  • Data: 2018-04-03 14:01:11
    Temat: Re: Weryfikacja przelewem z konta zakładanego w oddziale
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:5abfb93d$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    Podobną miałem sytuację w Idei. Wprawdzie można było skan
    podpisanego oświadczenia FATCA wysłać mailem (ciekawe jak
    weryfikowali, chyba tylko adres e-mail i podpis?) ale pofatygowałem
    się osobiście by przycisnąć o szczegóły, powiedzeć co myślę.i wziąć
    papierowe potwierdzenie.
    Najciekawsze, że IB nie potraktował tego jak "zweryfikowanie
    oddziałowe" bo później w oddziale przy wpłacie na WŁASNE konto
    zażądali dowodu do przeskanowania (odmówiłem), to do spisania
    danych i poczekania 15-30 minut na potwierdzene z centrali, że dane
    się zgadzają i już mógłbym wpłacać na własne konto... (ogólnie:
    obsługiwać rachunek w oddziale). "Bo inaczej system odrzuci
    i nie poda Pana numeru konta".
    Ale znaleziono wyjście - mogłem wpłacić jako "osoba trzecia"
    podając nr konta i wtedy od ręki (w IB wpłata na cudze konto
    "fizycznego" była bez prowizji co nie jest regułą).

    > Z ustawy wynika, ze bank ma klient zidentyfikować. Zresztą zawsze tak
    > było. Dokad oszustwo z zakładaniem na inne osoby się nie upowszechniło,
    > to nikt sobie tym głowy nie zawracał. Jak powstał problem, to nie
    > sądziłem, że ktokolwiek się poważy jeszcze zakładać rachunek na przelew.

    Chodzi pewnie o to, że za niepoprawną identyfikację odpowie bank.
    Po co ma odpowiadać złodziej?

    Pozostaje pytanie: skąd bank wie, że w tym drugim konto zostało
    zweryfikowane "w oddziale"? Czy w parametrach przelewu elixir jest taka
    informacja czy inaczej sprawdzają?

    Wg infolinii: weryfikacja z konta "zweryfikowanego" konieczna bo jak nie
    to odrzucą. Jeżeli jest OK to założą konto i zwrócą 1gr ale:
    - przelewy przychodzące przyjmą z dowonego konta,
    - przelewy wychodzące możliwe tylko na konto "weryfikujące" (płatne
    lecz nie trzeba płacić za SMS-a z hasłem bo niepotrzebny)
    Dopiero po osobistej wizycie w oddziale wychodzące dostępne
    na dowolny rachunek, płatne przelew i SMS.

    Arek