  • 1. Data: 2018-03-30 13:47:43
    Temat: Weryfikacja przelewem z konta zakładanego w oddziale
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Neobank przy zakładaniu rachunku przez internet życzy sobie
    przelewu 1 grosza z rachunku zakładanego "w oddziale". Zapewne
    skrót myślowy, chodzi o to, że bank "widział" dowód osobisty
    np. przy okazji wizyty w oddziale ale infolinia nie potwierdziła.
    Czy wszystkie banki umożliwiają przelew 1 grosza, są limity
    od dołu?
    Skąd bank wie na podstawie przelewu przychodzącego w jaki
    sposób zakładano konto nadawcy? W parametrach przelewu jest to
    oznaczone? Na potrzeby reklamacji uzyskałem kiedyś pełny (?) opis
    elixirowego przelewu ale to zapiski dla speców banku. W formie
    skróconej jest na niektórych wyciągach.
    Infolinia nie potrafiła (nie mogła?) wyjaśnić. Jeżeli kllient
    nie pamięta, radzili próbować z różnych kont, może się uda.
    Jeżeli nie to odeślą odmowę mailem (chyba mówili, że zadzwonią
    też do klienta...).
    Pomijam konieczność zgodności nazwiska (niektóre banki
    dokleają drugie imię) adresów (różny sposób zapisu nr lokalu
    w budynku) - to można porównać ręcznie. Na to wskazuje stosunkowo
    długi czas tej operacji anonsowany na infolinii - minimum dzień
    roboczy na weryfikację, kolejny na zwrot.

    A może po prostu dzwonią do drugiego banku i się pytają?
    Na jakiej podstawie taka informacja może być przekazana?

    Poza tym to fajny sposób zbierania informacji o potencjalnym
    jeszcze kliencie: w których bankach i jakie ma rachunki.

    Arek

  • 2. Data: 2018-03-30 14:02:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-03-30 o 13:47, Arek pisze:

    >  Poza tym to fajny sposób zbierania informacji o potencjalnym
    > jeszcze kliencie: w których bankach i jakie ma rachunki.

    Mają prostsze sposoby - słowo kluczowe CERBER.
    Po przelewie nie są w stanie zweryfikować w jaki sposób był otwierany
    rachunek.
    Wyślij z jakiegokolwiek twojego rachunku i powinno być OK.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-03-30 14:12:32
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Mają prostsze sposoby - słowo kluczowe CERBER.
    > Po przelewie nie są w stanie zweryfikować w jaki sposób był otwierany
    > rachunek.
    > Wyślij z jakiegokolwiek twojego rachunku i powinno być OK.

    Nie jestem pewny czy mam potrzebę zakładania, stąd pytanie do ew. praktyków.
    Ale na infolinii to bardzo akcentowano, że ma być z takiego rachunku.

    Czy CERBER (czy też CBR) przewiduje informację o sposobie zakładania
    rachunku
    bądź stopień jego weryfikacji?
    Zdaje się, że totalitarna baza rachunków ma być używana do poszukiwania kont
    działaczy gospodarczych, dłużników i po zmarłych.

    Arek

  • 4. Data: 2018-03-30 14:25:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To zrób test - przelej z rachunku zakładanego przelewem i zobacz, co się stanie.
    To ograniczenie wprowadził KNF przeciwko złodziejom tożsamości - z resztą wtedy w
    ogóle banki mocno ścięły możliwość zakładania kont przelewem, wiele tego teraz nie
    oferuje - a pozostałe pozwalają na to jedynie przelewem z kilku wybranych banków (są
    też fajne kwiatki - np. w żabie na tej liście jest również żaba...).

    A ja się zastanawiam nad tym, jaki teraz ma status moje konto w kantorze aliora -
    zakładałem przelewem, ale jak byłem złożyć FATCA to uparli się na zeskanowanie
    dowodu. I czy dalej jest to konto zakładane przelewem, czy już się "unormalniło"?

  • 5. Data: 2018-03-31 18:37:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > uparli się na zeskanowanie dowodu. I czy dalej jest to konto
    > zakładane przelewem, czy już się "unormalniło"?

    Z ustawy wynika, ze bank ma klient zidentyfikować. Zresztą zawsze tak
    było. Dokad oszustwo z zakładaniem na inne osoby się nie upowszechniło,
    to nikt sobie tym głowy nie zawracał. Jak powstał problem, to nie
    sądziłem, że ktokolwiek się poważy jeszcze zakładać rachunek na przelew.

  • 6. Data: 2018-04-03 14:01:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]

    Podobną miałem sytuację w Idei. Wprawdzie można było skan
    podpisanego oświadczenia FATCA wysłać mailem (ciekawe jak
    weryfikowali, chyba tylko adres e-mail i podpis?) ale pofatygowałem
    się osobiście by przycisnąć o szczegóły, powiedzeć co myślę.i wziąć
    papierowe potwierdzenie.
    Najciekawsze, że IB nie potraktował tego jak "zweryfikowanie
    oddziałowe" bo później w oddziale przy wpłacie na WŁASNE konto
    zażądali dowodu do przeskanowania (odmówiłem), to do spisania
    danych i poczekania 15-30 minut na potwierdzene z centrali, że dane
    się zgadzają i już mógłbym wpłacać na własne konto... (ogólnie:
    obsługiwać rachunek w oddziale). "Bo inaczej system odrzuci
    i nie poda Pana numeru konta".
    Ale znaleziono wyjście - mogłem wpłacić jako "osoba trzecia"
    podając nr konta i wtedy od ręki (w IB wpłata na cudze konto
    "fizycznego" była bez prowizji co nie jest regułą).

> [...]
    > to nikt sobie tym głowy nie zawracał. Jak powstał problem, to nie
    > sądziłem, że ktokolwiek się poważy jeszcze zakładać rachunek na przelew.

    Chodzi pewnie o to, że za niepoprawną identyfikację odpowie bank.
    Po co ma odpowiadać złodziej?

    Pozostaje pytanie: skąd bank wie, że w tym drugim konto zostało
    zweryfikowane "w oddziale"? Czy w parametrach przelewu elixir jest taka
    informacja czy inaczej sprawdzają?

    Wg infolinii: weryfikacja z konta "zweryfikowanego" konieczna bo jak nie
    to odrzucą. Jeżeli jest OK to założą konto i zwrócą 1gr ale:
    - przelewy przychodzące przyjmą z dowonego konta,
    - przelewy wychodzące możliwe tylko na konto "weryfikujące" (płatne
    lecz nie trzeba płacić za SMS-a z hasłem bo niepotrzebny)
    Dopiero po osobistej wizycie w oddziale wychodzące dostępne
    na dowolny rachunek, płatne przelew i SMS.

    Arek