  • 31. Data: 2022-07-28 09:53:10
    Temat: Re: a z wakacji kredytowych skorzystacie?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.07.2022 o 12:13, Piotr Gałka pisze:

    > Kwestia postrzegania mnie jako klienta przez banki jest dla mnie
    > kompletnie niezrozumiała.

    nie jesteś jedyny...

    > Nie daję bankom zarobić (spłacam KK w GP) i podobno jest to postrzegane
    > pozytywnie.
    > Od 2002 mam SPJ.
    > Ile razy coś chcę od banku to SPJ jest problemem. Przecież jak firma
    > działa od 20 lat to nie jest to jakieś ryzykowne przedsięwzięcie.
    > P.G.

    tak jak piszesz, a rodzaj spółki?
    to zależy w którym banku i o jakie finansowanie chcesz się ubiegać

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 32. Data: 2022-07-28 09:56:55
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > No to jak nie ma w ustawie to będzie niezły dym.
    > Jeszcze wniosków nie można składać,
    > a już podobno UOKiK został zaangażowany w sprawdzanie prawilnego realizowania
    ustawy.
    > A już oczyma duszy widziałem przedstawicieli banków krążących po mieszkaniach
    > wieczorami i rankami w celu sprawdzania "własności potrzeb mieszkaniowych"
    > (tak jak w USA testują, czy małżeństwa z cudzoziemcami są prawdziwe: "lepiej żeby
    > wiedziała w której szufladzie trzymasz gacie" ;)
    > Jakby jeszcze mogli chcieć za to kasę, jak za "wizyty kredytowe" czy jak to się tam
> [...]

    wnioski od jutra (29.07), będzie wesoło, bo kluczowe są oświadczenia,
    które podpisze klient, a potrafią różne rzeczy oświadczyć

    kto to będzie weryfikował? jakie będą sankcje?

    ustawa jest bardzo ogólna, każdy bank ma jakieś tam swoje interpretacje

    niektóre sytuacje opisałem w tekście, ale są takie, których banki nie
    biorą pod uwagę, ustawa milczy, a klient nie wie...

    https://robertsierant.pl/2022/07/21/wakacje-kredytow
    e-czy-bedziesz-mogl-z-nich-skorzystac/

  • 33. Data: 2022-07-28 09:58:32
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.07.2022 o 12:49, Piotr Gałka pisze:

    > Cały czas nie rozumiem dlaczego nie zrobili tego tak, że można opóźnić
    > spłatę, ale odsetki się naliczają.
    > Dla klientów byłoby prawie to samo - można sobie chwilowo ulżyć (no
    > nieco mniej), a dla banków praktycznie bez strat - po prostu mają
    > ulokowaną u klienta gotówkę na dłużej.
    > P.G.

    bo takie coś (bankowe wakacje) istnieje od lat i prawie każdy może
    skorzystać, ustawa do tego niepotrzebna

    ale rząd chce "pomóc" kredytobiorcom (pewnie kosztem wszystkich) i
    pozwala odroczyć płatność

  • 34. Data: 2022-07-28 10:00:11
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.07.2022 o 12:54, J.F pisze:

    > Banki nie glosują w wyborach, dlatego :-)

    jak banki przykręcą kurek z kredytami firmom to czeka nas recesja,
    dotknie wszystkich

    > Co by nie mowic, to ponoc banki znow maja rekordowe zyski,
    > widac lawina frankowiczow jeszcze nie ruszyla :-)
    >

    > J.

    spójrz na ich notowania oraz wyniki, jest kiepsko

  • 35. Data: 2022-07-28 10:01:20
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 27.07.2022 o 13:55, Wojciech Bancer pisze:

    > No ale jak odsetki to 70-80% raty (jak spłacasz raty równe, to na
    > początku schodzi bardzo mało kapitału), to niewiele to pomoże.

    oj nawet więcej, im wyższe oprocentowania i dłuższy okres kredytowania

  • 36. Data: 2022-07-28 11:07:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Masz na myśli pozew sądowy, czy jakieś inne "wakacje dla walutowców"?

    -----

  • 37. Data: 2022-07-28 11:28:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-07-26 o 20:17, Zdzichu500 pisze:
    > Witam

    > Czy pytaniem nie powinno być raczej czy ktoś nie skorzysta? I czy są
    > jakieś argumenty za tym aby nie skorzystać?

    Raty są zbyt małe, żeby opłacało się wypełniać wniosek i zawracać gitarę
    załatwianiem tej sprawy.

  • 38. Data: 2022-07-28 13:22:16
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 28.07.2022 o 11:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > Masz na myśli pozew sądowy, czy jakieś inne "wakacje dla walutowców"?

    standardowe wakacje kredytowe, każdy może skorzystać, banki określają
    warunki, ale tutaj nic nie jest umarzane, niezapłacona rata jest
    kapitalizowana

  • 39. Data: 2022-07-28 14:12:05
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-07-27, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    > Taki przykład. Szczegóły do ustalenia z bankiem - tak, żeby człowiek
    > udźwignął, ale też żeby _realny_ kapitał do spłaty się jednak zmniejszał
    > w sensownym stopniu (np. o 1/(30*12) miesięcznie).

    No ale to już sobie wymyśliłeś mechanizm, którego żaden bank nie
    oferował (i sam z siebie raczej nie zaoferuje).

    Klasyczne "wakacje kredytowe", to było przecież jedynie zwolnienie ze
    spłaty kapitału, co w przypadku hipotecznego "na starcie", niewiele
    pomaga.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2022-07-28 14:14:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-07-28, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    > standardowe wakacje kredytowe, każdy może skorzystać, banki określają
    > warunki, ale tutaj nic nie jest umarzane, niezapłacona rata jest
    > kapitalizowana

    Ale z drugiej strony, przy kredytach CHF z chyba nadal ujemną stopą procentową,
    to akurat zamrożenie spłaty tylko kapitału zadziała efektywnie tak samo,
    bo oni i tak spłacają tylko kapitał, nie? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com