  • 1. Data: 2010-04-02 11:05:39
    Temat: bankowa bezczelność allegro
    Od: z...@o...pl

    próbuję wystawić aukcję sprzedaży na allegro
    i allegro bez mojej zgody samowolnie zaznacza
    że wpłata może być dokonana systemem "płacę
    z allegro". A ja sobie nie życzę! Ja chcę
    wpłatę na moje konto i już! Czy to sie da
    gdziekolwiek ustawić? szukam i nie moge znaleźć.

    napiszę reklamację do dostanę małpio-wklejkę
    i to pewnie po świetach.

    Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem
    i go rozwiązał pozytywnie?

  • 2. Data: 2010-04-02 11:14:51
    Temat: Re: bankowa bezczelność allegro
    Od: Paul <e...@e...com>

    nie wyłączysz tego.
    i całe szczęście.

  • 3. Data: 2010-04-02 11:15:43
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik z...@o...pl napisał:
> [...]
    >
    > napiszę reklamację do dostanę małpio-wklejkę
    > i to pewnie po świetach.
    >

    > Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem

    Jest jeden sposób, nie ustawiasz żadnych przedpłat i przelewów w opcjach
    aukcji, dajesz tam tylko odbiór osobisty. W opisie aukcji i przedmiotu
    oraz na stronie "o mnie" wstawiasz sobie ładną tabelkę z możliwościami
    dostawy i cenami za nią.

    Wiem że to tylko połowiczne ominięcie problemu, ale w sądzie tą sprawę
    allegro przegra może po 2-5 latach a każdego kto będzie się stawiał
    zablokuje pod byle pretekstem i nie będzie mógł wcale sprzedawać.

  • 4. Data: 2010-04-02 11:29:03
    Od: s...@p...onet.pl

    PzA to ciekawe rozwiązanie, ma swoje dobre i złe strony - zależy co komu
    odpowiada...
    Szkoda tylko że ta metoda jest już wykorzystywana przez oszustów, wygrywamy
    aukcje-płacimy przez PzA-oszust przelewa pieniądze na swoje konto i znika,
    typowe oszustwo z tą różnicą że nr konta oszusta jest kryty. Poszkodowany
    zgłasza się na policje i podaje nr konta na które wpłacił pieniądze (konto PzA),
    policja zamiast od razu zmierzać do zablokowania konta oszusta musi prosić się o
    udostępnienie danych i nr konta oszusta Allegro, a w tym czasie oszust szarżuje
    ciągle na tym samym koncie oszukując kolejnych kupujących

  • 5. Data: 2010-04-02 11:53:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Może daj sobie już spokój a poza tym jaki to ma związek z tematyką grupy?
    To że wpisałeś w temacie słowo "bankowa"? Nie bądź śmieszny.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-04-02 11:54:13
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Paul napisał:
    > nie wyłączysz tego.
    > i całe szczęście.

    dlaczego szczęście,

    dla mnie jako kupującego jest to nieszczęście bo
    1. zlecając przelew nawet jak wybieram mój bank to jest to przez płacę z
    allegro, dopiero przewinięcie całej listy banków i innych metod wpłat i
    zobaczenie na samym dole jednej opcji pozwala wpłacić bezpośrednio na
    konto kupującego

    2. jak coś poszło przez allegro to zamiast pojawić się na koncie
    sprzedawcy po sekundzie (bo mam konto w tym samym banku) i mieć szansę
    być wysłane tego samego dnia, trafia najpierw na konto allegro a dopiero
    potem na konto sprzedającego (i mija minimum 2 dni do wysyłki)

    3. zauważ też że jeśli sprzedający nie chce ustawiać sobie żadnego konta
    w tym systemie płatności przez allegro to i tak allegro twoją wpłatę
    przyjmie ale nie przekaże jej sprzedającemu dopóki ten nie poda swojego
    numeru konta i nie zrobi wszystkich ustawień i rejestracji w tym
    systemie i go oni nie zaakceptują, a to może potwać parę dni, a w tym
    czasie twoje pieniądze będzie miało allegro a nie sprzedający a ty
    będzie się burzyć że dawno wpłaciłeś a przesyłka jeszcze nie jest wysłana

    ps. zgadzam się że jest to ułatwienie dla płacących np. kartą i którym
    nie zależy na ekspresowej wysyłce, ale dlaczego jest to obowiązkowe?

  • 7. Data: 2010-04-02 12:45:49
    Od: z...@o...pl

    > Jest jeden sposób, nie ustawiasz żadnych przedpłat i
    > przelewów w opcjach aukcji, dajesz tam tylko odbiór osobisty.

    problem w tym że ponad rok temu (gdy płatności allegro nie były
    obowiązkowe) podałem nr konta i nawet przyjąłem ze dwie wpłaty

    obecnie nie daje się wykasować nr konta bankowego.
    Mogę ustawić inne, ale obecnego nie wykasuję.

    Czy dobrze rozumiem, że w przypadku gdy nie zaznaczę żadnej
    opcji przelewu tylko w opcjach dam odbiór osobisty, to
    ta ikonka zniknie?

    a jak ktoś nie ustawi żadnego konta to co sie dzieje
    gdy "klient chce płacić"? Allegro i tak na chama kradnie (albo
    mówiąc oględnie "przetrzymuje")
    jego pieniądze i żąda "podaj konto to ci wypłacimy"

  • 8. Data: 2010-04-02 12:55:37
    Od: "Adamek" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Paul" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    > nie wyłączysz tego.
    > i całe szczęście.

    Jakiś ty głupi. I całe nieszczęście.
    aa

  • 9. Data: 2010-04-02 12:59:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 02 Apr 2010 13:54:13 +0200, cyklista napisał(a):

    > dla mnie jako kupującego jest to nieszczęście bo

    Ale przecież jako kupującego nikt nie zmusza cię do korzystania z PzA.
    Możesz zrobić przelew sam.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2010-04-02 13:08:59
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-04-02 13:05, z...@o...pl pisze:
> [...]
    > z allegro". A ja sobie nie życzę! Ja chcę
    > wpłatę na moje konto i już! Czy to sie da
    > gdziekolwiek ustawić? szukam i nie moge znaleźć.

    Niezłe jaja. To chyba niedawno wprowadzili taką nową "lepszą"
    funkcjonalność. No i faktycznie nie da się tego wyłączyć.

    Ja żadnego konta w Allegro podanego nie mam czyli innymi słowy jeżeli
    ktoś wyśle mi pieniądze przez "Płacę z Allegro" to trafią one w próżnię
    ? Osobiście nie wyślę przedmiotu póki nie otrzymam wpłaty więc info z
    Allegro że kasę mają ONI jest dla mnie niezobowiązujące i dopiero kiedy
    środki znajdą się na MOIM rachunku to zdecyduję się na wysyłkę.

    --
    Mithos