    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <nsg2m1$4pl$1@node1.news.atman.pl> <nsg3ck$atm$1@node2.news.atman.pl>
    <nsg3k6$5ct$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nsiik4$jcs$1@node1.news.atman.pl> <nsim2m$n25$1@node1.news.atman.pl>
    <nsinuk$p4p$1@node1.news.atman.pl>
    <57ecf09e$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <nsirkr$ui1$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
    Date: Thu, 29 Sep 2016 14:19:18 +0200

    dyskusyjnych:nsirkr$ui1$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-09-29 o 12:44, J.F. pisze:

    >W tym sęk, że nie chodzi o to, czy chcę tym jeździć, tylko czy mam
    >wybór. Bo jak milion ludków w Polsce wybrałoby samochód za 6 tysięcy,

    Piszesz samochod. A to prawdopodobnie nie zasluguje na nazwe
    "samochod" tylko "wyrob samochodopodobny". I kto wie, czy nie mniej
    niz maluch.

    Poza tym takie rewelacje byly, potem cos zaczeli bąkać, ze to nie 6
    tys, tylko 12, byc moze plus VAT, clo i akcyza ..

    >i Opel obniżyłby cenę.

    Opel sprzedaje w Polsce 30 tys samochodow. I nie obnizy ceny do 8 tys,
    zeby sie ich sprzedalo milion wiecej :-)

    A prawdopodobnie, jak polski klient zobaczy ten "samochod", to sobie
    kupi uzywane auto z Niemiec.
    A Opel sprzeda milion nowych samochodow Niemcom.

    Ja pamietam kilka dosc tanich samochodow:
    -maluch - przestal sie sprzedawac, tu akurat rodakow rozumiem,
    -polonez - tez sie przestal sprzedawac, a to chyba w miare dobre auto
    bylo pod koniec produkcji.
    -nexia - zakonczona przez producenta.
    -lanos - dobrze sie sprzedawal, i dobre auto, ale nie za 6 tys, tylko
    jednak 30.
    a potem jakos sie przestal sprzedawac, i cholera wie czy to kwestia
    ceny, czy klopotow Daewoo.
    ciekawie tez bylo na rynku wtornym - przez pewien czas sie trzymal,
    a potem nagle spadly ceny na pysk
    -siena/palio - konkurencja dla lanosa, chyba tez dobre auto, ale tez
    za ok 30 tys.
    I juz nie pamietam - producent sie wycofal chyba. Czyzby za tanie
    bylo ?

    -tanie fiaty - cinquecento, seicento - to sie dlugo dobrze
    sprzedawalo, chyba wlasnie z powodu ceny i polskiego portfela.
    Ale tez samochod byl z tego kiepski, i jakos nie zmusil Opla do
    obnizki ceny.

    -tanie daewoo - tico, matiz - podobnie jak tanie fiaty.

    -dacia ... rodacy czuli jakas niechec, ale cena przyciagala. Z tym, ze
    jak sie wsiadlo, to niechec byla uzasadniona.
    A jak sie popatrzylo w cennik ... to wcale taka tania nie byla ...
    jak sie wyszlo ponad podstawowy model.
    To zreszta praktycznie wszyscy stosowali i stosuja - jest model
    podstawowy, tani, aby sie bylo czym w reklamach pochwalic, a jak
    przychodzi do wyboru,
    to cena rosnie. Daewoo sie tu roznil,
    Zreszta wcale taka tania ta dacia nie byla, i znow blizej 30 tys a
    nie 6.

    Moze po prostu nie da sie zrobic samochodu za 6 tys. Takiego
    "europejskiej klasy"

    >Toż właśnie o tym piszę - bazą do powstawania monopoli lub oligopoli
    >jest państwo, które ogranicza konkurencję.

    Z jednej strony tak, z drugiej ... chcesz miec czyste powietrze, czy
    wolisz dymiace syrenki ?

    Z trzeciej - przez lata to ograniczenie konkurencji nie bylo takie
    duze, a cos sie nie doczekalismy Taty za 6 tys.

    J.