eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe › Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
  • Data: 2016-12-12 00:36:12
    Temat: Re: Zamknięcie konta w T-Mobile Usługi Bankowe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    janek z pola <a...@e...pl> writes:

    > No bo to jest tak, że dzisiaj wysyłasz wypowiedzenie umowy, a za 2 lata się
    > okazuje że bank konta nie zamknął i naliczał sobie opłaty. Przychodzi nowy
    > kolo do zarządu do pionu marketingu i zleca wysyłkę wszystkich osób z tak
    > naliczonymi opłatami do BIKu. Od teraz walczysz z BIK. To nie jest wcale
    > bardzo nietypowy scenariusz.

    Zamykanie konta i naliczanie opłat to są oddzielne sprawy. Pierwsza jest
    wewnętrzną sprawą banku (modulo terminy "przetwarzania danych"),
    natomiast druga wynika z istniejącej umowy z klientem.

    > Tym bardziej mnie dziwi, że ktoś już po kilku dniach twierdzi, że udało mu
    > się skutecznie zamknąć konto w danym banku. Tzn. - rozumiem że ten ktoś
    > dopełnił procedury, ale pytanie czy bank to zaakceptował.

    Wypowiedzenie umowy jest decyzją klienta oraz jest aktem jednostronnym -
    bank nie ma tu nic do powiedzenia.

    > A powody dla których bank może twierdzić, że konta nie zamnkął są różne, z
    > czego ja znam dwa: 1) dzień przed końcem okresu wypowiedzenia wpłynęły
    > odsetki a klient wypłacił kasę w okienku trzy tygodnie wcześniej - no to jak
    > bank ma zamknąć konto, skoro saldo nie jest zerowe;

    Tłumaczenie banku jest prawidłowe, natomiast nie upoważnia go to do
    naliczania opłat (raczej wątpię, by umowa określała takie opłaty za
    przechowywania środków po jej wygaśnięciu).

    > 2) pracownik w okienku
    > niby przyjął oświadczenie woli klienta o zamknięciu konta, ale ponieważ
    > klient się nie upomniał o żadne potwierdzenie, to pracownik żadnego
    > zamknięcia konta nie wykonał. W tym drugim przypadku klientowi będzie ciężko
    > udowodnić że konto rzeczywiście zamykał.

    To inna sprawa, natomiast oczywiście dowód dostarczenia wypowiedzenia warto
    posiadać.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1