  • 1. Data: 2003-11-03 14:41:32
    Temat: Visa czy Master?
    Od: Boban <t...@p...onet.pl>

    W zasadzie obywam się bez karty kredytowej całkiem dobrze i gdyby nie
    wyjazdy zagraniczne to nie odczuwałbym jej braku.
    Jaką kartę powinienem sobie nabyć pod kątem dokonywania płatności
    zagranicą w obszarze dolarowym (USA/Daleki Wschód) - Visa czy Master
    Card? Mbank ma Visę Classic rozliczaną przez Euro a to chyba nie to o
    co mi chodzi. Obecnie mam konta w Lukasie i mBanku, Lukas ma w ofercie
    zarówno Visę jaki i MC, z kolei Multibank kusi Visą za darmo w zamian
    za założenie konta.

  • 2. Data: 2003-11-03 14:42:43
    Temat: Re: Visa czy Master?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    3...@p...onet.pl,
    Boban <t...@p...onet.pl>:
> [...]
    > co mi chodzi. Obecnie mam konta w Lukasie i mBanku, Lukas ma w ofercie
    > zarówno Visę jaki i MC, z kolei Multibank kusi Visą za darmo w zamian

    W tej sytuacji polecam Vise Lukasa - rozliczana w USD i preferencyjne
    warunki dla wlasnych klientow - zero papierkow, wysokie limity kredytowe,
    wydanie bezplatne (dla klientow Pro).

    --
    Robert

  • 3. Data: 2003-11-03 16:15:59
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Boban" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co mi chodzi. Obecnie mam konta w Lukasie i mBanku, Lukas ma w ofercie
    > zarówno Visę jaki i MC, z kolei Multibank kusi Visą za darmo w zamian

    Visa Classic kredytowa w Millennium...;-)
    Przeliczana przez USD ale ma tak niskie prowizje, ze i w krajach EUR sie
    nada.

    --
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-11-04 00:00:21
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Boban" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > co mi chodzi. Obecnie mam konta w Lukasie i mBanku, Lukas ma w ofercie
    > zarówno Visę jaki i MC, z kolei Multibank kusi Visą za darmo w zamian

    Poszukaj banku, który ma taką umowę z VISA lub MC, że to VISA lub MC
    przelicza z waluty zakupu na PLN a do banku przychodzi już obciążenie w PLN.
    Zalety takiego rozwiązania:
    - tylko jedno przewalutowanie
    - przeliczenie bo bardzo atrakcyjnym kursie, znacznie lepszym niż oferują
    banki (VISA lub MC stosują w takim przypadku kursy "hurtowe" i są one
    korzystniejsze niż nawet kursy kantorowe)
    - brak konieczności posiadania rachunku walutowego (lub wielu przy
    płatnościach w różnych obszarach płatniczych)
    - nie musisz kupować waluty wcześniej z nadmiarem aby zasilić rachunek(ki)
    (nie zostają potem drobniaki no i nie "inwestujesz" z wyprzedzeniem,
    dodatkowo nie musisz się martwić o zakupy w wielu walutach)

    Ze znanych mi (i przetestowanych) przypadków postępuje tak VWBank. Przy
    zakupach, które wykonywałem w USD i EUR kurs był niższy od kantorowych
    kursów sprzedaży od 8 (USD) do 12 groszy (EUR)

    W przypadku gdy to bank sprzedaje ci walutę (przelicza na PLN lub inną
    walutę do której masz "podpiętą" kartę jeżeli nie była to waluta zakupu) to
    zawsze:
    - robi to po swoim kursie sprzedaży (jakie te kursy są...)
    - następuje dodatkowe przewalutowanie przez EUR lub USD (dodatkowa marża
    walutowa)

    Pozdrawiam
    GOL

  • 5. Data: 2003-11-04 06:33:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    GOL <g...@W...onet.pl> wrote:
    > Ze znanych mi (i przetestowanych) przypadków postępuje tak VWBank.
    > Przy zakupach, które wykonywałem w USD i EUR kurs był niższy od
    > kantorowych kursów sprzedaży od 8 (USD) do 12 groszy (EUR)

    Jestes pewien, ze VW Bank tak dziala, a nie przelicza "normalnie" przez
    Euro?
    Bo kupowalem kiedys w dolarach - wynik taki sobie, a w Euro gorszy (o dziwo)
    niz w Multi (karta rozliczana przez Euro).
    To mnie przekonuje, ze jednak karty w VW banku rozliczoane sa przez Euro,
    chyba, ze sie cos zmienilo od wakacji./

  • 6. Data: 2003-11-04 20:51:27
    Od: "GOL" <g...@W...onet.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:bo7h75$iv9$1@news.onet.pl...

> [...]
    > niz w Multi (karta rozliczana przez Euro).
    > To mnie przekonuje, ze jednak karty w VW banku rozliczoane sa przez Euro,

    Pewien to bym był gdybym zobaczył na własne oczy umowę VW-VISA. To co
    opisałem potwierdza infolinia VW i (bardziej wiarygodne źródło ;-) ) mój
    znajomy z POLCARDu. Wszystkie zakupy wykonałem kartą VISA Classic w EUR i
    USD w okresie od połowy sierpnia b.r. (ostatni tydzień temu). Po
    przeliczeniu kurs zawsze wychodził taniej niż w kantorach. To tyle faktów.
    Jak napisałem na początku - umowy nie widziałem więc ręki nie dam uciąć ale
    wszystko wskazuje na to, że informacje uzyskiwane w Infolinii VW są
    prawdziwe.

    Pozdrawiam
    GOL