    From: "camokiller" <c...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: WOSP - pytanko
    Date: Sun, 13 Jan 2002 13:03:40 +0100

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
    news:c5s24uc6hfdbo395fuuhorjakf7ebj4r3o@4ax.com...

    > O ile sie nie myle to przy tego typu akcjach (a przy WOSP na pewno)
    > nasze banki i Polcard rezygnuja ze swojego kawalka tortu.

    O ile się nie mylisz.
    Ale w sprawę wchodzi to że Polcard musi się indywidualnie dogadać w tej sprawie z
    każdym
    bankiem. I mogę się założyć że znajdą się banki które z tej prowizji nie
    zrezygnowały.

    Zobacz jaka była sytuacja z darami dla powodzian.
    Jakiś przedsiębiorca chciał przekazać własną produkcję w darze dla powodzian, ale
    oczywiście musiał do tego zapłacić VAT z własnej kieszeni. Ministerstwo Finansów
    stwierdziło że nie zrezygnuje z Vat'u bo każdą sprawę musieliby rozpatrzyć
    indywidualnie,
    a to byłoby za dużo pracy przy tym.
    Co prawda faktem pozostaje że nawet wpłacając pieniądze na powodzian MF vat sobie
    ściągnie
    (przy zakupie darów).
    Ale moim znaniem szczytem głupoty jest ten podatek płacić 2 razy (w przypadku
    audiotele).

    Ostatnio miałem pewien przypadek i jestem strasznie wkurzony.
    Otóż wygrałem coś wartościowego (nawet dwie sztuki:)) i jak się tak głębiej nad tym
    zastanowiłem to sprawa wygląda tak:
    1. Dystrybutor który ściągnął do Polski te nagrody na granicy zapłacił cło.
    2. Fundując nagrody musiał zapłacić VAT (od nagrody + od tego cła = ceny netto)- tak
    jak w
    przypadku darów dla powodzian.
    3. Ja odbierając nagrody musiałem zapłacić 10% podatku od wygranych (nagroda + cło +
    vat=
    ceny brutto)
    4. Chcąc spieniężyć tą nagrodę, znowu muszę obniżyć o vat bo faktury wystawić nie
    mogę, a
    bez faktury, albo obniżenia vatu i ileśtam procent amortyzacji raczej nie uda mi się
    tej
    nagrody sprzedać.

    Gdyby tak zastanowić się głębiej nad całą akcją WOSP (różnych podatkach od darowizn,
    VAT'ach, cłach przy sprowadzaniu aparatury medycznej z zagranicy itd itd.) to też
    pewnie
    wyszło by na to, że jest to kwesta na rzecz Ministerstwa Finansów a nie chorych
    dzieci.

    Oczywiście nic przeciwko WOSP nie mam, ale uważam, że jeżeli jest to tak masowe
    zjawisko t
    o powinno być traktowane na szczególnych warunkach (przynajmniej przez MF).

    Kamil
    c...@h...pl