  • 11. Data: 2013-02-18 21:27:20
    Temat: Re: Znowu o Paypassach
    Od: Nika <w...@m...com>

    A mi już w drugiej karcie przestał działać sam z siebie (poprzednio Visa
    BZ WBK. teraz Visa Raiffeisen). Może ja jakieś promieniowanie emituję,
    albo co...

    - -
    Nika

  • 12. Data: 2013-02-18 21:52:33
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-02-18 12:36, Piotr Hołda pisze:

    > Citi

    A wlasnie z ciekawosci - nie jest czasami tak ze co któraś z kolei platność
    musi być jednak potwierdzona PIN-em (Citi) bo mialem juz tak
    ze platnosc byla < 50zl a jednak czytnik "poprosil" o pasek lub chip
    - karta jest sprawna baypasowo :)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2013-02-19 08:47:48
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 lutego 2013 21:52:33 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

> [...]
    >
    > musi być jednak potwierdzona PIN-em (Citi) bo mialem juz tak
    >
    > ze platnosc byla < 50zl a jednak czytnik "poprosil" o pasek lub chip

    A jak Bank bedzie wiedzial, ze juz ktos zrobil 4 passem, skoro nie zaklada blokad i
    robi je offline?

  • 14. Data: 2013-02-19 08:49:18
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 08:47:48 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > A jak Bank bedzie wiedzial, ze juz ktos zrobil 4 passem, skoro nie zaklada blokad i
    robi je offline?

    Placilem jedna w ramach konkursu - zrobile 20 platnosci pay pass - ani razu (!) nie
    bylo autoryzacji PIN

    Mialem tez 2 karty pay pass, dla ktorych NIGDY nie zostalem zapytany o PIN (tj. przy
    1szym uzyciu tez nie) i to byly karty w bankah, gdzie zakladalem karty na konkursy,
    nie sytuacja, ze jest wznowienie karty.

  • 15. Data: 2013-02-19 09:02:37
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-19 08:49, k...@g...com napisał(a):
    i robi je offline?

    Licznik transakcji powinien być w procesorze karty...

    > Placilem jedna w ramach konkursu - zrobile 20 platnosci pay pass - ani razu (!) nie
    bylo autoryzacji PIN

    Dlatego to może być niebezpieczne :-/

    --
    TrzyLinie

  • 16. Data: 2013-02-19 09:42:39
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 19 lutego 2013 09:02:37 UTC+1 użytkownik TrzyLinie napisał:

    > Dlatego to może być niebezpieczne :-/

    Jest niebezpieczne.
    Ale bank przerzuca ryzyka na klienta wiec jest spokojny...

  • 17. Data: 2013-02-19 09:58:25
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Licznik transakcji powinien być w procesorze karty...

    Oczywiście, że tak to powinno być, ale nie jest to banalne do zrobienia, gdy
    nie można być pewnym dnia ani godziny (raczej milisekundy ani mikrosekundy)
    momentu zaniku zasilania.
    P.G.

  • 18. Data: 2013-02-19 10:13:00
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-02-19 09:58, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    można być
    > pewnym dnia ani godziny (raczej milisekundy ani mikrosekundy) momentu zaniku

    Nawet jeśliby tak było, w co wątpię, bo jednak wykonaniu transakcji to nie
    przeszkadza,
    to można zapisać na karcie nie licznik, ale flagę zaczęcia i flagę zakończenia? A
    przy
    kolejnej transakcji niezgodność wymusza online. Three-way handshake?

    A może czas operacji i wymagana energia są znacznie większe przy zapisie niż przy
    odczycie?
    Czy znasz jakiś link z opisem tych spraw dla kart z procesorem?

    --
    TrzyLinie

  • 19. Data: 2013-02-19 10:54:20
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > zakończenia? A przy
    > kolejnej transakcji niezgodność wymusza online. Three-way handshake?

    Też uważam, że jakby się chciało to nawet zakładając niepewne działanie
    można zrobić coś co po n (z pewną tolerancją) transakcjach wymusi
    weryfikację.
    Ale od czasu jak się dowiedziałem o opatentowaniu przez Philipsa TV, który
    na czas reklam przestaje reagować na pilota to już mnie żadne wymierzone w
    użytkownika działanie urządzeń chyba nie zdziwi.

    > A może czas operacji i wymagana energia są znacznie większe przy zapisie
    > niż przy odczycie?

    Dokładnie. Odczyt (Flash, EEPROM) to rząd 100ns i 0 prądu a zapis to rząd
    kilku ms i paru mA (to dotyczy zapisywania strony bo tak to jest realizowane
    w typowych mikrokontrolerach, a tu można by pisać jeden bit - byłoby mniej
    prądu, ale chyba nie szybciej).

    > Czy znasz jakiś link z opisem tych spraw dla kart z procesorem?

    Nie znam. Nie wnikałem nigdy w to, co siedzi w karcie.
    P.G.

  • 20. Data: 2013-02-19 10:56:27
    Od: a...@g...pl

    k...@g...com wrote:

> [...]
    > (tj. przy 1szym uzyciu tez nie) i to byly karty w bankah, gdzie zakladalem
    > karty na konkursy, nie sytuacja, ze jest wznowienie karty.

    Co w takim przypadku z prepaidami z paypass?

    Można nabić debet bankowi (jeśli bank nie zna nazwiska właściciela, na
    allegro można takie karty kupić z tego co widzę).

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl