  • 21. Data: 2023-11-25 15:14:39
    Temat: Re: Zakupy za USD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Nov 2023 07:02:49 -0800 (PST), w
    <03af6892-5450-4914-b0df-c7205ddd1e69n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > https://n26.com/r/dawidr0508
    > Bank niemiecki - prawdziwy bank, żaden tam fintech.
    > Przy darmowym prowadzeniu plastiku już nie dają, ale jest wirtualny w google pay.

    Dobra, założyłem, coś tam pewnie wpadnie, więc trzeba odpracować :))

    1. Wybrałem darmowy Bussiness, bo cashback. Dobrze?
    2. Jak tankować to konto bezpłatnie? Z KK czy bank transferem? Jak oni to
    przeliczą, żeby było dobrze?
    3. Gdzie ta karta wirtualna? Wypisuje "no cards".

    Ale w przeciwieństwie do parchatego Revoluta to potwierdzenie trwało 10min :)

  • 22. Data: 2023-11-25 15:45:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 25 listopada 2023 o 14:40:04 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Thu, 23 Nov 2023 07:02:49 -0800 (PST), w
    > <0...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Chyba nie można. Zresztą kursy boskie - 3,90/4,25 czy jakoś tak za USD.

    Nono, 4,3% narzutu, czyli spread 8,6% - drogo
    nawet jak na bank.
    Zwykle jest 3-3,5% narzutu.
    Chyba że alior - 6% (a kartami 7,5%).
    Może jeszcze sobota, więc drożej, nawet IKA
    w weekend podnosi.

    Ogólnie NIGDY nie nalrźy wymieniać po kursie
    banku, w tym:
    - zlecać przelew o sumie wyrażonej w walucie
    z konta złotówkowego (i na odwrót)
    - przyjmować przelew walutowy na konto
    złotówkowe (lub złotówkowy na konto walutowe)

    Tylko należy korzystać z kantorów, najbezpieczniej bankowych,
    ja polecam IKA lub citka.

  • 23. Data: 2023-11-25 16:16:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 25 listopada 2023 o 15:15:05 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Thu, 23 Nov 2023 07:02:49 -0800 (PST), w
    > <0...@g...com>, Dawid Rutkowski
    > Dobra, założyłem, coś tam pewnie wpadnie, więc trzeba odpracować :))

    A, mam cię na liście, teraz jeszcze musisz zapłacić
    kartą (być może wymagana jest transakcja na ponad 5 euro)
    to 5 euro u mnie wpadnie :)

    OK, więc tutorialu ciąg dalszy:

    > 1. Wybrałem darmowy Bussiness, bo cashback. Dobrze?

    Jeśli jesteś "business", czyli masz DG, to dobrze.
    Ja nie mam więc mam fizolskie.

    > 2. Jak tankować to konto bezpłatnie? Z KK czy bank transferem? Jak oni to
    > przeliczą, żeby było dobrze?

    Najbezpieczniej kupić euro w KANTORZE
    polskiego banku i przelać SEPA (przelew europejski)
    do N26. Księgują do końca następnego dnia.
    Teraz SEPA są już wszędzie darmowe.
    Tylko pamiętaj, by wyszło z konta źródłowego w euro!

    Kantory polecam:
    - kantor aliora - ma osobny ST od "dużego" aliora,
    ale jak jesteś klientem aliora to zakładasz w moment,
    masz ten sam numer klienta.
    Jak nie jesteś to można "podpisać" przelewem
    z innego banku.
    Uwaga - walutę kupujemy w "operacje".
    NIGDY przelewem wewnętrznym z konta PLN
    na walutowe.
    - citi - tutaj jest w ramach darmowego citi konta.
    Walutę kupujemy "wchodząc" w "przejdź do citi kantor".
    Również NIGDY przelewem między kontami.

    Aha, dobry kurs jest w dni robocze 8-18.
    W nocy i w dni wolne jest gorszy.

    Ogólnie obecnie IKA jest troszkę droższy niż citek,
    ale jak się do IKA napisze, że się chce wymienić 10k
    (na pewno euro, nie wiem, czy złotówki stykną)
    i że citek daje lepszy kurs, to obniżają narzut
    (choć może spread) o 20% i jest troszkę lepiej
    niż w citku.

    > 3. Gdzie ta karta wirtualna? Wypisuje "no cards".

    Hmm, u mnie w apce, w "cards" na dole, mam moją plastikową kartę.
    W helpie niby pisze, że można zamówić dodatkową,
    ale nie mogę.
    Zobaczę w ST.
    Oby się nie okazało że do business nie można wirtualki.

    > Ale w przeciwieństwie do parchatego Revoluta to potwierdzenie trwało 10min :)

    To tak ładnie teraz?
    A była videorozmowa?

  • 24. Data: 2023-11-25 17:20:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Nov 2023 07:16:56 -0800 (PST), w
    <94d4d486-6bb0-4b44-8184-81d9a725012dn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > To tak ładnie teraz?
    > A była videorozmowa?

    Nie, tylko fotki dowodu i facjaty.

  • 25. Data: 2023-11-25 19:47:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 25 listopada 2023 o 17:25:08 UTC+1 r...@k...pl napisał(a):
    > Sat, 25 Nov 2023 07:16:56 -0800 (PST), w
    > <9...@g...com>, Dawid Rutkowski

    > Nie, tylko fotki dowodu i facjaty.

    To miło.
    Mi oglądali przez kamerkę dowód i jeszcze był
    mały problem, bo tablet nie miał flasha.
    Dobrze że latarka wystarczyła za substytut.

    Co do technikaliów karty.
    Wyczytałem, że wirtualka darmowa dla
    standard oraz biznes standard.
    I że powinno dać się w apce.
    Ja nie mogę, bo podobno tylko po 2021
    założone konta.

    W jednym miejscu się trafiło jeszcze,
    że wymagane jest 10 euro na koncie,
    żeby "kartę aktywować".
    Ale po co, skoro darmowe?

  • 26. Data: 2023-11-30 16:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Nov 2023 06:45:32 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Może jeszcze sobota, więc drożej, nawet IKA
    > w weekend podnosi.
    >
    > Ogólnie NIGDY nie nalrźy wymieniać po kursie

    No - przed laty płacilem w Czechach kartą z Inteligo,
    wychodziło jakos podobnie jak wymiana gótówki w kantorze zwykłym.
    Czyli moze nie najtaniej, ale tez nie jakos strasznie drogo.
    Porownac troche trudno, bo kurs kantorowy był sprzed wyjazdu,
    a kurs bankowy z paru dni później.

    Ale od tego czasu wszyscy podniesli prowizje :-(

    J.