  • 1. Data: 2002-04-22 10:42:02
    Temat: Zajęcie konta przez komornika
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Hej!

    Tak sobie myślę jak to wygląda wwypadku kiedy konto ma więcej niz
    jednego właściciela? Jeżeli tytuł wykonawczy jest na wszystkich
    współwłaścicieli, to nie ma sprawy. A jeżeli jest tylko na jednego, to
    co wtedy?

    Pozdrawiam.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 2. Data: 2002-04-22 11:06:43
    Temat: Re: Zajęcie konta przez komornika
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"
> [...]
    > jednego właściciela? Jeżeli tytuł wykonawczy jest na wszystkich
    > współwłaścicieli, to nie ma sprawy. A jeżeli jest tylko na jednego, to

    No jeśli się ma wspólnote majatkową ze współwłaścicielem - to komornik może
    całe konto zablokowac. Jeśli nie - nie powinien dysponować środkami drugiej
    osoby. Odpowiada się bowiem tylko swoimi pieniędzmi zgromadzonymi na tym
    koncie - w proporcji do wpływów na konto.

  • 3. Data: 2002-04-23 13:32:33
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Kasia <K...@e...pl> wrote:

> [...]
    > osoby. Odpowiada się bowiem tylko swoimi pieniędzmi zgromadzonymi na tym
    > koncie - w proporcji do wpływów na konto.

    A jakaś podstawa prawna takowego?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 4. Data: 2002-04-23 15:16:52
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca"

    > A jakaś podstawa prawna takowego?

    Ja nie jestem prawnikiem - szukanie odp. paragrafu zajęloby mi duzo czasu
    (którego nie mam). Ale dowiadywałam się ostatnio troche na temat
    rozdzielności majątkowej - i takiej odpowiedzi udzielił mi prawnik. Jeśli
    jakis czyta ta listę, to niech będzie uprzejmy coś przytoczyć :-)))

  • 5. Data: 2002-04-23 15:47:56
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > takiej odpowiedzi udzielił mi prawnik. Jeśli
    > jakis czyta ta listę, to niech będzie uprzejmy coś przytoczyć :-)))

    Komornik zajmuje środki na koncie wspólnym do wysokości wymienionej w tytule
    wykonawczym.
    Ten, kogo tytuł nie dotyczy a egzekucja narusza jego prawa może wystąpić
    przeciwko wierzycielowi z powództwem ekscydencyjnym.

    O poczynaniach pewnego komornika poczytajcie pod adresem:
    http://kowalczuk.home.pl/forum/viewthread.php?FID=1&
    TID=809

    Pzdr

  • 6. Data: 2002-04-23 17:39:12
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozdzielności majątkowej - i takiej odpowiedzi udzielił mi prawnik. Jeśli
    > jakis czyta ta listę, to niech będzie uprzejmy coś przytoczyć :-)))

    Komornik zajmuje calosc, a wspolwlasciciel konta ktoremu sie to nie podoba
    musi sie boksowac z komornikiem (czyt. udowodnic ze to jego srodki zajal)
    lub sadem jak ten pierwszy nie bedzie chcial oddac kasy. To tyle.
    Dlatego przy rozdzielnosci majatkowej zalecane sa osobne konta :-))
    pzd

  • 7. Data: 2002-04-23 18:34:33
    Od: c...@i...pl

    On 23 Apr 2002 17:47:56 +0200, <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Ten, kogo tytuł nie dotyczy a egzekucja narusza jego prawa może wystąpić
    >przeciwko wierzycielowi z powództwem ekscydencyjnym.

    Hm... To w ogóle jakaś chała... Jeżeli zamiast udzielić pełnomocnictwa
    dla mojej siostry, zrobię ją współwłaścicielem (bo wygodniej w pewnych
    przypadkach), ale konto będzie praktycznie tylko moje, a szwagier mój
    zrobi jakiś przekręt i będzie go ścigać komornik, to czy może on zająć
    moje konto? Oczywiście siostra i szwagier mają wspólnotę majątkową...

  • 8. Data: 2002-04-23 20:58:12
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrobi jakiś przekręt i będzie go ścigać komornik, to czy może on zająć
    > moje konto? Oczywiście siostra i szwagier mają wspólnotę majątkową...

    Jasne że może :(
    Lepiej nie zakładać _żadnych_ wspólnych kont.
    Spotkałem się juz z przypadkiem zajęcia środków w Telepekao24 - żadnych
    problemów wbrew obiegowym opiniom, że e-banki są nieosiągalne dla komorników :(

    Pzdr

  • 9. Data: 2002-04-24 07:20:44
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.pl
> [...]
    > lub sadem jak ten pierwszy nie bedzie chcial oddac kasy. To tyle.
    > Dlatego przy rozdzielnosci majatkowej zalecane sa osobne konta :-))

    No popatrz - a mi prawnik powiedział że nawet na wspólnym koncie jeśli mam
    rozdzielność majątkową to ewentualny podział środków istnieje - w proporcji
    do wpływów współwłaścicieli. Chyba że to trzeba dopiero udowowdnić przed
    sądem .. jeśli tak to rzeczywiście kanał. Bo zanim się to udowodni to sporo
    wody w rzece może upłynąć ...

  • 10. Data: 2002-04-24 07:28:05
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > No popatrz - a mi prawnik powiedział że nawet na wspólnym koncie jeśli mam
    > rozdzielność majątkową to ewentualny podział środków istnieje - w
    proporcji
    Zgadza sie, ale to ... teoria. Tyle ze jak masz wpolne konto i zajecie
    komornicze, to prawnik wtedy moze zarobic, a przy osobnym nie :-))

    > do wpływów współwłaścicieli. Chyba że to trzeba dopiero udowowdnić przed
    Tak trzeba. Jak zajmie we wspolnym mieszkaniu np. twoj telewizor sytuacja
    jest podobna.

    > sądem .. jeśli tak to rzeczywiście kanał. Bo zanim się to udowodni to
    sporo
    > wody w rzece może upłynąć ...
    Komornik zazwyczaj zajmuje "co leci", a pozniej czlowiek ma zmartwienie ;-(
    pzd