  • Data: 2020-12-10 14:56:35
    Temat: Re: aplikacja obowiazkowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-10 o 13:40, cef pisze:

    > No to np we wrocławskiej komunikacji nie kupisz
    > biletu telefonem :-)
    Zapamiętam, jak pojadę do Wrocławia :) Ale bodajże w skycashu kupię,
    czyli nie zostanę na lodzie, bo bez karty :)

    > z wyjątkiem wyjazdów zagranicznych. I
    >
    > Z reguły tam gdzie mogę potrzebować karty lub dokumentów
    > nie chodzę w szortach :-)
    A widzisz, z telefonem mógłbyś :)

    > Nie wiem. Wszystkich nowości staram się używać,
    Jakieś 4 lata temu byłem umiarkowanym zwolennikiem smartfonów. Nie
    posiadałem go, zawsze i tak pracowałem i nosiłem ze sobą mały 10-calowy
    laptop, uznawałem, że jak na mieście coś będę chciał sprawdzić w
    internecie, to sobie odpalę kompa.

    Potem jednak smartfona sobie kupiłem i doceniłem jego wygodę.

    Płatności w telefonie doceniłem bardzo szybko, teraz NFC w telefonie
    jest must have przy wyborze telefonu.

    Blik co do zasady jest mniej wygodny od płatności telefonem, bo telefon
    tylko przykładasz do czytnika, a blikiem musisz wpierw wygenerować kod,
    a potem go wpisać. Ale mimo to blik ma swoje zalety w moim przypadku:

    - mogę z niego wypłacać pieniądze z mbanku, do którego karty nie mam, bo
    płatna
    - mogę podać kod komuś, kto mi zamawia rzeczy na allegro na swoje konto
    (bo ma smarta, a ja nie), i nie muszę tej osobie podawać danych karty do
    płatności
    - mogę dać komuś kod, aby wypłacił dla siebie moje pieniądze (alimenty,
    drobne dla dziecka itp.)

    > ale jak mi coś nie podchodzi, to nie umiem wyjaśnić dlaczego.
    > Tak jak np pasuje mi interfejs jakiegoś banku i dobrze mi się w nim
    > poruszać a w innych bankach jest taki dla mnie nieergonomiczny
    > i staram się unikać operacji w nim.
    > Tak podświadomie mi nie leży blik.
    Widocznie życie nie postawiło cię przed wieloma rzeczami - na przykład
    żona nie poprosiła cię, abyś jej dał 100zł, jak właśnie jest na zakupach :)

    --
    Liwiusz