  • 11. Data: 2009-05-13 19:37:35
    Temat: Re: W USA dzisiaj chyba się zorientowali
    Od: Jeremiasz Kafelski <j...@j...pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ostatnio dwukrotnie czytałem, że obecnie c/z rynku wynosi 15.
    > Zakładam naiwnie, że ktoś to policzył i mniej więcej jest to przybliżone
    > do prawdy. Alternatywą takiego założenia jest teoria spiskowa,ale to już
    > ntg.

    15 to srednio czy jak? 10 to dosc duzo.

  • 12. Data: 2009-05-13 19:46:42
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jeremiasz Kafelski" <j...@j...pl> napisał w
    wiadomości
    > 15 to srednio czy jak? 10 to dosc duzo.

    Chyba średnio, chociaż nie wiem jak to było liczone. Wydaje mi się, że C/Z
    jest jednak gorsze.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2009-05-13 20:06:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Chyba średnio, chociaż nie wiem jak to było liczone. Wydaje mi się, że C/Z
    > jest jednak gorsze.

    Doprecyzuję.
    C/Z jest chyba liczone do wyników za 2008 i wg tych wyników jest ok 15.
    Oczywiście za rok bieżący wypadnie znacznie gorzej, ale dla długoterminowej
    oceny lepiej chyba przyjąć średnią z ostatnich kilku lat?

  • 14. Data: 2009-05-13 20:19:38
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie wiem kiedy zacznę. W lutym zacząłem, kiedy niektóre spółki miały 5.

    Ale na czym opierałeś sie wyznaczając że w lutym jest akurat 5 ?
    O jakich spółkach mówisz, przykład please ? (pytam zupełnie poważnie...)

    george

  • 15. Data: 2009-05-13 20:23:45
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Ale na czym opierałeś sie wyznaczając że w lutym jest akurat 5 ?
    > O jakich spółkach mówisz, przykład please ? (pytam zupełnie poważnie...)

    Np KGHM (35/7 lub 35/9), Action 5/1,46, Noblebank 2,43/0,46
    Jak widać Cena/Dywidenda może wynosić nawet około 3. To była lokata, a nie
    to co teraz tym bardziej, że nadchodzą ciężkie czasy.

  • 16. Data: 2009-05-13 20:24:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości
    > Np KGHM (35/7 lub 35/9), Action 5/1,46, Noblebank 2,43/0,46
    > Jak widać Cena/Dywidenda może wynosić nawet około 3. To była lokata, a nie
    > to co teraz tym bardziej, że nadchodzą ciężkie czasy.

    Zapomniałem nadmienić, że prywatnie używałem C/D a nie C/Z.

  • 17. Data: 2009-05-13 21:14:08
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Zapomniałem nadmienić, że prywatnie używałem C/D a nie C/Z.

    C/D .. właśnie widze w przykładzie.... tyle że mam dysonans poznawczy.

    w lutym kiedy cena KGHM wynosiła ( koniec lutego - bo pewnie o tym
    rozmawiamy ) około 35
    wziąłeś dywidendę z 2007 płatną 7.08.2009 ???
    Tak wyznaczyłeś ten poziom ? Przy jakim C/D wchodzisz ?

    george

  • 18. Data: 2009-05-13 21:21:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > rozmawiamy ) około 35
    > wziąłeś dywidendę z 2007 płatną 7.08.2009 ???
    > Tak wyznaczyłeś ten poziom ? Przy jakim C/D wchodzisz ?

    Mniej więcej. Nie mam reguły, nie gram systemem. Wchodziłem na nosa. ;-)
    Po prostu w pewnym momencie okazało się, że nie opłaca mi się wkładać kasy
    we własną firmę.
    Teraz C/D KGHM jest 10 i to tylko przy założeniu obecnych cen i kosztów, a
    jak wiadomo pracownicy dostaną więcej kasy, a surowce lecą na pysk i trzeba
    to będzie zrewidować.

  • 19. Data: 2009-05-13 21:24:40
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > Teraz C/D KGHM jest 10 i to tylko przy założeniu obecnych cen i kosztów, a
    > jak wiadomo pracownicy dostaną więcej kasy, a surowce lecą na pysk i

    no nie bardzo "10". WZA dopiero 16.06.2009 a zarząd planuje dywidendę 0.00
    pln z zysku za 2008.
    Oczywiście MSP nie "da" temu przejść, ale przecież nawet nie widziałeś
    jescze zysku za 1Q (raport 15.05.2009). Przyznam że trochę to naciagane...no
    chyba że coś zakładałeś... tylko nie bardzo wiem co.

    george

  • 20. Data: 2009-05-13 21:43:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > jescze zysku za 1Q (raport 15.05.2009). Przyznam że trochę to
    > naciagane...no chyba że coś zakładałeś... tylko nie bardzo wiem co.

    Naciągałem przecież.
    C/D było liczone dla dywidend historycznych.