  • 1. Data: 2016-09-26 15:19:07
    Temat: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę
    Od: z <...@...pl>

    "W 2015 roku działające w Polsce banki komercyjne zarobiły 12,05 mld zł.
    Rok wcześniej było to 14,93 mld zł. Mimo słabszych wyników zagraniczni
    inwestorzy nie mają powodów do narzekań. Do ich kieszeni trafiło prawie
    o jedną piątą więcej pieniędzy."

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/re
    polonizacja-bankow-dywidenda-zyski-knf,113,0,2158193
    .html

  • 2. Data: 2016-09-27 08:22:49
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-26 o 15:19, z pisze:
> [...]
    > o jedną piątą więcej pieniędzy."
    >
    > http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/re
    polonizacja-bankow-dywidenda-zyski-knf,113,0,2158193

    Nobla za to odkrycie! Do tej pory nikt tego nie podejrzewał!
    Zresztą dywidenda to pikuś - zgodnie z prawem się należy, ale ile kasy
    zostało wydojone np na prawa autorskie do nowego logo, jakiegoś nowego
    formularza itp itd?

    Tak samo ostatnio dopiero ktoś się dopatrzył, że pieniądze przedpłacone
    na prepaidy komórkowe przepadają, jeśli się w terminie nie doładuje.
    Po ponad 20 latach...

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-09-27 08:53:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 08:22, Miroo pisze:

> [...]
    >
    > Tak samo ostatnio dopiero ktoś się dopatrzył, że pieniądze przedpłacone
    > na prepaidy komórkowe przepadają, jeśli się w terminie nie doładuje.

    No patrz pan, jak mi stary chleb zostanie w domu, to też wyrzucam, skandal!

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-09-27 09:17:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    [...]
    > No patrz pan, jak mi stary chleb zostanie w domu, to też wyrzucam, skandal!

    Stary chleb się zwykle nie nadaje do konsumpcji. 200 po roku ma
    (+-inflacja) tą samą wartość. Więc taki bardziej demagogiczny argument.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    I had pancake makeup for brunch!

  • 5. Data: 2016-09-27 09:21:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 09:17, Kamil Jońca pisze:
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    > [...]
    >
    > Stary chleb się zwykle nie nadaje do konsumpcji. 200 po roku ma
    > (+-inflacja) tą samą wartość. Więc taki bardziej demagogiczny argument.

    Błędnie zakładasz, że operator GSM to bank i prowadzi konta bankowe. To,
    co wpłacisz na prepaida nie jest już pieniędzmi, tylko zapłatą za
    korzystanie z usług, choćby nawet zapłatą tylko za aktywność konta
    telefonicznego przez określony czas. Podobnie jak w abonamencie, gdzie
    po kupieniu abo na 1000 minut, i wygadaniu 100 minut, nie masz
    roszczenia o zwrot 90%.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-09-27 09:25:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    [...]
    > aktywność konta telefonicznego przez określony czas. Podobnie jak w
    To czemu piszą, że jest to "do wygadania"?
    KJ
    PS. tak wiem, jak to formalnie wygląda w regulamminach. I tak, uważam,
    że to jest nieuczciwe. Mimo, że (jeszcze?) zgodne z prawem.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    There is always something new out of Africa.

  • 7. Data: 2016-09-27 09:26:18
    Temat: Re: Zyski banków działających w Polsce trafiają za granicę [OT]
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-09-27 o 08:53, Liwiusz pisze:

    > No patrz pan, jak mi stary chleb zostanie w domu, to też wyrzucam, skandal!

    No cóż, jak minuta kosztowała 3zł to ludzie tego problemu nie mieli.
    Obecnie w mojej sieci muszę doładowywać za 30 zł miesięcznie, a
    "wygaduję" jakieś 10zł. Gdyby nie dodatkowe promocje/usługi typu "konto
    ważne rok" to kasa by mi się kumulowała bez końca (pod warunkiem
    regularnych doładowań) i nie potrafiłbym jej wygadać. A oddać komuś (np
    żonie) się nie da :)

    > No patrz pan, jak mi stary chleb zostanie w domu, to też wyrzucam, skandal!

    Chleba możesz kupić mniej, a doładować za mniej nie możesz - bo wtedy
    termin krótszy.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2016-09-27 09:33:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 09:25, Kamil Jońca pisze:
    > Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:
    >
    > [...]
    > To czemu piszą, że jest to "do wygadania"?

    Bo jest - w określonym czasie, możliwym do przedłużenia kolejnym
    doładowaniem.

    > KJ
    > PS. tak wiem, jak to formalnie wygląda w regulamminach. I tak, uważam,

    Abonament na 43200 minut za 30zł, wygaduję 3000 minut, więc proszę o
    zwrot 28zł :)

    > że to jest nieuczciwe. Mimo, że (jeszcze?) zgodne z prawem.

    Co jest nieuczciwe? Jest to normalny kontrakt, w dodatku uczciwy
    obiektywnie (mniej zapłacisz w tym przepadającym rzekomo prepaidzie niż
    w abonamencie).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-09-27 09:35:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-09-27 o 09:26, Miroo pisze:

> [...]
    > ważne rok" to kasa by mi się kumulowała bez końca (pod warunkiem
    > regularnych doładowań) i nie potrafiłbym jej wygadać. A oddać komuś (np

    Czyli czynimi zarzut działania niezgodnego z prawem, bo... rozmowy są za
    tanie? Absurd.

    > Chleba możesz kupić mniej, a doładować za mniej nie możesz - bo wtedy
    > termin krótszy.

    Możesz. Są oferty nawet z roczną ważnością konta. Są nawet oferty
    darmowe. Brak myślenia klienta nie możne stanowić zarzutu wobec operatora.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2016-09-27 10:01:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >telefonicznego przez określony czas. Podobnie jak w abonamencie,
    >gdzie po kupieniu abo na 1000 minut, i wygadaniu 100 minut, nie masz

    Blednie zakladasz co zakladasz - UKE wlasnie wszczal postepowanie w
    tej sprawie i domaga sie zwrotu srodkow z prepaidow.

    W abonamentach o dziwo nie ... ale abonamenty w miedzyczasie zrobily
    sie "no limit".

    J.