  • 1. Data: 2002-03-04 08:04:12
    Temat: [belkowe] - Swiadczenie niepienizene
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Czy jesli bank daje klientowi prezent, np kubek, parasol, budzik, czy
    wycieczke, to musi oszacowac wartosc prezentu i uiscic belkowe?
    Wydaje mi sie ze nie...
    A jesli wartosc prezentu bylaby wprost proporcjonalna do miesiecznego salda
    na koncie?
    Powinno byc tak samo chyba...
    W takim razie czekam na bank, ktory mi sprezentuje umowione wczesniej X
    miligramow zlota jesli bede trzymal Y zlotowek na koncie.
    ;-)
    Przy czym, wcale niekoniecznie musi wydac mi kruszec, ja sie chetnie zgodze
    zeby ode mnie to zloto odkupil i przelal proce... chcialem powiedziec
    naleznosc na konto.
    ;-)
    Bez belkowego - bo jak rozumiem, ani prezenty, ani skup zlota nie sa
    obelkowane.
    :-D

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 2. Data: 2002-03-04 08:31:58
    Temat: Re: [belkowe] - Swiadczenie niepienizene
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    zeszow.tpsa.pl...
> [...]
    > Wydaje mi sie ze nie...
    > A jesli wartosc prezentu bylaby wprost proporcjonalna do miesiecznego

    Jeżeli jednorazowa wartość nagrody (a nie "prezentu"), nie przekracza
    trzech najniższych wynagrodzeń, to podatku nie płacisz, jeżeli przekracza
    tą wartość to płacisz 10% (zawsze lepsze to niż 20% :))), a tak poza tym
    to jakby ktoś trzymał dużo pieniędzy, że odsetki miesięczne przekraczałyby
    sumę tych około 2100zł to bank mógłby częściej przyznawać nagrody (tak
    żeby, jednorazowa wartość nagrody nigdy nie przekraczała 3 wynagrodzeń)

    Kamil
    c...@h...pl

  • 3. Data: 2002-03-04 08:35:13
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...
    > Czy jesli bank daje klientowi prezent, np kubek, parasol, budzik, czy
    > wycieczke, to musi oszacowac wartosc prezentu i uiscic belkowe?

    Wydaje mi się że tak, gdyż ustawa zobowiązuje bank do odprowadzenia podatku
    od odsetek. Ty i bank możecie te odsetki nazwać prezentem ale i tak dla U.S.
    będą to odsetki, gdyż tako rzecze prawo. Tak samo jeśli pracodawca zamiast
    pensji dałby Ci prezent - np. 1000 par kaleson, to dla U.S. będzie to
    wynagrodzenie w naturze i również zakład pracy bedzie musiał zapłacić
    podatek dochodowy. Pomijam tutaj kwestie innych podatków np. VAT-u

    Amehat

  • 4. Data: 2002-03-04 08:42:35
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Amehat" <a...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    U.S.
    > będą to odsetki, gdyż tako rzecze prawo.

    Że jak ?.
    Bank reklamuje swoją ofertę:
    "0% na rachunku, 0% belkowego". Za skorzystanie z oferty "promocyjnej"
    dla pierwszych 100 000 klientów, którzy utrzymają stan rachunku w
    wysokości X zł przez Y czasu prezent złoty wisiorek. (ala delfin w mBnku w
    promocji mBank jest kobietą).

    I gdzie tu odsetki ?:))), jedyny problem to to, że żaden bank na to nie
    pójdzie :(

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-03-04 08:45:44
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "camokiller" <c...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli jednorazowa wartość nagrody (a nie "prezentu"), nie przekracza
    > trzech najniższych wynagrodzeń, to podatku nie płacisz, jeżeli przekracza
    > tą wartość to płacisz 10% (zawsze lepsze to niż 20% :)))
    Ale dotyczy to nagród w grach liczbowych, loteriach pieniężnych, zakładach
    wzajemnych, loteriach promocyjnych, loteriach audioteksowych i loteriach
    fantowych,

    Amehat

  • 6. Data: 2002-03-04 08:46:06
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Wydaje mi sie ze tak, gdyz ustawa zobowiazuje bank do odprowadzenia
    podatku
    > od odsetek. Ty i bank mozecie te odsetki nazwać prezentem ale i tak dla
    U.S.
    > beda to odsetki, gdyz tako rzecze prawo.

    Hmmm. A jesli bank daje taki prezent:
    "Jesli trzymasz na koncie wiecej niz X zlotych, to przelewy masz za darmo."
    "Jesli trzymasz wiecej niz Y zlotych to nie placisz za prowadzenie konta."
    To nie placi belkowego, mimo ze jest to swiadczenie w naturze, prawda?

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 7. Data: 2002-03-04 08:51:54
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > promocji mBank jest kobietą).
    >
    > I gdzie tu odsetki ?:))), jedyny problem to to, że żaden bank na to nie

    Na początku chodziło o to żeby zamiast odsetek dać prezent. Zrozumiłem iż
    bank inaczej nazywa odsetki. W tym co Ty opisałeś co niektórzy zyskaliby, co
    niektórzy stracili, a Ci powyżej 100 000 nie dostali by nic.
    Coś nowego. Wszystkim równe odsetki. Chyba że bank liczyłby kółeczka w
    łańcuszku. 1 odniwo równowartość 10 groszy odsetek :)))). Faktycznie banki
    na to nie pójdą.

    Amehat

  • 8. Data: 2002-03-04 09:00:14
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

> [...]

    zyskaliby, co
    > niektórzy stracili, a Ci powyżej 100 000 nie dostali by nic.

    Trochę inwencji ....
    Przecież zawsze można ogłosić drugą edycję "promocji", ala krąg przyjaciół
    :)))))

    > Coś nowego. Wszystkim równe odsetki. Chyba że bank liczyłby kółeczka w
    > łańcuszku. 1 odniwo równowartość 10 groszy odsetek :)))).

    Jak już wcześniej wspomniałem wystarczy troszkę pomysłowości. Przecież
    można zrobić lokatę na 0%, wpłacasz 1000zł, utrzymujesz x czasu i
    dostajesz nagrodę.

    > Faktycznie banki na to nie pójdą.

    a może inteligo ..... ;-))))

    Kamil
    c...@h...pl

  • 9. Data: 2002-03-04 09:01:14
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Cos nowego. Wszystkim rowne odsetki. Chyba ze bank liczylby koleczka w
    > lancuszku. 1 ogniwo równowartosc 10 groszy odsetek :)))). Faktycznie banki
    > na to nie pojda.

    Alez nie!
    Zakladamy, ze kruszec w gramach to tylko najbardziej uparci odbiora.
    Wiekszosc zgodzi sie na to, zeby bank "odkupil" to od nich...
    A kasa od razu na konto.
    Handel zlotem nie jest zabroniony :-)
    A wisiorek moglby byc za kazdy pelen tysiac zl, dla ulatwienia.
    :-)

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 10. Data: 2002-03-04 09:22:12
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

> [...]
    > A kasa od razu na konto.
    > Handel zlotem nie jest zabroniony :-)
    > A wisiorek moglby byc za kazdy pelen tysiac zl, dla ulatwienia.

    Jeśli bank na tym by jeszcze zarobił to może pójdzie na układ.
    Ale nie zapominajmy iż banki za terminowe odprowadzanie podatku mogą sobie
    pobrać wynagrodzenie w wysokości bodajże 0,1% należnego podatku. Tutaj banki
    bedą dodatkowo zarabiać na naszym belkowym. Chyba że to wynagrodzenie nie
    dotyczy banku jako płatnika.

    Amehat