  • 21. Data: 2013-09-26 11:06:54
    Temat: Re: Z?o?y? pozew o uniewa?nienie kredytu we frankach.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Sep 2013 09:56:38 +0200, "wromek" <wromek@...gmail.com>
    wrote:
    > Bo banku nie interesuje ani deweloperka ani pośrednictwo w handlu
    > neiruchomościami ani inne eynajmowanie.

    No właśnie, dziwię się czemu wolą prowadzić egzekucję i mieć z tego
    przeważnie grosze, zamiast być posiadaczem i tworzyć spółki celowe do
    zarządzania nieruchomościami i ich ewentualną wyprzedażą lub najmem.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2013-09-26 12:59:02
    Temat: Re: Złożył pozew o unieważnienie kredytu we frankach.
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > nie wiem skąd masz takie informacje, ale klientów na swoje M jest coraz
    > więcej, wniosków kredytowych jest bardzo dużo

    przeciez juz nawet Open Finance (ta znana z obiektywnosci firma, w ktorej nie
    pracujesz), ktory zawsze utrzymywal, ze jest jest fajnie, przyznal:

    "Dziewiąty raz z rzędu kwartalna sprzedaż kredytów hipotecznych jest niższa niż w
    analogicznym okresie rok wcześniej."

    http://www.open.pl/news/hipoteki_najgorsza_sprzedaz_
    od_co_najmniej_szesciu_lat.html

    dziewiec kwartalow, he he he. A ty sie cieszysz, ze ci wzroslo kwartal do kwartalu. A
    moze tydzien do tygodnia?

    > w związku z tym, że lokaty są na mizernym poziomie to bardzo dużo
    > mieszkań kupowanych jest na wynajem (za gotówkę i na kredyt)

    wierzysz w te zaklecia sprzedawcow mieszkan? Kasa po krotkim poszukiwaniu odnalazla
    sie na ROR-ach, ludzie po prostu nie zakladaja lokat:

    http://www.bankier.pl/i/n/201308/2T8Wyd2K9x2tr_2a114
    4c8.png

    Co do kredytu: jakie maja znaczenie aktualnie niskie stopy w przypadku kredytu na
    wiele lat i marzy wiekszej niz w zeszlym roku? Lapiecie jeleni na niskie stopy tak
    jak wczesniej zlapaliscie na CHF po 2 zlote. I jaki jest zwrot z najmu? 3 netto masz
    na lokacie (pare klikniec raz na rok, plynnosc zachowana), wiec z mieszkania (sporo
    roboty, kosztow pobocznych i dramatyczna utrata plynnosci) wypadaloby przynajmniej 4
    netto, nie? Podaj lokalizacje, cene mieszkania i cene najmu.

    > zajmuję się kredytami hipotecznymi, na ruch w interesie nie narzekam ;-)

    nastepny obiektywny ekspert... Juz Ci pisalem, ze zwyczajnie naganiasz. Trzy dni temu
    przedstawiales oferte handlowa Getinu i Home Brokera.

  • 23. Data: 2013-09-26 14:55:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Zawsze mnie to dziwi czemu nie widzi w tym interesu. Zamiast po prostu odebrać to
    próbuje wyrywac kasę z reguły z duża stratą i
    > to piętnując kredytobiorcę. Niejeden Bank (jego wlasciciel) miałby (z przejęć) kupę
    kraju na wlasnosc.

    Problem by wyjaśnił się, gdyby nabywcą był jednak bank.
    Komornik przecież sprzeda temu, kto kupi.

    Jeśli komornicy będą sprzedawali mieszkania ,,niewypłacalnych'' klientów,
    będą sprzedawali je raczej tanio, co jeszcze mocniej obniży ceny rynkowe
    mieszkań. To z kolei sprawi, że większa liczba mieszkań przestanie stanowić
    dostateczne zabezpieczenie i kolejni kredytobiorcy stracą swe mieszkania,
    które komornicy sprzedadzą na wolnym rynku, jeszcze mocniej obniżając
    ceny rynkowe...

    [dla mnie fajnie -- kupie na wolnym rynku mieszkanie za 1/6 jego
    faktycznej wartości i przeczekam zawał tego systemu, po czym
    mieszkanie sprzedam z ogromnym zyskiem]

    Wcześniej czy później padniemy łupem tych, którzy mają pieniądze
    (lub tylko udają, że mają -- mogą kupować na swoistą krechę,
    stawiając obietnice, fałszywe obligacje czy dobra w nieistniejących
    zakątkach świata) i uczynią nas bezdomnymi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2013-09-26 15:03:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wromek" l20pbs$o84$...@n...news.atman.pl

    > Bank interesuje kasa w terminie.

    IMO nie tyle chodzi o kasę w terminie, co o kontrolę nad ta kasą.
    Bank chętnie prolonguje spłatę, czyli udzieli kolejnego kredytu,
    o ile uzna interes za bezpieczny. Powiedziałbym nawet, że banki
    dążą do prolongowania spłat -- dzięki temu mają w swoim kliencie
    jakby kolejnego klienta.

    Co prawda iluś klientów nie spłaci kredytu, ale udzielenie
    kredytu zawsze łączy się z pewnym ryzykiem i praca bankiera
    polega właśnie na ocenie tego ryzyka i realizowaniu tylko
    tych możliwości, które łączą się (nierozerwalnie?) z ryzykiem
    odpowiednio niskim.

    -=-

    IMO na przedwczesnej sprzedaży (pospiesznej, z udziałem komornika
    czy sądu w ogóle) bank jedynie może stracić, o ile sam nie kupi
    takiej nieruchomości. O wiele więcej można wyciągnąć w wyniku
    spokojnego dojenia niż na sprzedaży, o ile klient popadł
    w tarapaty dlatego tylko, że cena mieszkań spadła a wartość
    kawalera (może i bigamisty) Franka z odległej Szwajcarii
    wzrosła w oczach panny Złotówki znad Wisły...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2013-09-26 16:06:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Glaukon" a...@g...co

    : Kasa po krotkim poszukiwaniu odnalazla sie
    : na ROR-ach, ludzie po prostu nie zakladaja lokat:

    Zanim spadły lokaty, wzrosły wisienki.
    Nawet lepiej -- mniejszy żal, gdy mniejsze %% lokacyjne.

    : niskie stopy tak jak wczesniej zlapaliscie na CHF po 2 zlote.

    Tutaj niechętnie zauważę, że mBank proponował kredyty
    w plnach -- niemal takie, jak inne banki we Frankensztajnach.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2013-09-26 19:04:32
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > No właśnie, dziwię się czemu wolą prowadzić egzekucję i mieć z tego
    > przeważnie grosze, zamiast być posiadaczem i tworzyć spółki celowe do
    > zarządzania nieruchomościami i ich ewentualną wyprzedażą lub najmem.

    Nie robią żadnych spółek celowych, bo nie przejmują nieruchomości.
    Są na to marne szanse prawnie ale też to co im pozwala przejąć takie
    nieruchomości (bo w SZCZEGÓLNYCH przypadkach mogą stać się właścicelami
    tylko JEŚLI chcą) to z reguły i tak tego nie chcą. Poza tym nie dostają z
    tego "groszy" tylko znaczną część kapitału a resztę wpisują w straty a
    króliczka i tak gonią do śmierci albo dłużej za jakieś odsetki od odsetek,
    kapitalizacji, sracji, itp.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 27. Data: 2013-09-26 22:50:42
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

> [...]
    >plynnosc zachowana), >wiec z mieszkania (sporo roboty, kosztow pobocznych i
    >dramatyczna utrata plynnosci) wypadaloby przynajmniej 4 netto, nie?

    mieszkania za gotowke? hehe, bezsens...

    > Podaj lokalizacje, cene mieszkania i cene najmu.

    ja tam nie narzekam, idzie już prawie wyżyc z 5 mieszkań ale recepte musisz
    sobie sam znaleźć ;)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 28. Data: 2013-09-27 02:02:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 52428298$0$2218$6...@n...neostrada.pl

    > Jak skracasz to lepiej Ci wychodzi. :-)

    Staram się jak mogę. Ale wtedy przybyły (samochodem, nie
    piechotą) wyrzuty sumienia. ;) Ludzie (ludzie są dziwni)
    uważają mnie za mściwego. Najpierw mnie kaleczą, później
    śmieją się, bo nie daję im w tak zwaną mordę a następnie
    płaczą, uważając, iż Bóg ukarał ich z mojego powodu...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 29. Data: 2013-09-27 06:55:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 25 Sep 2013 16:39:28 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup

    > Nie mogą? A dlaczego? Obserwujemy tanienie w nieskończoność wielu
    > rzeczy. W zasadzie całej elektroniki. A po poprawkach na inflację
    > jeszcze szerszego asortymentu.

    No może i tak elektronika taniej ale zdecydowanie kosztem trwałości i
    jakości, więc to trochę taki pozorne "jest taniej".

    --
    xbartx

  • 30. Data: 2013-09-27 08:41:46
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2013 06:55:11 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

    > No może i tak elektronika taniej ale zdecydowanie kosztem trwałości i
    >
    > jakości, więc to trochę taki pozorne "jest taniej".

    Nie zgodze sie, jak porownasz nawet wysokiej jakosci urzadzenia, zwlaszcza w dlugiej
    perspektywie to i tak wyraznie jest taniej.

    nie przekonam sie ze laptopy sa teraz mniej trwale niz 20 lat temu.te wcale nie
    najtansze. a i tak sa znacznie tansze. juz w ogole pomijam ich mozliwosci bo to
    oddzielna kwestia.

    ale elektronike napedza rozwoj technologiczny, z budownictwem jest trudniej w tej
    kwestii.

    a gdyby tak kredyty nie istnialy, wyskakujesz z gotowki albo nie kupujesz - jakie
    bylyby ceny mieszkan?