  • Data: 2019-11-29 13:25:32
    Temat: Re: Złoto wróciło
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 29 listopada 2019 13:16:15 UTC+1 użytkownik Olin napisał:

    > Od razu widać, że cywilizacyjnie stoimy wyżej od Rosji. Tam u pułkownika
    > FSB znaleziono 12 mld rubli w gotówce:

    O ła, rzeczywiście 19 razy. Coś z rana ciężko z liczeniem do miliona.
    Ale jakby coś takiego w piwnicy ułożyć, to budynek mógłby się przekrzywić...

    12 mld rubli w gotówce - cóż, rubel tynfa nie wart. W Zimbabwe na jednym banknocie
    mieli tyle zer ;>
    Ciekawe czemu BBC nie policzyło, ile by ważyło przechowywanie w kopiejkach (np.
    ciułanych na zaporożca przy pomocy nierozmienialnej pięciokopiejkówki).
    I zastanawiam się, czy te ruble, na jakich wagę przeliczyli, to papierowe (choć
    wątpię) czy jednak monety.

    Czytałem o jakimś dawnym banku, który - nie wiadomo dlaczego, może z jakiegoś powodu
    było łatwiej - trzymał rezerwy w monetach miedzianych. Żeby lepiej upchać, to tą
    miedź przetopili w sztaby. Stropy im poszły.

    Był kiedyś taki kawał - żydowski bogacz żyjący w carskiej Rosji budował sobie nowy
    pałac i wymyślił, że podłogę sali balowej wyłoży złotymi pięciorublowkami. Dmuchając
    na zimne, wysłał list do carskiej administracji z pytaniem, czy należy je ułożyć "do
    góry" wizerunkiem monarchy czy też godłem państowym.
    Otrzymał zezwolenie, ale z zastrzeżeniem, że monety powinny być jednak ułożone na
    sztorc ;>