję i przechwyci kod do niej.

    IMO to juz troche za duzo zaleznosci.
    Na tej samej zasadzie mozemy zalozych ze zlodziej ma moj token.

  • 25. Data: 2007-11-22 22:25:01
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    p...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > IMO to juz troche za duzo zaleznosci.
    > Na tej samej zasadzie mozemy zalozych ze zlodziej ma moj token.

    nie do konca, dane do logowania z numerem telefonu mozna wyludzic
    poprzez phishing

  • 26. Data: 2007-11-22 22:27:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > IMO to juz troche za duzo zaleznosci.
    > Na tej samej zasadzie mozemy zalozych ze zlodziej ma moj token.

    Zgubienie tokenu masz szansę zauważyć (mniejszą, czy większą, ale masz).
    Natomiast podglądać SMSy można niepostrzeżenie. Zgadzam się, że to mało
    prawdopodobne - zapewne niewiele osób ma dostęp do takiej części systemu.

    Ale... kartę SIM można skopiować w kilka sekund (impreza, wyjście posiadacza
    do kibla itd itp) i włączyć telefon na czas podejrzenia hasła. Porządnie
    rozwiązanej listy kodów jednorazowych (takiej ze zdrapką, nie takiego
    dziadostwa jak w BRE) nie da się podejrzeć bez zwrócenia uwagi posiadacza.
    No, a token to już trzeba skraść.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 27. Data: 2007-11-22 22:43:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Samotnik"
    > No, a token to już trzeba skraść.

    ale tylko taki prymitywny token
    jak w VW albo w Toyocie

    Takie lepsze tokeny odbezpieczane haslem
    dawalo kiedys PKOBP ale sie wycofalo.
    sa jeszcze w Nordei, w BGZ (w kazdym razie byly)
    i chyba jeszcze w BZWBK
    *** blad ***

  • 28. Data: 2007-11-22 23:01:30
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    blad wrote:

    > ale tylko taki prymitywny token
    > jak w VW albo w Toyocie
    > Takie lepsze tokeny odbezpieczane haslem
    > dawalo kiedys PKOBP ale sie wycofalo

    haslo do tego "lepszego" tokena mozna wyludzic zdalnie
    podobnie jak pin czy haslo do tego "prymitywnego"

  • 29. Data: 2007-11-22 23:14:00
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    blad napisał(a):
> [...]
    >
    > Takie lepsze tokeny odbezpieczane haslem
    > dawalo kiedys PKOBP ale sie wycofalo.
    > sa jeszcze w Nordei, w BGZ (w kazdym razie byly)
    Byłem kiedyś użytkownikiem tokena do eurokonta WWW w Pekało.

    token był zabezpieczony hasłem. i praktycznie niezniszczalny.
    Może wydłubanie lcd go załatwi. Owszem uwierał w d* jak go włożyłeś do
    tylnej kieszeni. Ale usiąść na nim można było.
    A i raz się wykąpał. Ale to było krótkie kąpanie.

    Rafał

  • 30. Data: 2007-11-23 01:30:03
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć !

    W czwartek, 22 listopada 2007, o godz. 23:19:27, napisałeś na temat:
    "bezpieczenstwo bankowosci internetowej - temat rzeka"
    p...@g...SKASUJ-TO.pl, news:fi4v9f$fce$1@inews.gazeta.pl

    > ale z drugiej strony :-)
    > jezeli np. firma robi podczas jednego logowania dajmy na to 20 przelewow to
    > musi odebrac 20 smsow.
    > I tak zle i tak niedobrze...

    Np. w BZWBK przygotowane zlecenia "wysyłasz" do koszyka zleceń a następnie
    jednym SMS-kodem przekazujesz do realizacji.

    --
    Hej!