  • 11. Data: 2003-11-12 18:32:42
    Temat: Re: Wydruk z terminala...
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bottkb$4cd$...@n...onet.pl,
    Wojciech Nawara <n...@o...pl>:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO tylko jeśli obsługa będzie na tyle uprzejma, że to uwzględni.

    Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2003-11-12 19:12:17
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule botucr$mte$...@t...icpnet.pl,
    niejaki(a): Robert z adresu <u...@o...pl>
    napisał(a):
    > bottkb$4cd$...@n...onet.pl,

    > Fakt, jesli bedzie uprzejma, to wystarczy sam towar.

    Ta uprzejmość może kosztować 22% wartości netto tegoż towaru.
    Jeśli sklep ma terminal to można sądzić że obrót roczny przekracza cirka
    40 000 zł i wtedy sprzedaż rejestrowana jest przez kasę fiskalną. Raport
    miesięczny z kasy fiskalnej określa wielkość należnego podatku VAT. Na
    kasie fiskalnej nie można dokonać korekty podatku VAT w przypadku
    reklamacji, zwrotów i jakichkolwiek innych przyczyn. By zmniejszyć ten
    podatek należy prowadzić ewidencję zwrotów a każdy wpis starannie
    udokumentować. Najlepszym dowodem zwrotu jest paragon fiskalny lub
    faktura korygująca i dlatego firmy zacięcie wymagają paragonu.
    Nieuznanie przez US zapisu zwrotu grozi poważnymi karami z jego strony
    więc nic dziwnego że firmy chcą podkładki.
    Przyjęcie zwrotu bez wpisu w ewidencję i ponowne wprowadzenie towaru do
    obrotu to podwójnej wysokości podatek VAT odprowadzony do US i
    niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten ostatni
    przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US ma czołową
    pozycję ;)

  • 13. Data: 2003-11-12 19:53:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Wed, 12 Nov 2003 20:12:17 +0100, Krzysztof K
    <o...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > niezgodność stanu ilościowego sprzedaży z fakturami zakupu. Ten ostatni
    > przypadek jest interpretowany jako lewy towar i w cenniku US ma czołową

    Zakladasz od razu zwrot towaru - reklamacja to niekoniecznie zwrot :-)
    Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy - paragon
    fiskalny w zasadzie jest potrzebny.

    M.

  • 14. Data: 2003-11-12 20:15:29
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@B...fm> napisał w wiadomości
    > Czy wydruk z terminala (ten ktory otrzymuje klient), jest dowodem zakupu
    > (jak np. paragon) i moze posluzyc w celu reklamaji towaru? Pol roku temu
    > kupilem buty (siec sklepow Deichman), teraz ulegly one zniszczeniu - moim
    > zdaniem na skutek wady fabrycznej. Niestety gdzies posialem paragon, a
    > jedyne co mam to wlasnie wydruk z terminala (placilem KK). Co o tym
    > myslicie, pownienem probowac reklamacji?

    Hmm. Moja mama kiedys pracowala w markecie. Tam na szkoleniach mowiono, ze
    nawet jesli klient nie ma paragonu, a chce zareklamowac/zwrocic towar, to
    nalezy sie go spytac o dokladny termin transakcji i isc poszukac
    odpowiedniego paragonu w archiwum (kazda kasa fiskalna drukuje dwa
    praktycznie identyczne paragony - jeden dla klienta, drugi zostaje na rolce
    w kasie).

    Wiec podejrzewam, ze wszystko zalezy od tego, za kogo sklep ma klienta :-)

    Leszek Kowalski

  • 15. Data: 2003-11-12 20:33:14
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule o...@n...tpi.pl,
    niejaki(a): Maciej Bebenek z adresu <m...@u...to.komorka.org>
    napisał(a):

    > Zakladasz od razu zwrot towaru - reklamacja to niekoniecznie zwrot :-)
    > Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy -
    > paragon fiskalny w zasadzie jest potrzebny.
    >

    > M.

    Powiedzmy że zwrot miałem na myśli w przypadku zniszczonych butów bo co
    więcej można z nimi zrobić ;)
    Zgadzam się z każdą opinią że obowiązkiem klienta jest udowodnienie że
    kupił produkt właśnie w tym sklepie. Paragon wystarczy ale _równie_
    _ważnym_ dokumentem jest wydruk z karty płatniczej. Jednak gdy sklep
    określi, w chwili sprzedaży, co on uważa za dowód zakupu i ten dowód
    zakupu wyda to nie powinno być wątpliwości jaką przyjmie postawę. Można
    przyjąć że wydruk z karty jest dowodem zapłaty co niekoniecznie musi
    oznaczać wydanie towaru. Wydanie może nastąpić później lub wcześniej i
    przez to nie można ustalić czy klient mieści się w terminach dla
    reklamacji. Wydruk z kasy fiskalnej jest ostatnim elementem procesu
    sprzedaży i wiąże się z wydaniem towaru. Nie muszę pisać jakie skutki
    może to przynieść dla klienta gdy sprzedawca uprze się przy paragonie ;)
    Nadzieja w tym że sprzedawca nie zna swoich praw ;)

    K.K.

  • 16. Data: 2003-11-12 21:26:38
    Od: kam <X...@X...plX>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Sklep powinien reklamacje przyjac, co do zwrotu towaru i kasy - paragon
    > fiskalny w zasadzie jest potrzebny.

    Przepisy podatkowe nie mogą ograniczać praw kupującego.

    KG