  • 11. Data: 2002-05-28 08:00:20
    Temat: Re: KIEDY q..wa WRESZCIE banki obniżą % kredytów?!?
    Od: "Shameck" <s...@k...net.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:actho3$or6$8@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > a bo nasz rzad emituje bez opamietania obligacje, ktore sa duzo pewniejsza
    > inwestycja dla banku niz jakies kredyty detaliczne. pewne toto 100%,
    > jako-tako oprocentowane. Po co przyciagac klientow detalicznych?
    > lepiej niech ich konkurencja wezmie...
    > ... i potem sie buja z nieplacacymi, umierajacymi, tracacymi prace itd.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > romekk

    poza tym banki w Polskce to po prostu duzy kartel, prawie zadnej
    konkurencji - produkry, oplaty w miare zblizone. Pyt: kiedy zostaje otwarty
    rynek bankowy? czy ma to nastapic w pazdzierniku tego roku?
    pozdr.
    Shameck

  • 12. Data: 2002-05-28 15:09:01
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    27 May 02 17:01, Roman Kubik pisal do All:

    RK> Po co przyciagac klientow detalicznych? lepiej niech ich konkurencja
    RK> wezmie... ... i potem sie buja z nieplacacymi, umierajacymi,
    RK> tracacymi prace itd.

    Jeden "przekręt", chybiona inwestycja itp., to straty na które musiałoby się
    "złożyć" setki detalistów.
    Banki zresztą znacznie skuteczniej sobie radzą z "detalistami" niż
    "hurtownikami". Obligacje tu akurat mają nikły wpływ. Gdyby było inaczej, to
    tym bardziej bankom nie opłacały by się kredyty przy stopie 20% ...
    W gospodarkach nisko rozwiniętych regułą jest duża marża przy niskim obrocie.
    To samo dotyczy gotówki...

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 13. Data: 2002-05-28 17:43:04
    Od: <y...@y...pl>

    > Sorki za wyrażenie, ale już mnie.... bierze!!! RPP obniżyła już stopy o ok.
    10
    > %, a kredyty staniały średnio 2%!!!!
    > TO JEST KURDE ZŁODZIEJSTWO!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lichwa konkretnie tyle ze usankcjonowana prawnie ;-)
    > --

    Spoko spoko już niedlugo tak za 5-6 miesięcy jak upowszechni się korzystanie z
    banków zagranicznych i przenoszenie kont do Niemiec czy Szwecji.
    Zresztę jak poszukasz to hipoteczne już zjechały prawie do poziomu z za Odry.
    Jak 500 000 dobrze zarabiających poprzenosi sobie konta osobiste, pokasuje
    lokaty(bo i po co przy oprocentowaniach 3-5% - podatek)i zacznie brać
    krótkoterminówki w zagranicznych bankach to raz dwa ci "nasi"bankierzy(bo
    przeciez to te same grupy finansowe sa właścicielami większych banków w Polsce
    i na zachodzie)wpadną na pomysł że może by jednak zatrzymać tego klienta co
    poszedł do Niemca Portugalczyka czy Włocha i przestać zbierać opierdziel z
    centrali w Mediolanie za spadek obrotu w detalu czy madmiary nieulokowanej
    gotówy. Zostanie tylko odporne na wszystko CITI, ABN Amro, BNP Paribas i
    Dresner bo one się w detal nie bawią i żyją z obsługi firm ze swoich krajów
    macieżystych rynek polski mając w głębokim.. poważaniu.

    więc sie nie stresuj, poczekaj
    Yorge

  • 14. Data: 2002-05-28 18:31:01
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Spoko spoko już niedlugo tak za 5-6 miesięcy jak upowszechni się korzystanie z
    > banków zagranicznych i przenoszenie kont do Niemiec czy Szwecji.

    ee tam.
    juz dawno miala sie krzywda stac PKO i PeKaO z racji powstania konkurencji...
    ... i jakos wiele sie nie zmienia. ze tam PKO stracilo 30,000 klientow?
    a co to dla nich?

    aktywniejsi klienci odejda i owszem, podniesie sie oplaty i 100,000 maluchow
    zrzuci sie na starate z powodu ubytku jednego merca ;-)

    chociaz pomarzyc mozna...

    pozdrawiam

    romekk

  • 15. Data: 2002-05-28 19:22:51
    Temat: Mam nadzieję....
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > Dresner bo one się w detal nie bawią i żyją z obsługi firm ze swoich krajów
    > macieżystych rynek polski mając w głębokim.. poważaniu.

    ....bo co mi innego pozostaje. Ale tak już od roku mam nadzieję i... nic (lub
    prawie nic). Z tymi hipotekami - to się zgadza, ale większość ludzi i tak ma (i
    pewnie to jest większość ludzi kredytów) głownie limity w rachunkach, kredyty
    konsumpcyjne oraz k.kredytowe. Ja oczywiście rozumiem, że % k.kr. będzie zawsze
    i wszędzie jest większy niż jakiegokolwiek innego kredytu, ale... kurde Citi ma
    na prawie 40%, inni ok. 30%, a lokaty...??? Różnica jest... kosmiczna!!!
    A limity dalej w okolicach 20% lub niewiele mniej. Pomijam np. Multibank, bo po
    pierwsze jest to specyficzny bank (choć mi to nie przeszkadza), a po drugie - a
    może przede wszystkim - nawet taki jego (banku) plan finansowy nie jest dla
    wszystkich z prostego powodu: dużo ludzi ma np. kilka kredytów w rożnych
    bankach branych w różnym czasie - niektóre (np. limity) b. starej daty - kiedy
    banki jeszcze chętnie dawały. I jakby to wszystko (kwoty) zliczyć do kupy, to w
    dzisiejszych, nienajlepszych pod tym względem czasach, nawet taki Multibank nie
    da takiego kredytu. Choć pewnie są wyjątki...
    Pzdr.!! Fajnie, że jest odzew!! Tzn., że Was też to wkurza. A te obligacje to
    racja, ale to i tak ZŁODZIEJSTWO!!!!

  • 16. Data: 2002-05-28 19:47:07
    Temat: Re: Mam nadzieję....
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Ja oczywiście rozumiem, że % k.kr. będzie zawsze
    > i wszędzie jest większy niż jakiegokolwiek innego kredytu, ale... kurde Citi ma
    > na prawie 40%, inni ok. 30%, a lokaty...??? Różnica jest... kosmiczna!!!

    ale przecietny klient zlapany na KK (jak ja) nie daje bankowi tych 40%
    a z radoscia splaca karte ostatniego dnia grace periodu :-)

    ktos musi zaplacic za tych wszystkich takich jak ja ;-).
    wiec mnie tak bardzo nie dziwi to 40%. nie zdziwiloby mnie tez 78,
    ale wtedy splacalby w przeddzien terminu platnosci ;-)

    pozdrawiam

    romekk

  • 17. Data: 2002-05-28 19:52:36
    Temat: Wiesz..., Romanie...
    Od: <k...@g...pl>

> [...]
    > wiec mnie tak bardzo nie dziwi to 40%. nie zdziwiloby mnie tez 78,
    > ale wtedy splacalby w przeddzien terminu platnosci ;-)

    Wiesz, Romanie, ja też tak mówiłem i robiłem jeszcze niedawno. Ale dla każdego
    może przyjść moment, że w końcu zacznie korzystać z KREDYTU na karcie, bo...
    chwilowo (mniej czy bardziej) go nie stać na spłatę całego naraz.
    Także gratuluję, ale z pełnym szacunkiem - to nie jest żaden objaw głupoty
    korzystać z tego kredytu, jak np. innego nie ma... ;-))
    Krótko mówiąc: jak mnie stać - to spłacam, a jak nie... trudno. Płacę odsetki. :
    (
    Pzdr.

  • 18. Data: 2002-05-28 21:55:33
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > juz dawno miala sie krzywda stac PKO i PeKaO z racji powstania
    konkurencji...
    > ... i jakos wiele sie nie zmienia. ze tam PKO stracilo 30,000 klientow?
    > a co to dla nich?

    Pekao stracilo, PKO BP zyskalo!

  • 19. Data: 2002-05-28 22:11:05
    Temat: Re: Wiesz..., Romanie...
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Nie wiem czy ktos zauwazyl, ale citi niektorym klientom obniza % KK do 24%
    p.a. !!! czyli prawie o polowe :-)) Dopiero ostatnio zauwazylem, bo splata
    KK i tak zawsze w calosci...

    LOL :-))

> [...]
    bo...
    > chwilowo (mniej czy bardziej) go nie stać na spłatę całego naraz.

    Wtedy lepiej byc tym klientem ktory ma 24% zamiast 41.88% :((
    pzd

  • 20. Data: 2002-05-29 08:24:31
    Od: "Michal R. Hoffmann" <m...@k...org.pl>

    Roman Kubik wrote:

    > a bo nasz rzad emituje bez opamietania obligacje, ktore sa duzo pewniejsza
    > inwestycja dla banku niz jakies kredyty detaliczne. pewne toto 100%,
    []
    co do pewności obligacji. Mój dziadek jakoś w okolicach wojny (nie
    pamiętam dokładnie kiedy), to obligacjami państwowymi ubikację
    wytapetował. Bo do niczego więcej już się nie nadawały.

    --
    misiek

    *** Michal R. Hoffmann | <mailto:misiek@knm.org.pl> ***
    *** http://www.kki.net.pl/mis | -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =- ***
    BTW: do którego złącza w pececie podłącza się szklaną kulę? (c)JoteR