  • Data: 2003-04-04 13:06:41
    Temat: Re: Wpisy w hipotecznej umowie kredytowej
    Od: Bartol Partol <b...@p...c> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Witek napisał:

    > I czescia tej deklaracji jest wlasnie ten FRAGMENT zapisu przytoczony przez
    > autora watku, ktory odnosi sie do sytuacji szczegolnych. Dotyczy to zapewne
    > przypadkow (wskazanych w umowie kredytowej) w ktorych bankowi przysluguje prawo
    > sciagania swoich wierzytelnosci przed nadejsciem terminu platnosci, na sume

    Ma ktos jakis przyklad takiego zapisu? Chodzi o te przypadki wlasnie.

    Wiem, ze w przypadku stwierdzenia, ze kredytobiorcy gwaltownie
    pogorszyla sie sytuacja finansowa, bank moze zazadac natychmiastowej
    splaty reszty zadluzenia, ale jest to wyjatkowo glupi pomysl. Choc
    niestety praktykowany.

    > odpowiadajaca zadluzeniu. Taki zwrot znajdziesz w wiekszosci (jesli nie we
    > wszystkich) deklaracjach wekslowych do umow kredytowych. Zrozum, ze bank wybiera
    > sobie sposob dochodzenia swoich roszczen (BTE, weksel, poreczenie etc.) jaki
    > bedzie dla niego korzystny w danym momencie.

    Dochodzenie roszczen jak najbardziej, czyli sytuacje gdy dluznik nie
    splaca zobowiazan. Jednak z przytoczonego zdania: "bank jesli uzna to za
    korzystniejsze dla siebie może zrealizować weksel przed terminami spłat
    podanymi kredytobiorcy" wynika, ze bank moze w kazdej chwili powiedziec
    "dzieki stary dawaj kase", czyli zrealizowac weksel. To jest bandyctwo.

    > Widze, ze na KC znasz sie tak samo słabo jak na prawie wekslowym ;PPP

    Jesli znasz sie lepiej, to zamiast pokazywac jezyk wyjasnij dokladnie o
    co w tym wszystkim chodzi. Pokazac jezyk kazdy potrafi.

    Nigdzie nie napisalem, ze sie na tym dobrze znam, ale mialem kiedys
    podobny zapis w umowie (chodzilo o zamiane zobowiazan na akcje firmy,
    ktore byly zastawem) i mialem odpowiedni na to zapis w KC. Teraz
    niestety nie moge sie go dogrzebac, moze dlatego, ze wtedy znalazl mi go
    prawnik, a ja prawnikiem nie jestem (co widac, slychac i czuc ;-))) ).

    Bartol