  • Data: 2020-12-10 12:16:43
    Temat: Re: aplikacja obowiazkowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-10 o 12:11, Piotr Gałka pisze:

    > Wyniki zastosowania logiki są tylko tak dobre, jak dobre są przyjęte
    > założenia wstępne przed 'odpaleniem' rozumowania.
    > Skąd założenie, że ktoś mając kilka kont trzyma pieniądze (sobie samemu
    > pod prąd) akurat na tym do którego nie ma karty?

    Stąd, że inaczej dyskusja byłaby bez sensu. Dyskutujemy czy wygodniej
    wypłacić blikiem, czy kartą. Bez sensu jest używać argumentu, że blik
    jest mniej wygodny, bo na koncie, gdzie masz blika, nie masz pieniędzy.
    Skoro tak, to żadna forma wypłaty z takiego konta będzie niewygodna, ale
    nie z uwagi właśnie na formę, tylko na brak pieniędzy :)

    > Usuń to założenie i uzasadnij dlaczego blik jest lepszy od karty dla
    > kogoś, kto robi może 2..3 wypłaty z bankomatu rocznie.

    To bardzo proste - nie musi te 2-3 razy w roku pamiętać, gdzie położył
    kartę pół roku temu.

    > Kiedyś dawno, jak miałem pierwszą kartę to jak jechałem tankować to
    > zawsze pilnowałem, aby 'w razie W' mieć odpowiednią ilość gotówki.
    > Posługiwanie się gotówką skutkuje tym, że zamiast samych papierków zaraz
    > zbiera się żelastwo w portfelu. Pi razy oko od 3 lat nie noszę gotówki
    > wcale i nie mam problemu z żelastwem.
    > Teraz to już każdy warzywniak przyjmuje płatności kartą.

    Nie na temat.

    Ale nawet ciągnąć wątek poboczny - na moim bazarku są bardzo dobre
    ogórki kiszone, które kupię tylko gotówką.

    --
    Liwiusz