    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bez lokat
    Date: Sun, 12 Jul 2020 19:48:44 +0200

    J.F. napisał(a) w wiadomości: ...
    >tylko PKO BP rezygnuje z lokat, czy taka nowa rzeczywistosc
    >
    >https://businessinsider.com.pl/firmy/pko-bp-rezygnu
    je-z-lokat-dla-firm/8bjvqmh

    >Ruch dosc drastyczny, inne banki tylko obnizyly oprocentowanie - niby
    >na jedno wychodzi, ale sygnal jest wyrazny.

    Jak to się niwinnie zaczynało... w 2012 z BGK wywalono indywidualnych,
    robiąc z niego bank do zadań specjalnych. Obecnie jest pośrednikiem
    w omijaniu konstytucyjnego zakazu finansowania deficytu przez NBP.

    >Swoja droga ... do czego to wszystko ma doprowadzic ... a do czego
    >doprowadzi?

    Trudno powiedzieć co celem, co środkiem. Już ekonomiści
    otwarcie mówią, że chodzi o redukcję długów przez inflację,
    kosztem m. in. oszczędzających. Do tego przynajmniej pozorne
    rozruszanie gospodarki i o ile to możliwe takie pompowanie
    kasy żeby Wall Street nie gruchnęła jak w 1929.
    Środkiem niestety przejęcie sterowania przez banki centralne
    lub państwa (zależy kto gdzie silniejszy). Punktami zwrotnymi
    będą wykupienie 100% obligacji państwa przez banki centralne
    i w podobny sposób wykupywanie akcji przedsiębiorstw.
    Nie wiadmo co dalej... A już Bank Japonii i SNB są w trakcie...
    Środkiem/celem/efektem ubocznym totalna kontrola przepływu
    pieniądza lub ekwiwalentów, w wersji mniej drastycznej
    horrendalne opodatkowanie tegoż.

    Doprowadzi (przynjamniej chwilowo) do bańki na innych dobrach:
    nieruchomościach, kruszcach, broni (gdzie dozwolona), usługach
    medycznych... Niektóre z nich mogą zostać zakazane/ograniczone
    (złoto, broń) lub reglamentowane (bywało) lub b. wysoko
    opodatkowane (np. drugi dom) lub częściowo przejęte (firmy
    "strategiczne", ziemia rolna).

    >Jak klienci wycofaja depozyty ... to skad banki beda mialy pieniadze
    >na kredyty juz udzielone ?
    >Najwyrazniej z NBP, ale epidemia sie skonczy i % wzrosna ?

    W Polsce z NBP. Od >80mld już nie śledzę ile drukuje.
    Procenty raczej nie wzrosną, przynajmniej nie przy tej RPP.
    Słyszałem reklamę ZUS-owską o ile wzrosły zapisy na "kontach"
    przyszłych emerytów - "więcej niż na jakiejkolwiek lokacie"
    - w świetle działań NBP i rządu - wyjątkowa bezczelność.

    >Czy chodzi o pobudzenie gospodarki przez zachecenie do wydatkow?
    >Ale wrocimy potem do normy, czy inflacja ?

    Próby powrotu do "normy" chyba skończyły się po 2008. Jeszcze
    parę lat udawano... Inflacja, zbrodnicze pomysły Keynesa wcześniej
    dawkowane, teraz aplikowane na całego.
    Być może rozwiązaniem w przyszłości przejście na rozliczenie
    w "walucie światowej" zamiast USD. Typowany był SDR oparty na
    koszyku niektórych walut, surowców, kruszców, może na dobrach
    niematerialnych... Ale o tym zadecydują wielcy tego świata, my
    będziemy co najwyżej podwykonawcami. Gdy się nie dogadają, wojna?...

    Dla jasności: nie wierzę w spiski jakoby Covid-a "wypuszczono"
    właśnie dlatego, ale jest dobrym pretekstem do przyspieszenia
    działań.

    Arek