    From: "Darek" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wzrost kursu CHF w okresie 1995-2003
    Date: Wed, 17 Sep 2003 12:26:02 +0200

    Radze zebys w swoich rozwazaniach nawet krotkoterminowych wzial pod uwage ze
    przez okres kolejnych 2 lat WIBOR spadnie o ok. 2 p.p. (nieliczne juz
    obnizki stop przez NBP oraz zmniejszenie rezerw obowiazkowych). Wtedy ryzyko
    kursowe dosc mocno rosnie, gdyz oprocentowanie kredytow w PLN zblizy sie
    bardzo lub osiagnie 4%.
    Powoduje to ze przy nominalnym oprocentowaniu kredytu w CHF na poziomie 3%
    (uwzgledniajac widelki kursowe daje to ok. 3,4%) roznica w oprocentowaniu
    wyniesie tylko 0,6%.

    Użytkownik "rk" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    NBP,

> [...]
    > wystarczającą podstawą do wyciągania wniosków na ten temat. Niebanalne
    > znaczenie będzie miało wielce prawdopodobne umacnianie się kursu złotego
    > przed akcesją do UE, a w szczególności przed przyjęciem euro (ale to
    ewnie
    > najwcześniej ok. 2010), póki co skutecznie duszone beznadziejną polityką
    > rządu, ale wszystko do czasu...

    > Na te wzrosty ma wpływ niepewna sytuacja polityczna na świecie, która
    > zawsze procentuje wzrostem zainteresowania złotem i CHF, jednocześnie ze
    > stałym odwrotem od złota (niestety nie ma w money.pl danych z okresu

    Jak