  • 1. Data: 2004-11-29 16:24:50
    Temat: Zainwesowac Euro!
    Od: "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl>

    Witam!
    Czy istnieja w Polsce produkty umozliwiajace inwestowanie Euro?
    Chodzi mi o zainwestowanie Euro bez koniecznosci przewalutowania przy
    wplacie czy wyplacie. Kwota:1.000, horyzont czasowy: 1 rok, ryzyko: srednie.

  • 2. Data: 2004-11-29 17:56:28
    Temat: Re: Zainwesowac Euro!
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi mi o zainwestowanie Euro bez koniecznosci przewalutowania przy
    > wplacie czy wyplacie. Kwota:1.000, horyzont czasowy: 1 rok, ryzyko:

    Nie. Zainwestuj taka kwote w lokate bankowa, np BGK(ostatni bank
    panstwowy) daje 2,15% na lokacie 12-mies. Wszystkie fundusze przyjmujace
    wplaty w EUR dzialaja w oparciu o zlotowke i przy wzroscie kursu EUR
    bedziesz musial placic podatek od tego wzrostu. Na dostep do obligacji
    rzadowych w EUR obcych panstw trzeba nam jeszcze troche poczekac (zbyt duze
    prowizje oferowane przez nasze banki czynia taka inwestycje nieoplacalna).
    Ewentualnie mozna by probowac kupic zachodnie fundusze inwestycyjne( ktore
    ksiegowosc maja w EUR) ale nie wiem czy sa one dostepne juz w Polsce?

  • 3. Data: 2004-11-30 13:23:28
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Mozesz zainwestowac w obligacje lub akcje poprzez brokera dzialajacego w
    ktoryms kraju strefy Euro.

    Malin

  • 4. Data: 2004-11-30 22:54:00
    Od: "Sebastian" <s...@C...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "loomer" <n...@p...TOTEZ.onet.pl> napisał w wiadomości

    popraw mnie jesli sie myle ale odpowiadajac na Twoje...

    > Wszystkie fundusze przyjmujace wplaty w EUR dzialaja w oparciu o zlotowke
    > i przy wzroscie kursu EUR bedziesz musial placic podatek od tego wzrostu.

    to nawet placac podatek od wzrostu kursu, gdy fundusz w EUR zarobi np
    5%-10%, po potraceniu podatku i tak jest to bardziej oplacalne niz najwyzsza
    nawet lokata

    Sebastian

  • 5. Data: 2004-12-01 08:52:46
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <coitu7$a4s$1@nemesis.news.tpi.pl>, Sebastian wrote:

    > to nawet placac podatek od wzrostu kursu, gdy fundusz w EUR zarobi np
    > 5%-10%, po potraceniu podatku i tak jest to bardziej oplacalne niz najwyzsza
    > nawet lokata

    Mam tak troche ulokowane, wprawdzie w USD, rozmyslalem o tym i wychodzi
    mi ze przy tych przeliczaniach jednostek na zlotowki i z powrotem na
    USD korzysc jest wtedy gdy wzrost jednostek bedzie wyzszy niz wzrosc ceny
    USD. Zalozmy na jednostkach zarobilem dotychczas ok 5% ale jesli USD
    podskoczy o 5% to moge miec mniej niz gdybym nic nie robil.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 6. Data: 2004-12-01 19:30:52
    Od: "Sebastian" <s...@C...onet.pl>

    Użytkownik "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel> napisał w wiadomości
    et.pl...
    > In article <coitu7$a4s$1@nemesis.news.tpi.pl>, Sebastian wrote:

    napisałes...
> [...]
    > USD. Zalozmy na jednostkach zarobilem dotychczas ok 5% ale jesli USD
    > podskoczy o 5% to moge miec mniej niz gdybym nic nie robil.

    a ja pytam - po co zamieniac na dolary/euro i kupowac jednostki dolarowe w
    zlotowkach, skoro mozesz kupic np fundusz na ktory mozesz wplacic od razu
    euro/usd a potem wyplacic.

    skoro masz np fundusz w usd - i fundusz idzie do gory, twoj zysk jest takze
    w usd, niezaleznie od kursu - bo przeciez wplata i wyplata jest w tej samej
    walucie

    sebastian