  • Data: 2012-10-30 02:30:42
    Temat: Re: Wejscie EURO ... co z oszczednosciami
    Od: Sebastian <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiec mysle ze tego juz nic nie przebije.

    dzisiaj łatwo nam sobie żartować, ale nie wszystkim było
    wtedy do śmiechu...

    w 1994/1995 pracowałem w Banku Rozwoju Rolnictwa SA

    bank ten został wchłonięty przez Bank Zachodni SA który
    później połączył się z WBK tworząc obecny BZWBK SA ale
    nie o tym chciałem pisać.

    brałem udział w tzw. denominacji. Banki były skomputeryzowane
    i jak każdy inny bank dostaliśmy z NBP cud miodzio programik
    który (mówiąc potocznie) "dokonywał obcięcia czterech zer".

    program był robiony na ostatnią chwilę i niedopracowany, a w
    każdym razie programiści zapomnieli że oprócz złotówek istnieją
    także waluty obce.

    nie wiem ile podobnych scen rozegrało sie 2 stycznia 1995 w całej
    Polsce, ale ja w moim oddziale banku widziałem przerażonego klienta
    który przyszedł wypłacić całożyciowe oszczędności w kwocie 10.000 USD
    i przerażony zobaczył saldo 1,00 USD - klient nie przyjmował naszego
    tłumaczenia ("jehowickiego" jak je określił) że "wkrótce" będzie OK...

    klient był w sędziwym wieku, pamietał wymianę pieniędzy z lat 50-tych
    więc sami rozumiecie... Powiem tylko tyle, że szczęście w nieszczęściu
    że wśród klientów była na sali pielęgniarka, która udzieliła mu pomocy
    bo człowiek zasłabł z wrażenia...