  • 1. Data: 2003-08-18 21:18:19
    Temat: Visa Classic a MasterCard
    Od: "Devil" <m...@p...pl>

    Mam pytanie czym różnią się te karty? Chodzi o karty wypukłe.

  • 2. Data: 2003-08-18 21:19:51
    Temat: Re: Visa Classic a MasterCard
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 23:18:19 +0200, Devil pisze:

    > Mam pytanie czym różnią się te karty? Chodzi o karty wypukłe.

    Organizacją która je wydała? Bo poza tym te karty mogą być nierozróżnialne w
    codziennym użyciu (np. silvery wydawane przez citka).

    Pytanie zbyt ogólne.

    --
    Wojtek

    Fingerprint: B0EA 20D7 20B6 24E7 DFFE 0D92 710B EC75 46F2 0982
    PGP Public Key available at http://www.keyserver.com
    or as http://www.pingwin.waw.pl/~woju/public_key.pgp

  • 3. Data: 2003-08-18 21:22:25
    Od: " KOBIETA" <w...@N...gazeta.pl>

    Devil <m...@p...pl> napisał(a):

    > Mam pytanie czym różnią się te karty? Chodzi o karty wypukłe.

    No bo to akurat sa karty wypukłe...

    Są wydawane przez zupełnie inne ogranizacje płatnicze.
    Visa przy transakcjach zagr. na ogół rozliczana w dolarach, ale to nie
    reguła i powoli sie to zmienia. Mastercard w euro.
    W Niemcach wola Mastercarda.
    Mozna nimi dokonywac transackji zdalnych...
    Classic może być debetowa...

    ale co Ciebie interesuje?

  • 4. Data: 2003-08-18 21:31:47
    Od: "Devil" <m...@p...pl>

> [...]
    > reguła i powoli sie to zmienia. Mastercard w euro.
    > W Niemcach wola Mastercarda.
    > Mozna nimi dokonywac transackji zdalnych...

    Chodiło mi właśnie o takie ogólne informacje, nie wiem może jeszce czy są
    jakieś znaczące róznice w opłatach?

    THX

  • 5. Data: 2003-08-18 21:32:48
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Pięcek)

    Mon, 18 Aug 2003 23:31:47 +0200, Devil pisze:

    > Chodiło mi właśnie o takie ogólne informacje, nie wiem może jeszce czy są
    > jakieś znaczące róznice w opłatach?

    Dla kogo? ;-) Merchanta, cardholdera czy aklajera?

    Generalnie polecam zapoznać się z www.karty.pl

  • 6. Data: 2003-08-18 21:40:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 18 Aug 2003 23:31:47 +0200, Devil <m...@p...pl> napisał:

    > Chodiło mi właśnie o takie ogólne informacje, nie wiem może jeszce czy są
    > jakieś znaczące róznice w opłatach?

    Wszystko - typ (kredytowa, obciazeniowa), oplaty, waluta rozliczen - zalezy
    od banku wystawcy

    M.

  • 7. Data: 2003-08-18 21:41:54
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...dot.pl>

    On 8/18/2003 11:31 PM, Użytkownik Devil napisał:

    > Chodiło mi właśnie o takie ogólne informacje, nie wiem może jeszce czy są
    > jakieś znaczące róznice w opłatach?

    To juz zalezy od Banku w ktorym sie o taka karte ubiegasz...

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 8. Data: 2003-08-18 21:45:13
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...dot.pl>

    On 8/18/2003 11:40 PM, Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    > Wszystko - typ (kredytowa, obciazeniowa)

    VC moze tez byc debetowa, swoja droga, czemu MC nie? (chyba ze sie
    myle i sa MC debetowe...)

  • 9. Data: 2003-08-18 21:55:30
    Od: "Devil" <m...@p...pl>

    > jakieś znaczące róznice w opłatach?
    >
    > Dla kogo? ;-) Merchanta, cardholdera czy aklajera?
    >
    > Generalnie polecam zapoznać się z www.karty.pl

    Sorry, rzeczywiście pytanie było zbyt ogólnikowe, ale jestem laikiem w tych
    sprawach i chciałbym dopiero zacząć przygodę z takimi usługami.

    Pytanie użytkownika karty
    1 jaką kartę wybrać (VISA czy MasterCard),
    2 Mmoże najprościej jaki bank polecilibyście
    2 Jakiego rzędu są różnice w opłatach za wydanie tudzież prowadzenie??
    takiej karty

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

  • 10. Data: 2003-08-18 22:02:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...dot.pl>

    On 8/18/2003 11:55 PM, Użytkownik Devil napisał:

    > 1 jaką kartę wybrać (VISA czy MasterCard),

    Zalezy gdzie chcesz nia placic, w Europie (generalnie) lepiej MC
    (szczegolnie jesli wybierasz sie do Niemiec), w Polsce - bez znaczenia
    (chociaz czesciej zdazalo mi sie przyjmowanie reklamacji platnosci
    dokonanych MC niz VC)

    > 2 Mmoże najprościej jaki bank polecilibyście

    Multi/Citi (ale to moja prywatna opinia :>)

    > 2 Jakiego rzędu są różnice w opłatach za wydanie tudzież prowadzenie??
    > takiej karty

    Spore, warto lapac sie na promocje (np wydanie i pierwszy rok gratis)