  • 171. Data: 2002-01-15 12:59:44
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > A co to ma do watku o Balcerowiczu ktory zada swojej wlasnosci ?

    No tyle, że w tej ustawie jest AFAIR podane na jakich warunkach znaków
    pieniężnych się używa. Między innymi to, że nie można ich odebrać.

    > Widze ze zmienias temat przegranej sprawy

    Masz zwidy.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 172. Data: 2002-01-15 13:01:49
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > Jestem wlascicielem samochodu czy moge robic z nim co chce ?

    > Np rozjechac sobie na pasach niejakiego AP. ?

    > Zastanow sie jakie bzdury sam wypisujesz.

    Wybacz, że używam zbyt skomplikowanych skrótów myślowych.

    W tym wypadku oczywiste 'w granicach prawa' pominąłem.

    Jeżeli pożyczysz komuś samochód zastrzegając, że w każdej chwili na
    Twoje żądanie ma Ci zwrócić, a następnie upoważnisz pracownika stacji
    benzynowej do odebrania tego samochodu, to będzie miał on do tego prawo?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 173. Data: 2002-01-15 13:25:25
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Wybacz, że używam zbyt skomplikowanych skrótów myślowych.
    > W tym wypadku oczywiste 'w granicach prawa' pominąłem.

    No dobrze wiec czekamy na PRAWO ktore pozwala przez widzimisie sprzedawcy
    pociac karty bo jak narazie podstawy prawnej nie widzialem

    > Jeżeli pożyczysz komuś samochód zastrzegając, że w każdej chwili na
    > Twoje żądanie ma Ci zwrócić, a następnie upoważnisz pracownika stacji
    > benzynowej do odebrania tego samochodu, to będzie miał on do tego prawo?

    Nie jesli nie przedstawi pelnomocnitwa wlasciela. To samo tyczy
    sprzedawcy. Nie ma prawo tknac mojej karty bo mu sie costam nie podoba.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 174. Data: 2002-01-15 16:47:11
    Od: j...@c...pl (Jacek Osiecki)

    Dnia 11 Jan 2002 11:17:57 GMT, Adam Płaszczyca napisał(a):

    >Banalnie. Podstawiam klawiaturkę na której klient wystukuje PIN. Ta
    >klawiaturka przesyła sygnały do urządzonka, które 'naciska' klawiszki na
    >klawiaturze właściwej. Przy okazji zapisuje PIN.

    Ano...

    >A za drzwiami czeka dwóch silnych, którzy klienta śledzą i gdzieś w
    >ciemnej ulicy gościowi w łeb, kartę w łapę i do bankomatu. I papa,
    >pieniążki :-)

    A po co, skoro karta już ślicznie zeskimowana?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 175. Data: 2002-01-15 16:52:09
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A po co, skoro karta już ślicznie zeskimowana?

    Jak zeskimowac mikroprocesor w ciagu 5 sekund? ;)

    Maciej

  • 176. Data: 2002-01-15 18:02:44
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

  • 177. Data: 2002-01-15 18:14:42
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl>
    > Bank jest właścicielem karty. Co robi ze swoją własnoscią, to jego
    > sprawa.

    O ile karta jest w jego posiadaniu. Umowa, którą podpisał z
    cardholderem nie daje mu prawa odebrania karty w sytuacji odmowy
    okazania dokumentu identyfikacyjnego. Jest to jak dla mnie jasne i
    oczywiste.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 178. Data: 2002-01-15 18:17:01
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "blad" <b...@W...pl>

    > skoro jest wlascicielem to nie moze ?

    Nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 179. Data: 2002-01-15 22:14:52
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski <w...@p...com> wrote:

    > Nie.

    Podstawa prawna?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 180. Data: 2002-01-15 22:26:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > No dobrze wiec czekamy na PRAWO ktore pozwala przez widzimisie sprzedawcy
    > pociac karty bo jak narazie podstawy prawnej nie widzialem

    Podzielmy to na poszczególne składowe

    1.Sprzedawca na podstawie własnego widzimisię może nabrac podejrzeń, że
    nie jestes uprawniony do posługiwania się kartą.

    Zgadza się?

    2. Sprzedawca jest zobowiązany umową z bankiem do zatrzymywania kart w
    przypadku kiedy nabierze przekonania, że osoba która się nia posługuje
    nie jest do tego uprawniona (n.p. niezgodnośc podpisu)

    Zgadza się?

    3. Sprzedawca może poinformować klienta o swoich wątpliwościach i
    poprosić go o uwiarygodnienie swoich praw do posługiwania się kartą
    poprzez okazanie dowodu tożsamości.

    Zgadza się (przypominam, że prosić zawsze można)

    Teraz wię, jeżeli sprzedawca chce, to wykonuje zależny od niego punkt
    pierwszy, następnie stwierdza, że umowa z bankiem obliguje go do 2, a
    żeby dać Ci szansę prosi o 3.
    Ty odmawiasz, więc wątpliwość przeradza się w przekonanie i sprzedawca
    wykonuje punkt 2.

    Przykro mi, że w przepisach nie ma punktu specjalnego dla Ciebie. Tak to
    już jest w przepisach, że niektóre działania są dozwolone dopiero przez
    złożenie kilku praw do kupy.

    > Nie jesli nie przedstawi pelnomocnitwa wlasciela. To samo tyczy
    > sprzedawcy. Nie ma prawo tknac mojej karty bo mu sie costam nie podoba.

    Wybacz, rozśmieszyłeś mnie. Prawo nabył w momencie upoważniania. Nie
    musi mieć pełnomocnictwa, żeby samochód przejąc.MOże je mieć dla swojej
    oraz Twojej wygody.

    Sprzedawca MA OBOWIĄZEK zatrzymać kartę, jeżeli sądzi, że nie jesteś
    uprawniony do korzystania z niej. Tak mówi instrukcja, którą otrzymuje
    od akłajera.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313