  • 11. Data: 2012-09-21 20:01:34
    Temat: Re: bank odrzuca wniosek o zamknięcie rachunków
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    a...@o...pl wrote:

    > Może to jest moje skrzywienie, ale spodziewałem się że bank może robić problemy
    więc starałem się aby zawarte zostały wszystkie potrzebne informacje.

    No. Wszystkie potrzebne. Nr rachunku to chyba wystarczajaca informacja,
    po za twoimi danymi i podpisem do zamkniecia.
    Reszta to juz dobrowolnie byle nie zagmatwac.

    > W większości banków mam kilka rachunków bankowych: ror + konta oszczędnościowe

    po co?

    dlatego zawsze podawałem wszystkie numery posiadanych rachunków.

    podej te, ktore chcesz zamknac.

    > Niektóre konta są płatne, więc musiałem na nich zostawić kilka zł na opłaty na
    wypadek gdyby konto zostało zamknięte po dniu w którym naliczane są opłaty. Jeśli
    zamknięte byłoby wcześniej - muszę podać numer rachunku do zwrotu środków, w
    przeciwnym wypadku jestem pewien że bank nie zamknąłby rachunku.

    bank ma obowiazek zamknac rachunek.
    jak srodki zostana, to albo przeleja zgodnie z twoja dyspozycja, albo
    zostawia sobie na rachunku technicznym, aze sie po nie zglosisz i
    zdecydujesz co z tym zrobic.
    jak zabraknie, to dostaniesz wezwanie do doplacenia

    ani jedno ani drugie nie jest podstawa do odmowy zamkniecia konta.

  • 12. Data: 2012-09-21 21:05:55
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "az.anonim" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Przyszedł czas na jesienne porządki w rachunkach bankowych. Namnożyło się
    ich całkiem sporo przez ostatni rok więc postanowiłem część z nich zamknąć.

    Znalazłem dosyć kompletny wzór wniosku o zamknięcie rachunków, na wszelki
    wypadek uzupełniłem go wszystkimi dodatkowymi danymi do braku których bank
    mógłby się przyczepić, wysłałem do kilku banków listem poleconym i czekam...

    Pierwszy odpisał OpenFinance:

    "Pragnę poinformować, iż wypowiedzenie umowy o prowadzenie Konta
    Optymalnego, jakie Pan do nas przesłał jest błędne. W załączniku przesyłam
    druk poprawnego wypowiedzenia takiej umowy."
    -------
    Ja tez mialem przeboje w zamykaniu rachunkow w klonach czarneckiego. Z
    Openem poszlo jakos bezproblemowo natomiast w GO trwalo to kilka miesiecy,
    tlumaczyli sie ze nie dostali listu poleconego oraz, ze mam zablokowany
    kanal telefoniczny, skonczylo sie na reklamacji do centrali Getina przez
    stacjonarna placowke. Po tej reklamacji konta zostaly zamkniete.

  • 13. Data: 2012-09-21 23:22:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > bank ma obowiazek zamknac rachunek.

    Tak właściwie to bank nie ma takiego obowiązku, bo niby dlaczego miałby
    mieć? Rachunki to jego sprawa, nie klienta, zwłaszcza po wygaśnieciu
    umowy. M.in. rachunek musi być wyzerowany przed zamknięciem.

    Nieco sytuację może zmieniać ustawa o danych osobowych, ale też nie
    w kwestii dokładnie rachunków, a tylko tych danych.

    Natomiast skuteczne wypowiedzenie jest skuteczne i m.in. (w typowej
    sytuacji) pozbawia banku prawa do np. naliczania opłat.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2012-09-22 10:31:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2012 13:37:21 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > Wypowiadasz umowę i już.

    Problem może być jak ma tych umów więcej. W wielu bankach jest np
    taki zestaw powiązany zapisami w regulaminach:

    1. Umowa "ramowa"

    2. Umowa danego rachunku

    3. umowa o kartę.

    Dlatego uważam, że aby wypowiedzieć to skutecznie warto jednak stosować
    wzorzec wypowiedzenia przygotowany przez bank

  • 15. Data: 2012-09-22 13:15:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > standardowe dane i podpisać. Czy bank może wymagać aby wypowiedzenie
    > umowy było spisane tylko i wyłącznie według ich wzorca i odrzucać wnioski

    A co na ten temat mówi umowa? Bo może tu leży problem.

  • 16. Data: 2012-09-22 13:19:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > Ja bym się do tej daty przyczepił - rachunki zostaną zamknięte po okresie
    > wypowiedzenia.

    Ale to sobie mógł sam bank wyprostować odpisując, że OK!, ale za trzy
    miesiące.

  • 17. Data: 2012-09-22 13:52:23
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:19:57 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale to sobie mógł sam bank wyprostować odpisując, że OK!, ale za trzy
    > miesiące.

    Bank nie jest od prostowania, dostaje pismo i może zrealizować dyspozycję
    albo nie. W tej akurat sytuacji - nie mógł.

    A swoją drogą, z jakiej okazji "za trzy miesiące"? No i może w końcu
    doczekam się odpowiedzi, czy twoi rodzice to krewni, bo jakoś
    przemilczałeś. :>

    AK

  • 18. Data: 2012-09-22 13:54:18
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:15:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > A co na ten temat mówi umowa? Bo może tu leży problem.

    A jeśli bank w umowie sobie zastrzeże, że wypowiedzenia przyjmuje tylko
    wygrawerowane na złotych sztabkach, to będzie to miało jakąś moc prawną?

    AK

  • 19. Data: 2012-09-22 14:34:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Kubiak wrote:

    > A jeśli bank w umowie sobie zastrzeże, że wypowiedzenia przyjmuje tylko
    > wygrawerowane na złotych sztabkach, to będzie to miało jakąś moc prawną?

    Nie.

  • 20. Data: 2012-09-23 05:01:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bank nie jest od prostowania, dostaje pismo i może zrealizować dyspozycję
    > albo nie. W tej akurat sytuacji - nie mógł.

    Zacznijmy od tego, że bank wcale sam sobie nic prostować nie musiał. Jesli
    przykładowo miał w umowie termin trzymeisięczny, to wypowiedzenie z dniem
    20 września 2012 roku co najwyzej upoważnia bank do pobieranai przez
    kolejne trzy miesiące opłaty i tyle. I zwrotnie takie pismo klient powinien
    dostać. Bo przecież środki finansowe z konta zawsze może podjąć, a nie ma
    siły ludzkiej, która go zmusi do operowania rachunkiem przez te trzy
    miesiace. A zatem iście na konfrontacje przez bank jest bezsensowne.

    Po za tym moje oświadczenie woli, iż z dniem jakimś tam chcę zamknąć
    rachunek można spokojnie zrozumieć, ze od tego dnia ma biec termin
    wypowiedzenia wynikajacy z umowy. No i na koniec - jaki sens na siłę
    trzymać klienta? Przecież te opłaty od prowadzenia rachynku nie są na tyle
    wysokie, by jakoś żywotnie wpłynęły na sytuację finansową banku.