  • 1. Data: 2013-06-20 12:33:08
    Temat: Żegnaj tajemnica bankowa
    Od: Oli <O...@a...com>

    http://biznes.pl/firma/podatki/agencyjne/resort-fina
    nsow-planuje-zmiany-w-przepisach-podatk,5545115,news
    -detal.html

    Nowelizowana ustawa o zmianach w Ordynacji podatkowej zakłada m.in. szerszy niż do
    tej pory wgląd w dokonywane
    przez nas operacje finansowe. Chodzi nie tylko o rachunki bankowe. Do przekazywania
    informacji zobowiązywane
    będą urzędy pocztowe, domy maklerskie, fundusze inwestycyjne i emerytalne, SKOK-i, a
    nawet firmy
    ubezpieczeniowe. Skarbówka będzie się mogła dowiedzieć w ten sposób o dokonywanych
    wpłatach i wypłatach,
    kredytach i pożyczkach, a nawet formie ich zabezpieczenia.

    --
    Oli

  • 2. Data: 2013-06-20 12:48:59
    Temat: Re: Żegnaj tajemnica bankowa
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu czwartek, 20 czerwca 2013 12:33:08 UTC+2 użytkownik Oli napisał:

    > Nowelizowana ustawa o zmianach w Ordynacji podatkowej zakłada m.in. szerszy niż do
    tej pory wgląd w dokonywane

    Gdyby kto inny byl u wladzy to PO robilaby awanture ze to zamach to demekracje itp ;)

  • 3. Data: 2013-06-20 16:34:03
    Od: quiris <l...@b...biz>

    On 2013-06-20, Oli <O...@a...com> wrote:

> [...]
    >
    > Nowelizowana ustawa o zmianach w Ordynacji podatkowej zakłada m.in.
    > szerszy niż do tej pory wgląd w dokonywane przez nas operacje

    Nie tak szybko z tym projektem:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14130639,Rzadowe
    _Centrum_Legislacji_
    broni_tajemnicy_bankowej.html

    --
    Pozdrawiam,
    Robert

  • 4. Data: 2013-06-20 22:45:09
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "quiris" <l...@b...biz> wrote in message
    l...
    nsow-planuje-zmiany-w-prz
    > Nie tak szybko z tym projektem:
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14130639,Rzadowe
    _Centrum_Legislacji_
    > broni_tajemnicy_bankowej.html

    http://di.com.pl/news/48369,0,Fiskus_chce_zajrzec_na
    _nasze_konta_Powinien_udowodnic_ze_to_niezbedne-Marc
    in_Maj.html

    "Generalny Inspektor Ochrony Danych w wywiadzie opublikowanym na początku
    czerwca w DI w tekście pt. Politycy są kreatywni, jeśli chodzi o zbieranie
    naszych danych.
    W tym wywiadzie dr Wojciech Wiewiórowski podkreślał, że administracja publiczna
    nie powinna zbierać danych tylko dlatego, że są one "przydatne"

    - Pamiętajmy, że art. 51 Konstytucji RP wprost stanowi, że władza publiczna nie
    może gromadzić innych informacji niż niezbędne w demokratycznym państwie
    prawnym. Nie ma zatem prawa zbierać informacji, które mogą być jej ,,przydatne",
    ,,potrzebne", ,,logiczne" czy ,,ekonomicznie opłacalne". Może pozyskiwać tylko te,
    które są ,,niezbędne" - mówił Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych."

  • 5. Data: 2013-06-20 22:54:16
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    m4rkiz napisał(a) :
> [...]
    > które są ,,niezbędne" - mówił Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych."

    Przecież one są niezbędne do kontrolowania, czy delikwent nie
    kłamie w PITach ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 6. Data: 2013-06-20 23:37:45
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Przecież one są niezbędne do kontrolowania, czy delikwent nie kłamie w PITach
    > ;-)

    do tego musza miec uzasadnione podejrzenie, wiec jezeli nie pijak...

  • 7. Data: 2013-06-20 23:48:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" 6...@g...co

    > Nowelizowana ustawa o zmianach w Ordynacji podatkowej
    : zakłada m.in. szerszy niż do tej pory wgląd w dokonywane

    : Gdyby kto inny byl u wladzy to PO robilaby
    : awanture ze to zamach to demekracje itp ;)

    To powód do obalania PO?
    A co wówczas, gdy PO nie poradzi sobie w tej sprawie?

    Walka o władzę to obowiązek partii politycznej, zatem opozycja niejako
    musi awanturować się. Ja nie mm nic przeciwko wglądaniu ;) władzy w moje
    poczynania finansowe, o ile przelewanie z konta w kĄt będzie uważane za
    legalną działalność. Jeśli to zaglądanie ma utemperować narkomanię itp.
    zjawiska niekorzystne -- poprę to bez oporów. Ale jeśli kontrolerzy
    (opłacani przez podatników) będą mi zadawali głupie pytania typu:

    -- w jakim celu przelał pan 20 czerwca 300 pln z Dobrego na
    Świńskie, skoro na Oszczędnym w Mille miał pan więcej?

    to chyba nie będę zadowolony. Podobnie z pytaniami:

    -- dlaczego nie zgłosił pan urzędnikom pożyczenia
    swemu ojcu 30 pln na dwa kwadranse?

    -- po co panu majtki w rozmiarze XL, i to aż 2 pary,
    skoro nosi pan majtki w rozmiarze L?

    -- czy to prawda, że w metalowej puszce po herbacie
    przetrzymuje pan (więzi!!) niewinne dziesięciogroszówki?

    -- czy te zdjęcia przedstawiają pana w niedwuznacznej
    sytuacji układania bezbronnych jednogroszówek na
    torach kolejowych celem rozjechania tychże?

    Ale jeśli dzięki tym prawom mniej ludzi zostanie zamordowanych
    a zwykli ludzie (tacy jak my, obracający w najlepszym wypadku
    makulaturą ,,zdolną'' co najwyżej do wytapetowania małego
    mieszkania) nie ucierpią -- czemu nie?

    MarekZ -- co wolisz?

    (a) inwigilację i brak fałszywych stuzłotówek
    (b) anonimowość i posługiwanie się na co dzień fałszywkami?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2013-06-21 11:32:21
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Oli" <O...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > mogła dowiedzieć w ten sposób o dokonywanych wpłatach i wypłatach,
    > kredytach i pożyczkach, a nawet formie ich zabezpieczenia.

    A pozniej sie dziwia ze Polacy nie chca korzystac z kart tak jak na
    zachodzie.
    Niestety doswiadczony narod wie ze jednak z pewnych wzgledow gotowka jest
    korzystna i to bardzo

  • 9. Data: 2013-06-21 11:56:23
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 20 czerwiec (czwartek), gdy o godzinie 23:48
    *Eneuel Leszek Ciszewski* naskrobał(a):

> [...]
    > a zwykli ludzie (tacy jak my, obracający w najlepszym wypadku
    > makulaturą ,,zdolną'' co najwyżej do wytapetowania małego
    A dlatego, że nawet gangsterom i innym mafijnym działaczom nie potrafi
    odebrać majątków. Jest to po prostu pójście na "łatwiznę", bo łatwiej
    wyegzekwować kasę od takich ja my, niż pójść i zabrać tym "cwanym".

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-06-21 11:49:01

  • 10. Data: 2013-06-21 13:21:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Heraklit" 1lakswxf3d64b.18sw00dal6kyc$....@4...net

    > A dlatego, że nawet gangsterom i innym mafijnym działaczom nie potrafi
    > odebrać majątków. Jest to po prostu pójście na "łatwiznę", bo łatwiej
    > wyegzekwować kasę od takich ja my, niż pójść i zabrać tym "cwanym".

    I ja uważam, że trzeba zabierać gangsterom -- na przykład Duńczykom
    z Gangu Olsena!!!

    Dziś mój pierwszy dzień emerytury -- zaraz zleję się z Dobrego
    do Oszczędnego, aby za tydzień, ;) czyli we czwartek, przelać to
    z oszczędnego na Dobre... Najpierw muszę chyba spłacić kredytówkę,
    której termin spłaty upływa gdzieś około 25 czerwca. Może nawet
    poleję na spłatę kredytówki Citi...

    Wczoraj w marmurze Millego były pustki -- czuli społeczeństwo wyjechało
    na wakacje? Ale na parkingach tłok jak zwykle -- czyli owo społeczeństwo
    pojechało na te wakacje pociągiem [seksualnym] i autobusem oraz autostopem?

    Jeszcze może o moich planach... OSM i UMPpcPL, ale nie tylko te. ;)
    Fizyczne mają piękne kolory, choć to raczej mapy, nie plany. ;)
    (i pod te kolory chcę tablet)

    Prześliczna, pozytywnie ;) nastawiona melodia zachęca mnie do
    brania ;) prochów -- Diffumaxu i Neplitu, który ostatnio zmienił
    swą nazwę na butacośtam...

    -=-

    Boże -- jak te prochy cudownie odmieniły moje życie!!!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'