  • 1. Data: 2002-05-27 13:50:40
    Temat: LUKAS ???!!!
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Mam pytanie do użytkowników e-konta w Lukasie:
    Jak długo musicie czekać, żeby móc wypłacić kasę z bankomatu (albo zapłacić
    kartą), którą wpłaciliście w tym samym dniu ???

    Bo właśnie wpłaciłem sobie rano kasę w oddziale. Później chciałem zapłacić w
    sklepie katrą i BRAK ŚRODKÓW NA KONCIE!!! (dobrze, że miałem inną kartę).
    Wracam do domu, patrzę na saldo i jest jeszcze nie zaktualizowane. Więc
    klikam aktualizuj i jest OK, wpłata jest na koncie. Potem poszedłem do
    bankomatu sprawdzić czy jest OK i oczywiśćie NIE JEST, bo wyskakuje napis,
    że niewystarczająca kwota na koncie. No i się wrochę wqr***** bo co jest w
    końcu??!!! Albo jest ta kasa na koncie, albo nie ma...

    Dzięki za Wasze spostrzeżenia.

    Pozdrawiam - J.

  • 2. Data: 2002-05-27 14:42:25
    Temat: Re: LUKAS ???!!!
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > że niewystarczająca kwota na koncie. No i się wrochę wqr***** bo co jest w
    > końcu??!!! Albo jest ta kasa na koncie, albo nie ma...

    Aktualizację w necie robisz tylko pomiędzy rachunkami. Ekonto jedno i drugie
    jest prowadzone podwójnie. Jeden rachunek działa w necie a drugi w placówkach.
    Aktualizacja jest robiona automatem w nocy (chyba gdzieś koło 3-4), a
    użytkownik może samodzielnie zrobic aktualizację klikając "Aktualizuj". Karte
    będziesz mógł wykorzystać dopiero jutro, ale ciesz się że to nie jest wpłata z
    piątku ponieważ wtedy czekasz do poniedziałku. Też się tak nacinałem, dopóki
    nie przeanalizowałem metodą prób i błędów jak to działa. Jeżeli masz wpisane w
    rachunku on-linowo rozliczane transakcje to jeszcze musisz sprawdzić czy są one
    widoczne we wszystkich kanałach (telefon, placówka, internet i karta).

  • 3. Data: 2002-05-27 14:59:31
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    JOHNNY <j...@g...pl> wrote:
    > Mam pytanie do użytkowników e-konta w Lukasie:
    > Jak długo musicie czekać, żeby móc wypłacić kasę z bankomatu (albo zapłacić
    > kartą), którą wpłaciliście w tym samym dniu ???

    nie wiem ile to jest dokladnie, ale:
    karty Lukasa obsluguje Centrum Kart BZWBK.
    banki nie sa polacozne on-line i wymiana danych odbywa sie pewnie
    z raz dziennie (czy tam nocnie)
    wiec _jak mi sie wydaje_ trzeba przeczakac noc.
    na szczescie nie mialem okazji sprawdzic tego na wlasnej skorze ;-)

    ale za to w druga strone daje to zysk jesli uzywa sie KK Lukasa
    - grace period jest wiekszy nizby sie zdawalo, bo transkacja dluzej
    idzie do LB...

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-05-27 19:07:05
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Wielki dzięki.
    Widzę, że to konto jako on-line wyoada słabiutko... Bo to, że saldo w
    podglądzie przez net jest dalikatnie mówiąc ZAWSZE nieaktualne, to
    wiedziałem. Ale żebym się do własnej kasy dostać nie mógł???!!! Na szczęście
    to konto służy mi tylko do bezprowizyjnego wpłacania do innych, bardziej
    on-line-owych banków.

    Pozdrawiam - J.

  • 5. Data: 2002-05-27 21:02:36
    Od: "Romek" <j...@o...pl>

    Z nieoficjalnych danych
    -sesje aktualizacji sald z Lukas do BZ godz. 8:00 i 18:00
    -sesje aktualizacji BZ do bankomatów godz. 7:30; 11:30; 15:30
    też to przerabiałem
    Pzdr

  • 6. Data: 2002-05-27 21:05:15
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

> [...]
    zapłacić
    > kartą), którą wpłaciliście w tym samym dniu ???

    Natychmiast platnosc. Problem jest z bankomatami BZ WBK, bo (np. u mnie)
    aktualizuja sie w nocy.

    > Bo właśnie wpłaciłem sobie rano kasę w oddziale. Później chciałem zapłacić
    > sklepie katrą i BRAK ŚRODKÓW NA KONCIE!!! (dobrze, że miałem inną kartę).

    Nigdy mi sie to nie zdazylo.

> [...]
    > że niewystarczająca kwota na koncie. No i się wrochę wqr***** bo co jest w
    > końcu??!!! Albo jest ta kasa na koncie, albo nie ma...

    Jest, ale bankomat nie jest on-line (jak np. euronet) tylko aktualizuje sie
    w nocy. Jesli np. masz 2000zl, wyplacisz dzis, pojdziesz do bankomatu to
    dalej masz 2000zl.

    pzdr

  • 7. Data: 2002-05-27 21:07:51
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    > Aktualizację w necie robisz tylko pomiędzy rachunkami. Ekonto jedno i
    drugie
    > jest prowadzone podwójnie. Jeden rachunek działa w necie a drugi w
    placówkach.

    Nie jest to prawda. Inaczej dziala bankomat i net/placowki.

    pzdr

  • 8. Data: 2002-05-28 07:41:22
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    > Natychmiast platnosc. Problem jest z bankomatami BZ WBK, bo (np. u mnie)
    > aktualizuja sie w nocy.

    Chodzi o bankomat Euronetu.

    > Jest, ale bankomat nie jest on-line (jak np. euronet) tylko aktualizuje
    sie
    > w nocy. Jesli np. masz 2000zl, wyplacisz dzis, pojdziesz do bankomatu to
    > dalej masz 2000zl.

    j.w.

    pozdr - J.

  • 9. Data: 2002-05-29 09:06:56
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 27 May 2002 21:07:05 +0200, "JOHNNY" <j...@g...pl> wrote:

> [...]
    >podglądzie przez net jest dalikatnie mówiąc ZAWSZE nieaktualne, to
    >wiedziałem. Ale żebym się do własnej kasy dostać nie mógł???!!!

    Czasem dziala to tez w druga strone, dzieki braku onlineowego
    uakutalniania srodkow dostepnych na karcie, czasem mozna dostac sie
    tez do nie swoich pieniedzy i zaplacic ladna prowizje za niedozwolny
    debet :-/
    Obsluga karty to IMO najpowazniejsza wada Lukasa.
    Na szczescie dla kredytowki nie ma to wiekszego znaczenia.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 10. Data: 2002-05-29 09:14:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 27 May 2002 23:05:15 +0200, "Szymon" <w...@p...com> wrote:

    >Jest, ale bankomat nie jest on-line (jak np. euronet) tylko aktualizuje sie
    >w nocy. Jesli np. masz 2000zl, wyplacisz dzis, pojdziesz do bankomatu to
    >dalej masz 2000zl.

    Wybacz ale piszesz bzdury. Obecnie chyba juz wszytkie bankomaty (moze
    z nielicznymi wyjatkami) autoryzuja kazda wyplate.
    A, ze odpowiednie centrum autoryzacyjne otrzymuje uaktulanienia z
    opoznieniem to juz inna sprawa.
    W Lukasie istnieja faktycznie dwa salda - saldo konta widoczne w
    placowce i w internecie (po aktualizacji) i saldo w centrum
    autoryzacyjnym.
    Np. wplata dokonana w placowce dostepna jest w inecie natychmiast po
    wykonaniu uaktualnienia. Ale zanim bedzie dostepna dla jakiejkolowiej
    transakcji kartowej troche czasu uplynie