  • 31. Data: 2003-10-09 19:04:36
    Temat: Re: bank sie pomylil - czy bede musial oddac kase??
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2003-10-08 20:35, Opos napisal(a):

    > Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:X...@2...180.128.20...

    Tak się zastanawiam, czy nie należy się znaleźne? Byłaby to możliwość
    uczciwego zarobienia na tej sytuacji.

    > Bierz przykład z naszych narodowych przywódców, bierz ile możesz, nie ważne
    > w jaki sposób, legalny czy nielegalny. Oni kradną wiecej i im to uchodzi na
    > sucho, więc może i Tobie się uda.

    Od strony praktycznej, to trzeba pamiętać że oni maja wysoko postawionych
    kumpli i immunitety, a kolega silver raczej nie... bo by się nie pytał tylko
    brał.

    Od strony mniej praktycznej a etycznej, to czy dla 2000 warto zostawać
    złodziejem?

    > - DAROWANEMU KONIOWI W ZĘBY SIĘ NIE ZAGLĄDA -

    Ale trzeba się czasem wykazać aktem darowizny :->

    --
    M.S.Z. #
    Mechanical # Jestem kwintesencją zła. Jestem tak zły,

  • 32. Data: 2003-10-09 19:23:37
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    > Citi prawda - jesli pomylil sie wystawiajacy przelew, to juz nie maja
    > prawa. Przeciez kasa poszla na taki numer rachunku jaki jest na
    > przelewie, prawda ?
    gówno prawda

    nie pozdrawiam
    paweł p

  • 33. Data: 2003-10-09 20:19:50
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MSZ <m...@k...pmp.com.pl> wrote:

    > Tak się zastanawiam, czy nie należy się znaleźne? Byłaby to możliwość
    > uczciwego zarobienia na tej sytuacji.

    Nie.

    --
    ___________ (R)

  • 34. Data: 2003-10-09 23:07:21
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik MSZ napisał:

    > Tak się zastanawiam, czy nie należy się znaleźne? Byłaby to możliwość
    > uczciwego zarobienia na tej sytuacji.

    Zawsze zanim zadasz takie pytanie zastanow sie czego bys oczekiwal od
    "znalazcy" gdyby to byla Twoja kasa. Ile bys mu zaplacil znaleznego?
    Albo inaczej - ile moglby sobie urwac nie pytajac Cie o zgode?

    Jedyne co mozesz uczciwie zarobic w takiej sytuacji to uznanie i mile
    slowo ze strony osoby, do ktorej kasa nalezy.

    Bartol

  • 35. Data: 2003-10-10 06:13:58
    Od: "Rafal" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

> [...]
    > korespondencji.

    > No to idziesz i sie awanturujesz w banku gdzie kasa zostala nadana. W
    > koncu masz potwierdzenie i bank jest w stanie sprawdzic, czy wyslal kase
    > prawidlowo. Jesli sie pomylil, to problem ma bank, a nie Ty.
    >
    > To wszystko nie zmienia faktu, ze osoba ktora przypadkiem kase otrzymala
    > powinna sie zainteresowac sprawa, tak by moc jak najszybciej ja zwrocic
    > (oczywiscie jesli czuje taka potrzebe to moze sobie te ~1 zl oplaty za
    > przelew odliczyc). Ale jak pokazuje dyskusja w tym watku, taka postawa

    widac nie dla wszsytkich, ale nie oto mi chodzi ja ksie zachowac, bo
    osobiscie bym sam nie probowal przelewac kasy do nadawcy bo po korekcie
    zrobionej przez bank z koleii ja bym mial kase do tylu (i tak w kolko
    Macieju)

    proponuje zglosic w banku, nie oczekiwane wplywy, jesli oprocz nr konta
    naddawcy sa jego dane to prosic (zadac) od banku aby skontaktowal sie z
    nadawca ...
    w koncu to rowniez w interesie banku aby taki sprawy wyjasniec po mysli
    klientow, nawet klientow innych bankow

    oczywiscie realia sa inne i pewnie w wiekszosci bankow na informacje taka
    bank by stwierdzil ze ich to nie obchodzi ...

  • 36. Data: 2003-10-10 06:15:52
    Od: "Rafal" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Paweł P" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > gówno prawda

    tak ?? a to niby na jakiej podstawie ??

    czyli jak zaplace komus przelewem (np.jakas transakcja) to potem pobiegne do
    banku powiem ze sie pomylilem i oni to cofna ?? interesujace ??

  • 37. Data: 2003-10-10 06:27:52
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > czyli jak zaplace komus przelewem (np.jakas transakcja) to potem pobiegne do
    > banku powiem ze sie pomylilem i oni to cofna ?? interesujace ??

    Szkoda z nim dyskutowac ;) Widziales jakie mial argumenty ;)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 38. Data: 2003-10-10 12:15:50
    Od: "Kamil Jońca(newsy)" <k...@p...onet.pl>

    On 2003-10-09 14:43, Rafal wrote:
    [...]

    > no to bez urazy .. ale nie podales w jaki to tajemniczy sposob dana osoba
    > otrzyma informacje o wlascicielu rachunku ??
    Jezeli ktos się pomylił w numerze konta, to prawie na pewno wystąpi
    niezgodność danych właściciela i numeru konta. To już (IMHO) jest dobry
    punkt zaczepienia dla banku beneficjenta że przelew był nieprawidłowo
    zaksięgowany. Ale mogę się mylić. Prawników proszę o sprostowanie.

    Ale pytanie faktycznie jest ciekawe. Po odmowie "benficjenta" iść do
    prokuratury/sądu i na ich żądanie bank udostępni dane?
    KJ

  • 39. Data: 2003-10-10 22:37:50
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > tak ?? a to niby na jakiej podstawie ??
    >
    > czyli jak zaplace komus przelewem (np.jakas transakcja) to potem pobiegne
    do
    > banku powiem ze sie pomylilem i oni to cofna ?? interesujace ??

    co zrobi bank - nie wiem, na pewno każdy ma dobrych prawników i stosowne
    zapisy w regulaminach.
    Ale skoro tak uparcie bronisz swojej złodziejskiej postawy i jesteś
    przekonany o słuszności swojego zdania to może przytoczysz przypisy prawa na
    których się opierasz i które uchronią cię przed pozwem cywilnym
    zleceniodawcy przelewu w sprawie "bezpodstawnego wzbogacenia".
    celowo nie wspomniałem i nie odwoływałem się do twojej moralności i zasad
    etycznych jakich zostałeś nauczony w procesie wychowania ponieważ widzę iż
    ich poziom jest żenujący. Podstawa: NIE twoje, nie należy ci się to NIE
    kradnij!
    Jeśli było by inaczej to chyba nie pisałbyś takich bzdur.

    _________________
    [NIE] Pozdrawiam
    Paweł P.
    p...@w...pl

  • 40. Data: 2003-10-10 22:40:48
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > Szkoda z nim dyskutowac ;) Widziales jakie mial argumenty ;)

    kogo masz na myśli? bo widzę że w netykiecie również się nie łapiesz. Może
    zaczniesz poprawnie cytować?
    Gwoli wyjaśnienia: bronisz postawy złodziei?

    Pozdrawiam
    Paweł P.
    p...@w...pl