  • 11. Data: 2010-01-20 21:31:58
    Temat: Re: alternatywa dla debetowki Aliora
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 17:08:38 +0100, sorden napisał(a):

    > No wlasnie przeliczniki Aliora na debetowce za granica sa swietne.
    > Testowalem w Czechach i strefie Euro.

    Było już poruszane na grupie nie raz. Do małych kwot typu 10-20 eur
    nadaje się mbank (no alior też), do kwot 50-100 eur to już eurobank a
    powyżej 100 eur tylko polbank. Oczywiście kwoty mogą być nieco większe,
    nie pamiętam już, ale w archiwum jest kilka postów gdzie były dokładne
    wyliczenia. Poszukaj.

    --
    xbartx

  • 12. Data: 2010-01-24 09:15:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof"
    > DBnet darmowa przy 1 trans/mies co latwo spelnic. Bankomaty darmowe w
    > Polsce i na swiecie, poza krajem nie testowalem (w przypadku dluzszego
    > pobytu w strefie Euro lub UK lepiej wyrabiac karty do rach
    > walutowych). Wlasnie zamknalem Aliorowa i przesiadlem sie na DB. Alior
    > nie chcial 3zl- teraz nie dostanie nic.

    pare lat temu moja córa byla na semestr w UK i korzystala w bankomatach
    Barclays banku z karty DB bez prowizji. Kurs dosyc dobry - zgodny z
    tabela "sprzedaz dewiz" na www. Jej kolega przelewal z mBanku na moj r-k
    w DB a córka mu wyplacala gotowke w bankomacie do oplacenia akademika.

    Aliorowa VE tez zamknalem w styczniu wraz z calym kontem, które bylo
    tylko dla tej karty :-)
    *** blad ***

  • 13. Data: 2010-01-24 10:14:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "blad" news:4b5c0fc3$1@news.home.net.pl

    > Aliorowa VE tez zamknalem w styczniu wraz z calym kontem, które bylo
    > tylko dla tej karty :-)

    Od kiedy to alior ma/mial w swojej ofercie VE?

  • 14. Data: 2010-01-24 10:27:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 24 Jan 2010 10:15:46 +0100, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    >Jej kolega przelewal z mBanku na moj r-k
    >w DB a córka mu wyplacala gotowke w bankomacie do oplacenia akademika.
    Ciekawe co na to urzad skarbowy :)

    WAM
    --
    Kupię mieszkanie w budynku z cegły - Szczecin w SM DĄB,
    ulice: Beżowa, Romantyczna, Gwarna, Swojska, Nad Rudzianka,

  • 15. Data: 2010-01-24 10:28:48
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 20 Sty, 17:27, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:

    > Tak ma każdy bank (celem zniwelowania ryzyka kursowego).
    Hm..a faktycznie bank ponosi ryzyko kursowe?

    No i jednak nie każdy bank tak ma i częściej do kart Visy. dlaczego?

    Nie jest tak, że dokonując transakcji kupuje na przykład 20 USD,
    rozliczenie będzie według kursu kilka dni później, ale sklep i tak
    środki dostaje kilka dni później(?) na konto więc jedyne ryzyko to to,
    że sklep nie ma tych pieniędzy od razu?
    Dlaczego takie opłaty są tylko przy podwójnym przewalutowaniu(na
    walutę rozliczeniową)?
    Nie można więc po prostu, jak Polbank, stosowac zawsze jednego
    przewalutowania od razu na PLN?

  • 16. Data: 2010-01-26 18:12:22
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Uzytkownik "Valdi"

    > Od kiedy to alior ma/mial w swojej ofercie VE?

    oczywiscie, moj blad - chodzilo o Maestro za 9 zl/mies
    ciekawe ile im zostanie klientow z pierwszego naboru inyternetowego
    *** blad ***

  • 17. Data: 2010-01-26 18:15:58
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "WAM"
    > Ciekawe co na to urzad skarbowy :)

    przeciez nikt na tym nie zarabial, nawet by sie nie dalo skoro obce
    srodki lezaly na moim koncie 0 dni, co daje 0 odsetek, a nie byly to
    takie wielkie sumy żeby potrzebne bylo zezwolenie NBP (jak w slynnej
    moskiewskiej pożyczce)
    *** blad ***

  • 18. Data: 2010-01-26 18:32:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-01-26 19:12, blad pisze:
    > oczywiscie, moj blad - chodzilo o Maestro za 9 zl/mies
    > ciekawe ile im zostanie klientow z pierwszego naboru inyternetowego

    Dla mnie karta kosztuje 5 PLN, a dzięki lokacie nocnej będę miał
    znacznie więcej.

    Gdzie znajdę wszystkie bankomaty darmowe, paypass, oddziały i do tego
    jeszcze żebym miał jakiś zysk z ROR'a, a jednocześnie moje koszta
    wynoszą 0 PLN ?

    Jasne wiadomo, że mogę kombinować z rachunkami oszczędnościowymi itp.
    ale jest to bezsensu, bo potrzebuję mieć określoną kwotę do dyspozycji
    "od ręki".

    Jest lepsza oferta ?

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2010-01-27 00:31:25
    Od: sorden <s...@u...pl>

    Mithos wrote:

> [...]
    >
    > Jasne wiadomo, że mogę kombinować z rachunkami oszczędnościowymi itp.
    > ale jest to bezsensu, bo potrzebuję mieć określoną kwotę do dyspozycji

    Wyglada na to, ze duzo ciekawiej jest w DB.

    --
    in