  • 1. Data: 2003-12-09 13:59:52
    Temat: Xelion Doradcy Finansowi - ktos korzystal? co sadzicie?
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Witam,
    Widzialem, ze w koncu ruszyli, sa tez w net'cie pod http://www.xelion.pl/
    Czy ktos moze zalozyl sobie rachunek, albo wzial przez nich kredyt?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-12-10 09:15:32
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    > Widzialem, ze w koncu ruszyli, sa tez w net'cie pod http://www.xelion.pl/
    > Czy ktos moze zalozyl sobie rachunek, albo wzial przez nich kredyt?

    dla tych nie zorientowanych:
    Xelion to taka przybudowka Pekao SA, oddzielna firma ktora sprzedaje
    produkty Pekao, Pioneer i Commerical Union.

    Ciekaw jestem czy maja tak samo slabe warunki jak Pekao?
    Bo ich obsluga online (demo) mi sie podoba, jest chyba troche podobne do
    Multibank'u.

    pozdrawiam,
    amico

  • 3. Data: 2003-12-10 09:20:40
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Ciekaw jestem czy maja tak samo slabe warunki jak Pekao?
    > Bo ich obsluga online (demo) mi sie podoba, jest chyba troche podobne do
    > Multibank'u.

    Z tego, co kiedyś patrzyła, to jak na Pekao to tanio - konto 4 PLN, karta
    płaska za free, przelewy, zlecenia itp. przez net za free. Jak na Pekao
    (marmur w ogóle), to nie tak źle.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-12-10 11:45:09
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ciekaw jestem czy maja tak samo slabe warunki jak Pekao?
    > Bo ich obsluga online (demo) mi sie podoba, jest chyba troche podobne do
    > Multibank'u.

    Nie widzę zleceń stałych, PZ, a nawet zwykłych przelewów z datą przyszłą,
    jednym słowem badziewie, nie warto sobie zawracać głowy.

    > pozdrawiam,
    > amico

    pzdr, St.

  • 5. Data: 2003-12-10 12:24:49
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    amico_pl dnia 2003-12-10 10:15 napisał(a) co następuje:

    > Ciekaw jestem czy maja tak samo slabe warunki jak Pekao?
    > Bo ich obsluga online (demo) mi sie podoba, jest chyba troche podobne do
    > Multibank'u.

    I IDENTYCZNE jak Pekao24 ;-)

    Tylko kolorki pozmieniali. I zamiast Pekao wpisują wszędzie Xelion. :)

    Hmm, zastanowię się w przyszłości nad zmianą Eurokonta Akademickiego na
    Xelion. Opłata miesięczna jest identyczna.

    Dziwne. Konto "prestiżowe" w cenie o więcej niż połowę niższej od konta
    standardowego (co prawda TelePekao to 0800, a TeleXelion to 0801),
    trochę uboższa oferta kart (czyli brak Visa Concerto/Eurokarty
    MasterCard, jest tylko Shell-charge, Pekao/Lot-kredytówka), brak pakietu
    ubezpieczeń wciskanego każdemu posiadaczowi Eurokonta. Pozostałe
    parametry w sumie identyczne...

    Marek

  • 6. Data: 2003-12-10 13:24:48
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    S.T. dnia 2003-12-10 12:45 napisał(a) co następuje:

    > Nie widzę zleceń stałych, PZ, a nawet zwykłych przelewów z datą przyszłą,
    > jednym słowem badziewie, nie warto sobie zawracać głowy.

    Demo niestety nie jest "pełne": od czasu udostępnienia Pekao24 do dziś
    wprowadzono kilka zmian, których nie udostępniono w wersji demonstracyjnej.

    Zlecenia stałe to w Pekao24 przelewy cykliczne (możliwe częstotliwości:
    1,2 tygodnie, 1, 2, 3, 6 miesięcy. Przelewy z datą przyszłą też są
    możliwe do zdefiniowania. Rzeczywiście nie ma podglądu PZ.

    Od dziś jest też możliwy podgląd sald funduszy inwestycyjnych oraz
    historii zleceń.

    Największe wady PekaoInternet (i zapewne XelionInternet):
    - brak dokładnych opisów operacji innych niż przelewy wychodzące zlecone
    przez Pekao24 (przelew przychodzący jest opisany jako "PRZELEW KRAJOWY
    MIĘDZYBANKOWY" i kwota) - ponoć pracują nad udostępnianiem pełnej
    informacji,
    - opis przelewu w historii dostępny dopiero następnego dnia po jego
    wykonaniu przez bank.

    Pozytywne jest to, że wciąż pracują nad udoskonalaniem tego serwisu.
    Może nie najszybciej, ale jednak... ;-)

    A i na komunikację pocztą wewnętrzną nie mogę narzekać: kilka razy już
    pytałem o różne sprawy, odpowiedź przychodziła w miarę szybko
    (najpóźniej do 3 dni) i zawsze była na temat.

    Marek

  • 7. Data: 2003-12-10 14:35:42
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    > I IDENTYCZNE jak Pekao24 ;-)
    >
    > Tylko kolorki pozmieniali. I zamiast Pekao wpisują wszędzie Xelion. :)

    no rzeczywiscie, dokladnie to samo !

    to co oni w ogle chca sprzedawac, dyskont uslug Pekao???
    no i nie wiem co myslec o tych doradcach, czy oni rzeczywiscie sa w stanie
    powiedziec cos wiecej niz Expander?
    oprocz tego, ze beda wciskac produkty jednego banku

  • 8. Data: 2003-12-11 05:52:22
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > powiedziec cos wiecej niz Expander?
    > oprocz tego, ze beda wciskac produkty jednego banku

    Bo to przecież nakładka Pekao SA, firma dystrybucyjna, będąca własnością i
    pracująca na potrzeby Banku.
    Doradcy mogą Ci powiedzieć mniej więcej tyle: "kup mój produkt, bo jest
    fajny".
    Przecież taki doradca żyje z prowizji... Jeśli coś ci odpowiada z oferty
    Pekao, to możesz komuś dać zarobić. I tyle.
    Podobnie z Expanderem ;-) Prawda? Tacy sami doradcy.....

  • 9. Data: 2003-12-11 08:55:19
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

> [...]
    > Przecież taki doradca żyje z prowizji... Jeśli coś ci odpowiada z oferty
    > Pekao, to możesz komuś dać zarobić. I tyle.

    to sie zgadza

    > Podobnie z Expanderem ;-) Prawda? Tacy sami doradcy.....

    no ale w ekspanderze oferuja cos ok. 20 kredytow mieszkaniowych wiec jest
    jakis wybor
    no, albo wszystko zalezy od prowizji jaka dostaje doradca od konkretnego
    banku

    Czyli doradca Xeliona to taka chodzaca pani z okienka moze tylko cokolwiek
    wiedza o produktach, ktore sprzedaja (choc patrzac na tych sprzedawcow z
    Citi to i w to mozna watpic)

  • 10. Data: 2003-12-11 16:09:54
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

> [...]
    > wiedza o produktach, ktore sprzedaja (choc patrzac na tych sprzedawcow z

    Expander mial byc w zalozeniu niezaleznym doradca. Mial miec tyle produktow,
    by klient mogl sobie wybrac ten najlepszy. Jednak nieublagane prawa rynku i
    koniecznosc zarabiania na siebie sprzyjaja oferowaniu klientom produktow
    najdrozszych, a nie dla nich najlepszych...
    I nie wierzę, żeby Expander miał być tym chlubnym wyjątkiem.
    Ostatnio ze strony zniknęły notowania walut online i jakoś nie moge
    załadować innych - wniosek z tego, że oszczęzają gdzie się da...

    Xelion to inna konstrukcja troszkę, firma stworzona po to właśnie, by
    wyeliminować panie z okienek (trzeba płacić pensje) i zastąpić je
    biegającymi paniami z własna działalnością gospodarczą. Czy nic nie wiedzą?
    Muszą coś wiedzieć o swoich produktach, by kogokolwiek na to namówić, bo z
    tego żyją...Albo jest sie doradca, albo sprzedawca...
    Inna prawda jest taka, ze świadomość kupujących jest niewielka i można
    sprzedac co się chce majac odpowiednia do tego konstrukcje psychiczna.
    Przykładem tego jest prężny rozwój Skandii, Nationwide i innych temu
    podobnych firm zerujacych jak się zdaje na niewiedzy i naiwnosci ludzkiej.