  • 51. Data: 2002-01-11 01:29:30
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 08:08:12PM +0100, MK wrote:

    > Jesli karta jest zastrzezona taka transakcja autoryzacji nie dostanie :).

    Jesli tylko fakt zastrzenia przez posiadacza w swoim banku oznacza
    zastrzeenie. Jak bylo niedawno na kartach - nei zawsze to musi byc prawda.

    --

    --w

  • 52. Data: 2002-01-11 01:29:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 08:17:26PM +0100, Konrad Brywczyński wrote:

    > Ja i mama kupowaliśmy w Euro masę rzeczy i nigdy w żadnym z warszawskich
    > sklepów numeru karty nikt nam nie spisywał.

    To znaczy ze jestem podejrzany, kurcze. A ze nie lubie byc to ...

    --

    --w

  • 54. Data: 2002-01-11 01:29:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 08:31:04PM +0100, Grzegorz wrote:

    > Wojtek- skad wiesz kogo edukujesz ?

    Coz, niestety dlatego tylko do niego napisalem ;-)

    Pewnosci nie mam, ale:

    . nie podalem instrukcji
    . w sumie po przeczytaniu publicznie dostepnych dokumentow i tak sie
    nauczy i tez dojdzie to tego wniosku (bo wyglada na spytna bestie ;-))

    --

    --w

  • 53. Data: 2002-01-11 01:29:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 08:59:28PM +0100, MK wrote:

    > Nie sadzisz, ze sie zbyt daleko posunales?

    Spoko, przeciez on nie musi Cie kojarzyc, wolno mu.

    --

    --w

  • 56. Data: 2002-01-11 01:29:34
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 09:18:25PM +0100, p72 wrote:

    > Tak sobie czytam wieczorkiem ten wątek i zastanawiam się dlaczego nie
    > zostało tu ani razu użyte słowo biotechnologia?
    > Albo "gałka oczna"?
    > Albo "odcisk palca"?

    Odpisk palca jest w planach. Powaznie.

    Gorzej z implementacja ;-(

    --

    --w

  • 55. Data: 2002-01-11 01:29:34
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 10, 2002 at 08:22:44PM +0100, maryan wrote:

    > A czyja? Na przykladzie kasjera z Esso widac, ze jest takze ich ;-))

    Nie ich. Banku, posiadacza karty czy aklajera - ale nie ich. Oni
    targaja te (ta?) karte przez szczeline i jesli przechodzi online (w
    najgorszym przypadku) to nie musza myslec.

    > Czyli jakich ;-))

    Diners i Citi. W tej kolejnosci.

    --

    --w

  • 57. Data: 2002-01-11 05:42:07
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > 8. Podpis na rachunku nie zgadza się z wzorem na karcie. Jak postępować?
    >
    > Należy poprosić klienta o ponowne, poprawne podpisanie się na rachunku.
    > Bardzo ważne jest aby nie pokazywać klientowi podpisu na karcie.
    > Jeżeli płacącym jest właściciel karty, będzie wiedział jak powinien wyglądać
    > jego podpis, oszustowi nie należy ułatwiać zadania.
    > Jeżeli problem się powtarza, można POPROSIĆ klienta o dokument ze zdjęciem
    > potwierdzający tożsamość lub zadzwonić do PolCardu (0-22) 515 30 00.

    Zastanawiam się tylko, co zrobi PolCard nie widząc podpisu ?
    Wydaje mi się, że powiedzą żeby sprawdzić dowód :-)

    > Przypomne, ze terminal pyta o zgodnoc podpisu. Co wiecej, nie narzuca wyboru
    > "TAK" ;).

    Pyta, czy podpis jest zgodny, czyli jednak narzuca hihihi...
    Bo jak klikniesz "nie", to pewnie nie zrealizujesz płatności.
    Problem w tym, że sprzedawca imo nie porównał podpisu, wcześniej wcisnął tak, a
    na pewno nie wierzę w sprawdzenie dowodu- po prostu ma nosa, albo przeczytał
    instrukcję i do swojej bajeczki dodał sprawdzenie dowodu.
    Wtedy jest bardziej wiarygodny.
    Tak mi się wydaje, że powinni sprawdzić film z tej stacji.
    Grzegorz

  • 58. Data: 2002-01-11 05:44:48
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Mam nadzieje ze sie nie obraziles, nie taki byl cel.

    Ja ?
    To chyba było do Pablosa ?

    > Chcialem tylko powiedziec ze pinpad, jak by nie byl malym gowienkiem
    > ma kupe roznych i nieprawdopodobnych zastosowan. To, ze sie na nim
    > podaje PIN to jest tylko tzw. bezpieczna klawiatura - i nic wiecej. On
    > pod spode ma duzo wiecej ciekawszych rzeczy.

    O...to, to własnie.
    Grzegorz

  • 59. Data: 2002-01-11 05:48:31
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nie sadzisz, ze sie zbyt daleko posunales?

    Nie- znam Cie tylko z listy, a adres mi nic nie mówi :-)
    Jak jestes wazna szycha, to przepraszam.
    Grzegorz

  • 60. Data: 2002-01-11 05:50:03
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Jak jestes wazna szycha, to przepraszam.

    Co się będę narazał ;-))
    Grzegorz