  • Data: 2003-04-04 11:47:19
    Temat: Re: Wpisy w hipotecznej umowie kredytowej
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...c> napisał:

    > Mam wrazenie, ze sie mylisz. Po pierwsze dlatego, ze weksel w tym
    > wypadku jest zabezpieczeniem kredytu i umowa kredytowa jest nadrzedna w
    > stosunku do weksla (jesli mozna tak to powiedziec).

    Mylicie różne rzeczy ! Sa różne rodzaje weksli !
    Generalnie zobowiazanie wekslowe jest abstrakcyjne i bezwarunkowe ! A zatem nie
    jest istotne źródło zobowiazania ani tez jego ważność. Troche inaczej jest w
    przypadku weksla in blanco...

    > Po drugie
    > wystawiajac weksel najczesciej zawierasz dodatkowo umowe wekslowa (czy
    > jak to tam sie zwie) okreslajaca warunki w jakich mozna weksel
    > zrealizowac. Jest to dodatkowy dokument zwiazany z wekslem.

    To dotyczy tylko weksla in blanco z deklaracja !!! Poza tym deklaracja wekslowa
    nie jest konieczna dla ważności tego rodzaju weksla.

    > Nie mam zadnej umowy kredytowej pod reka, ale z tego co pamietam jest w
    > niej ustep dotyczacy warunkow zabezpieczenia kredytu i zwiazanych z tym
    > warunkow realizacji weksla.

    I czescia tej deklaracji jest wlasnie ten FRAGMENT zapisu przytoczony przez
    autora watku, ktory odnosi sie do sytuacji szczegolnych. Dotyczy to zapewne
    przypadkow (wskazanych w umowie kredytowej) w ktorych bankowi przysluguje prawo
    sciagania swoich wierzytelnosci przed nadejsciem terminu platnosci, na sume
    odpowiadajaca zadluzeniu. Taki zwrot znajdziesz w wiekszosci (jesli nie we
    wszystkich) deklaracjach wekslowych do umow kredytowych. Zrozum, ze bank wybiera
    sobie sposob dochodzenia swoich roszczen (BTE, weksel, poreczenie etc.) jaki
    bedzie dla niego korzystny w danym momencie.

    > W umowie, o ktorej w tym watku mowa, te
    > warunki sa sprzeczne z Kodeksem Cywilnym, ktory jest prawem bezwzglednie
    > obowiazujacym. W tej sytuacji bank nie moze robic z wekslem tego co
    > chce, tylko to na co mu pozwala KC (ale nie PZPR ;-) ).

    Widze, ze na KC znasz sie tak samo słabo jak na prawie wekslowym ;PPP

    Z mojej strony EOT.