  • 1. Data: 2006-03-28 13:16:14
    Temat: Zaświadczenie o zarobkach.
    Od: "slawo" <s...@o...pl>

    Witam

    Miałem zamiar wziąść kredyt w PKO. Aby uzyskać kredyt potrzebowałem
    poręczyciela. I tu się sprawa skomplikowała bo osoba, która będzie
    poręczycielem jest aktualnie w trakcie zmiany pracy, tzn. do końca marca
    pracuje jeszcze w starej firmie a od kwietnia zaczyna nową pracę. Bank
    wymaga zaświadczenia o zarobkach z ostatnich trzech miesięcy.
    Przedstawiłem sytuację poręczyciela i zapytałem się czy bank uzna
    zaświadczenie o zarobkach z poprzedniej pracy oraz umowę o pracę, na której
    jest wyszczególniona wysokość wynagrodzenia z nowej firmy. Pani która mnie
    obsługiwała po wykonaniu kilku telefonów stwierdziła, że nie jest w stanie
    udzielić mi konkretnej odpowiedzi. Jedynie czego się dowiedziałem to
    lakoniczne stwierdzenie, że "o wszystkim decyduje analityk".
    W związku z tym mam pytanie. Czy już ktoś zetknął się z podobną sytuacją?
    Jak do takich sytuacji podchodzi się w innych bankach?

    Slawo

  • 2. Data: 2006-03-28 14:58:16
    Temat: Re: Zaświadczenie o zarobkach.
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    slawo napisał(a):
    > W związku z tym mam pytanie. Czy już ktoś zetknął się z podobną sytuacją?
    > Jak do takich sytuacji podchodzi się w innych bankach?

    Jest różnie. Jeśli nowa umowa jest podpisana na czas nieokreślony. lub
    czas przekraczający okres kredytowania to nie powinno być kłopotu. Ale
    racja, że dużo zależy od analityka.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-03-28 15:18:58
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Jest różnie. Jeśli nowa umowa jest podpisana na czas nieokreślony. lub
    > czas przekraczający okres kredytowania to nie powinno być kłopotu. Ale
    > racja, że dużo zależy od analityka.

    Ale co za problem dla pani z banku wziąć telefon i zadzwonic do analityka i
    sie spytac o to?

  • 4. Data: 2006-03-28 16:07:08
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Bartek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co za problem dla pani z banku wziąć telefon i zadzwonic do analityka
    > sie spytac o to?

    Zaden
    A potem wniosek trafi do innego analityka i jego weryfikacja bedzie inna...

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2006-03-28 16:36:37
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > A potem wniosek trafi do innego analityka i jego weryfikacja bedzie
    > inna...

    No tak, ale to juz zupelnie inna historia.
    Swoją drogą jest w tym cos nienormalnego.

  • 6. Data: 2006-03-28 16:41:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartek napisał(a):

    > Swoją drogą jest w tym cos nienormalnego.

    W polskiej bankowosci jest BARDZO DUZO anormalnych sytuacji.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-03-28 16:57:47
    Od: "slawo" <s...@o...pl>

    Umowa jest na czas nieokreślony a wynagrodzenie nie jest obciążone żadnymi
    tytułami egzekucyjnymi.

    > Ale co za problem dla pani z banku wziąć telefon i zadzwonic do analityka
    > i sie spytac o to?

    Nie przyszło mi to do głowy. Jutro podskoczę do banku i z ciekawości się o
    to zapytam. Przypuszczam, że co analityk to inna odpowiedź. Może niech od
    razu zadzwoni do kilku :) i na tej podstawie będę mógł ocenić czy tracę
    czas, czy udać się gdzie indziej.

    Slawo

  • 8. Data: 2006-03-31 11:13:04
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    slawo napisał(a):

> [...]
    > to zapytam. Przypuszczam, że co analityk to inna odpowiedź. Może niech od
    > razu zadzwoni do kilku :) i na tej podstawie będę mógł ocenić czy tracę

    Zwykle kryteria oceny są niejawne - by np. klienci nie manipulowali nimi.

    Kryteria które są brane przy ocenie zdolności dla kk:

    - ilość kolorów długopisów, jakimi wypełnione jest zaświadczenie
    - brzmienie nazwiska (wymóg nieformalny, zależny od tzw. "złego dnia")
    - dostępność składającego wniosek pod telefonem domowym w godzinach
    pracy (powinien być dostępny)
    - sektor gospodarki.

    Które kryterium zadecydowało, że "Nie" można czasem się dowiedzieć, ale
    nie formalnie, jedynie na gębę.

    Pzdr: Witek