    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Wymiana dowodu osobistego a banki
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 15 Feb 2015 20:29:14 +0100

    Dnia Sun, 15 Feb 2015 10:48:31 +0100, S napisał(a):

    > Nie jestem fachowcem, ale też przerabiałem zmianę danych w DO w bankach.
    > Sądzę, iż ta weryfikacja to taki pic na wodę - pewnie sprawdzają czy
    > zgadza się liczba cyfr i liter, a dane (np. data urodzin) są takie same
    > dla starego i nowego dowodu. Wątpię czy mają jakiś dostęp do baz danych.

    Jest jakas suma kontrolna w tych cyferkach, ale to moze sprawdzac
    program przy wprowadzaniu.
    Byc moze jakis pracownik musial recznie zmiane zatwierdzic, bo dostepu
    do baz raczej nie maja. Sprawdzenie w jakis bankowych rejestrach, np
    skradzionych dowodow raczej nie ma sensu.

    > Tak jest już od kilku lat.

    Nie calkiem jak sie okazuje
    https://msw.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/ewidencja-
    ludnosci-dowo/dowody-osobiste/wydanie-dowodu-osobist
    /9556,Obowiazek-powiadomienia-urzedu-skarbowego-o-wy
    mianie-dowodu-osobistego.html

    > Dopiero ma być coś takiego stworzone. Wtedy w DO nie będzie adresu.
    > Stawiam jednak na "wybrane urzędy", a nie banki. Te nie powinny mieć
    > wglądu w dane osobowe ludności.

    Ale co za problem zrobic system, w ktory zainteresowany wprowadzi dane
    z dowodu i zobaczy: prawidlowy/nieprawidlowy/skradziony/niewazny ?
    Danych nie ujawniasz, bo dane wprowadzajacy juz ma.

    O jakim zabezpiecznieniu chipowym nie wspominajac..

    J.